جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
3.3
(180)

برای اینکه یک رابطه سالم و مثبت خوب پیش برود، نیاز به تلاش و سازگاری دارد. دو طرفِ یک رابطه عاطفی باید برای داشتن یک رابطه طولانی و خوب هر کدام سهم خود را به جای بیاورند. متأسفانه، واقعیت بر خلاف فیلم‌های عاشقانه و برنامه‌های تلویزیونی است که می‌خواهند زندگی را زیبا و افسانه‌ای جلوه دهند. در فیلم‌ها زنان غالباً وارد رابطه‌ای با یک مرد شاهزاده مانند می‌شوند که حسابی عاشق است و همه چیز را درک می‌کند.

در حالی که داشتن یک سری معیار مشخص در مورد نوع مردانی که می‌خواهید با آنها وارد رابطه شوید اشکالی ندارد، بسیار مهم است که واقع بین باشید.

در گذشته، زندگی بیشتر زنان حول محور شریک زندگیشان می‌چرخید و آنها در روابط خود تسلیم‌تر بودند. اما امروزه، زنان فرصت‌های زیادی برای گسترش افق‌های زندگی خود و تمرکز بر شغل‌شان، رشد معنوی و سایر علائق‌شان دارند.

از آنجایی که حالا آزادی مالی و شخصی بیشتری دارند، پول و موقعیت طرف مقابل‌شان دیگر اهمیت چندانی برای‌شان ندارد. با این حال، زنان همچنان ویژگی‌های خاصی را در شریک زندگی خود می‌خواهند و در واقع وجود برخی ویژگی‌ها را در مردشان ضروری می‌دانند.

8 چیزی که غالب زنان از یک رابطه می‌خواهند

خواسته های زنان در یک رابطه عاطفی

در زیر، به چند ویژگی اساسی که هر زنی در شریک زندگی خود می‌خواهد پرداخته‌ایم:

یک رابطه مثبت مستلزم مهربانی است

چنانچه قبلاً گفتیم، زنان در گذشته به اندازه امروز گزینه‌های زیادی در دسترس نداشتند. در زمان‌های قدیم، ممکن بود ثروت و موفقیت را بر ویژگی‌های شخصیتی مانند سخاوت اولویت بدانند. از آنجایی که زنان گزینه‌های زیادی برای کسب درآمد نداشتند، امنیت مالی و موقعیت طرف مقابل‌شان ارزش زیادی برای‌شان داشت.

با این حال، مطمئناً امروز همه چیز تغییر زیادی کرده است و زنان ترجیح می‌دهند یک رابطه مثبت داشته باشند که از سلامت عاطفی و روانی آنها حمایت کند. مطالعات نشان داده‌اند که زنان مردان انسان دوست و دلسوز را به لحاظ جسمی و حتی جنسی جذاب‌تر می‌دانند. زنان مردانی را می‌خواهند که با آنها خوب رفتار کنند و نسبت به دیگران نیز احترام و مهربانی نشان دهند.

اعتماد به نفس

اعتماد به نفس در مردان به زیبایی و جذابیت آنها از نظر زنان می‌افزاید! زنان برای مردانی ارزش قائل هستند که اعتماد به نفس کافی دارند اما در رفتارشان غرور به چشم نمی‌خورد. بین اعتماد به نفس و متکبر بودن مرز باریکی وجود دارد و بیشتر زنان مردانی را می‌خواهند که این تفاوت را به خوبی درک کنند. برای رسیدن به اهداف و انجام کارهای مهم زندگی، غرور و سرسختی تا حدی لازم است. بنابراین، بیشتر زنان تمایل دارند با افرادی که قاطع و مصمم هستند، رابطه برقرار کنند.

یک رابطه مثبت نیاز به هوش هیجانی دارد

خواسته های زنان در یک رابطه عاطفی

یک زن به مردی نیاز دارد که بتواند به راحتی در مورد احساساتش و ضعف‌هایی که دارد با او صحبت کند. زنان احساسات عمیق و پیچیده ای دارند و مردانی را می‌خواهند که بتوانند از آنها حمایت کنند و به حرف‌های آنها گوش دهند.

به عنوان مثال، یکی از جنبه‌های مهم هوش هیجانی تمرین گوش دادن فعال است به این معنا که تمام عوامل حواس‌پرتی  را کنار بگذارید و هنگام صحبت کردن همسرتان توجه کامل خود را معطوف او کنید. افرادی که به طور آگاهانه و با حضور ذهن کامل به صحبت‌های شریک زندگی خود گوش می‌دهند، معمولاً روابط بهتری دارند، زیرا این امر ارتباط و اعتماد بین دو طرق را عمیق تر می‌کند.

صداقت

صداقت و اعتماد پایه و اساس هر رابطه سالم و رضایت بخشی را شکل می‌دهد. اگر نتوانید روی شریک زندگی خود حساب کنید، حقیقت را به او بگویید یا عمیق ترین اسرار زندگی‌تان که برای هم حفظ کنید، رابطه به سرعت از بین می‌رود.

در ابتدایی‌ترین مرحله هر رابطه‌ای، زنان به دنبال مردانی صمیمی هستند که چیزی را برای پنهان کردن ندارند. زنان از مردانی که دو رو یا فریبنده به نظر می‌رسند، فراری هستند و در برابر چنین افرادی گارد می‌گیرند.

هر رابطه طولانی مدتی مستلزم وجود حس اعتماد عمیق و تزلزل ناپذیر از سوی هر دو طرف است. تنها به وسیله اعتماد متقابل است که رابطه دوام زیادی پیدا می‌کند و آزمون زمان را هم پیروز می‌شود. بیشتر خانم‌ها صداقت را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی می‌دانند که باید در وجود مردان نهادینه شده باشد.

یک رابطه مثبت نیاز به عطوفت و توجه دارد

حتی اگر زبان عشق شما لمس فیزیکی نباشد، احتمالا باز هم در یک رابطه به توجه و صمیمیت نیاز دارید. برخی از مصادیق توجه و عطوفت عبارتند از: در آغوش گرفتن، گرفتن دست‌ها، بوسیدن پیشانی و نوازش همدیگر.

بیشتر زنان مردانی را دوست دارند که با صمیمیت فیزیکی راحت باشند، زیرا پیوند را در روابط عمیق‌تر می‌کند. این زنان ارزشمندی و احترام زیادی حس می‌کنند زمانی که مردشان دست آنها را در میان جمع در دست می‌گیرد یا دست روی شانه‌شان می‌گذارد.

استقلال

خواسته های زنان در یک رابطه عاطفی

زنان به مردانی علاقه دارند که خارج از رابطه ‌شان زندگی خود را داشته باشند. اگر دو طرف به یکدیگر فضایی برای کمی فاصله گرفتن و تنهایی ندهند، کم کم نزدیکی و صمیمیت در رابطه از بین می‌رود. در واقع عدم وجود فاصله گاه گاه در یک رابطه می‌تواند آتش را حتی در پرشورترین رابطه‌ها خاموش کند. بنابراین، مهم است که تعادل سالم و درستی بین سپری کردن زمان در کنار هم و زمان گذاشتن برای تنهایی داشته باشید. حتی افرادی که در روابط پایدار و پر از محبت هستند برای حفظ کیستی خود و اذیت نکردن یکدیگر نیاز به زمان دارند.

یک زن آرزوی مردی را دارد که بتواند گاهی أوقات خودش باشد و خودش و به او هم فضایی برای تنهایی بدهد.

ثبات

غالب زنان برای زندگی‌شان شریکی با شغل ثابت و اهداف روشن می‌خواهند. زنی که می‌خواهد به آرامش برسد طبیعتاً در اوایل رابطه از طرف مقابل خود درباره شغلش هم سوال می‌کند. او می‌خواهد بداند که آیا او به اندازه کافی برای یک رابطه جدی بالغ شده و آماده است تا تعهد یک زندگی را به عهده بگیرد یا نه.

در حالی که ممکن است چندان به حمایت مالی مرد نیازی نداشته باشد، اما باز هم یک مرد قابل اعتماد و مسئولیت پذیر می‌خواهد. در واقع هر رابطه‌ای برای بقای خود نیازمند ثبات است، بنابراین زنان هنگام دنبال کردن یک علاقه عاشقانه، ثبات حرفه‌ای مرد را ضروری می‌دانند.

یک رابطه مثبت نیازمند ارزش‌های مشترک است

خواسته های زنان در یک رابطه عاطفی

آدم‌ها با پیشینه‌های مختلف مطمئناً می‌توانند روابط موفقی داشته باشند. با این حال، زوج‌ها برای حفظ رابطه به شباهت‌هایی نیاز دارند که آنها را کنار هم نگه دارد. اغلب اوقات، داشتن باورها و سیستم‌های ارزشی مشترک باعث می‌شود که رابطه به خوبی از مرحله ماه عسل بگذرد و دوام داشته باشد. بیشتر زنان به دنبال یک شریک زندگی می‌گردند که اعتقادات معنوی، ایده‌های مربوط به تربیت فرزندان و دیدگاه کلی مشابه با آنها در مورد زندگی داشته باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 180

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان