جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
3.5
(12)

اگر برای داشتن لب‌های صورتی و نرم به دنبال روش‌های طبیعی هستید، می‌توانید از این 7 روش ساده استفاده کنید. همانطور که می‌دانید عوامل مختلفی باعث کدر شدن رنگ صورتی لب‌ها می‌شود. این عوامل می‌تواند به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آلودگی یا تغییرات رنگدانه‌ها در بدن باشند.

اما ناراحت نباشید، زیرا می‌توانید با استفاده از این درمان‌های خانگی رنگ صورتی را به لب‌های خود بازگردانید. علاوه بر این، چندین اسکراب، ماسک و تغییر سبک زندگی وجود دارند که می‌توانند به رفع آسیب‌های ناشی از عوامل طبیعی کمک کنند.

اسکراب شکر و لیمو برای داشتن لب‌های صورتی

پوست لب‌ها نازک و حساس است و خیلی زود در مقابل تغییرات آب و هوایی یا کم آبی بدن، واکنش نشان می‌دهد. به همین دلیل لب‌ها رنگ صورتی خود را از دست می‌دهند. در این شرایط پوست لب نیاز به لایه برداری دارد تا از شر لایه‌های مرده و خشک پوست خلاص شود. یک اسکراب با مواد طبیعی مانند لیمو و شکر می‌تواند رنگ صورتی را به لب‌ها برگرداند.

دانه‌های شکر با مالیدن به لب‌هایتان دوب می‌شوند و یک لایه محافظ روی لب‌هایتان ایجاد می‌کنند. در عین حال سلول‌های مرده پوست را نیز لایه‌برداری می‌کنند. همچنین لیمو به کاهش رنگدانه کمک می‌کند.

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری آب لیمو

½ قاشق چایخوری شکر دانه ریز

روش انجام این درمان:

آب لیمو و شکر را با هم مخلوط کنید. با انگشت مخلوط را روی لب‌های تان بمالید. سپس خیلی آرام و با حرکات دایره ای لب‌هایتان را ماساژ دهید تا شکر روی آن‌ها آب شود. در آخر لب‌هایتان را بشویید و از بالم لب استفاده کنید. شما می‌توانید هر هفته یک بار از این اسکراب استفاده کنید.

اسکراب لب صورتی

اسکراب روغن زیتون و نمک

یکی دیگر از اسکراب‌های طبیعی برای پوست خشک لب‌ها، اسکراب روغن زیتون و نمک است. دانه‌های نمک به لایه برداری لب‌هاکمک می‌کند، در حالی که روغن زیتون مرطوب کننده است. این اسکراب، پوست لب‌ها را نرم و لطیف می‌کند. همچنین می‌توانید از روغن نارگیل یا روغن بادام نیز استفاده کنید.

مواد لازم:

1 قاشق غذا خوری روغن زیتون

½ قاشق چایخوری نمک (گرانول‌های ریز)

روش انجام این درمان:

روغن زیتون و نمک را مخلوط کنید. این مخلوط را به آرامی‌ و با حرکات دایره ای به مدت 2 تا 3 دقیقه روی لب‌هایتان بمالید. سپس اسکراب را با دستمال از روی لب‌ها پاک کرده و از یک بالم لب استفاده کنید. هر هفته یک بار از این اسکراب استفاده کنید.

استفاده از چغندر برای پوست لب صورتی

رنگدانه بورگوندی و آنتی اکسیدان‌های طبیعی چغندر برای صورتی و نرم شدن دوباره لب‌ها فوق العاده هستند.

مواد لازم:

1 عدد چغندر

رنده

روش انجام این درمان:

یک تکه کوچک از چغندر را بشویید، پوست بگیرید و رنده کنید. آب چغندر رنده شده را بگیرید و با استفاده از انگشتانتان از آب آن روی لب‌هایتان بمالید. قبل از شستن 15 دقیقه صبر کنید و بعد از رنگ صورتی لب‌هایتان شگفت زده خواهید شد. از آب چغندر دو بار در هفته روی لب‌هایتان استفاده کنید.

مخلوط انگور قرمز و لیمو

انگور قرمز سرشار از رسوراترول است، نوعی آنتی اکسیدان که به محافظت از پوست در برابر استرس اکسیداتیو، آسیب نور خورشید کمک می‌کند. آب لیمو نیز باعث کاهش رنگدانه‌ها می‌شود.

مواد لازم:

انگور قرمز 1 عدد

آب لیمو

روش انجام این درمان:

آب یک انگور قرمز رسیده و تازه را بگیرید. سپس 5-6 قطره آب لیموترش به آن اضافه کنید و با استفاده از انگشت آن را روی لب‌هایتان بمالید. 15 دقیقه صبر کنید و سپس لب‌هایتان را آبکشی کنید. از مخلوط انگور قرمز و لیمو دو روز یک بار استفاده کنید.

لب زیبا

داشتن لب‌های صورتی با استفاده از آلوئه ورا و عسل

ممکن است رنگ لب‌هایتان کدر شود که اکثر مواقع دلیل آن کم آبی بدن است که صورتی روشن لب‌هایتان تیره و به رنگ سیاه در می‌آید. با آلوئه ورا و عسل می‌توانید به آبرسانی لب‌هایتان کمک کنید.

مواد لازم:

برگ آلوئه ورا

1 قاشق چایخوری عسل ارگانیک

روش انجام این درمان:

یک برگ آلوئه ورا را کاملا بشویید. سپس از یک چاقوی تمیز برای برگ آلوئه ورا را برش داده و ژل آن را درون یک کاسه بریزید. بعد با پشت قاشق ژل را به خوبی له کنید و یک قاشق عسل به آن اضافه کنید.

این مخلوط را برای 15 دقیقه روی لب‌ها بمالید و بعد لب‌هایتان را بشویید. پس از استفاده از این ترکیب بلافاصله متوجه تغییر رنگ و شادابی لب‌هایتان خواهید شد. از این مخلوط هر دو روز یک بار استفاده کنید.

شیر و گلبرگ‌های رز

بی دلیل نیست که ملکه‌ها و پادشاهان گذشته با شیر حمام می‌کردند و گلبرگ‌های گل رز را به وان حمام اضافه می‌کردند. شیر سبب مرطوب شدن پوست می‌شود و رنگدانه‌های صورتی گلبرگ‌های رز نیز می‌تواند به شما در داشتن لب‌های صورتی کمک کند.

مواد لازم:

5 عدد گلبرگ رز

2 قاشق چایخوری شیر

هاون

روش انجام این درمان:

5 گلبرگ گل رز تازه شکفته را بردارید و با‌ هاون له کنید. سپس شیر سرد را به آن اضافه کنید و با استفاده از انگشت مخلوط را روی لب‌هایتان بمالید. قبل از شستن لب‌ها 15 دقیقه صبر کنید و بعد بالم لب بزنید. از این ترکیب هر دو روز یک بار استفاده کنید.

تمشک و توت فرنگی

رنگدانه‌های طبیعی و آنتی اکسیدان‌های موجود در تمشک و توت فرنگی به محافظت از لب‌ها کمک می‌کند و دوباره لب‌های صورتی خواهید داشت.

مواد لازم:

1 عدد تمشک

½ توت فرنگی متوسط

روش انجام این درمان:

تمشک و توت فرنگی را با هم له کنید و روی لب‌هایتان بمالید. قبل از شستن مخلوط از روی لب‌ها، 15 دقیقه صبر کنید. از این مخلوط هر دو روز یک بار استفاده کنید.

برای داشتن لب های صورتی هیدراته بمانید

یکی از شایع ترین دلایل خشکی پوست به خصوص لب خشکی و کدر شدن لب ها، ننوشیدن آب کافی است. نوشیدن هشت لیوان آب در روز برای سلامت بدن شما مهم است. به خصوص اگر می خواهید لب های صورتی طبیعی داشته باشید، حتما آب بنوشید.

کلام پایانی

این 7 ماسک و اسکراب لب می‌توانند به شما در داشتن لب‌های صورتی کمک کنند. با این حال، اگر می‌خواهید نتایج بهتر و ماندگارتری بگیرید، باید رژیم غذایی تان را تغییر دهید. از غذاهایی استفاده کنید که در آبرسانی بدن موثر هستند و می‌توانید مدت طولانی تری لب‌های شاداب با رنگ صورتی خیره کننده داشته باشید.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند.
با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 12

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان