جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
0
(0)

فواید روغن نارگیل ویرجین به درمان مشکلات مو و پوست محدود نمی شود. روغن نارگیل جزء ضروری بسیاری از لوازم آرایشی و دستور العمل های خانگی است. خوشبختانه، مردم بیشتر به انواع تصفیه نشده و فرآوری نشده این روغن به صورت طبیعی آن علاقه مند هستند. روغن نارگیل فرآوری نشده را روغن «بکر» یا «فرا بکر» نیز می نامند. روغن نارگیل بکر از نارگیل تازه برداشت شده به دست می آید. و ریز مغذی‌های آن حفظ می ‌شوند که فواید زیادی برای سلامتی دارند.

بنابراین برای دانستن بیشتر در این مورد ما را در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه دنبال کنید.

نکته: روغن نارگیل فوق بِکر و بکر ترکیبات یکسانی دارند.

روغن نارگیل (فرا بِکر) چیست؟

روغن نارگیل فوق بکر از گوشت تازه مغز نارگیل بالغ به دست می آید. استخراج این روغن با فرآیندهای مکانیکی یا طبیعی انجام می شود. از آن جایی که گوشت مغز نارگیل فرآوری نشده و خام است. روغنی که بدین ترتیب به دست می آید، روغن نارگیل «بِکر» نامیده می شود.

روغن نارگیل بکر چه ویژگی خاصی دارد؟

از آن جایی که برای تولید این روغن از کمترین فرآیند یا حرارت استفاده می شود، روغن نارگیل بکر اکثریت ارزش غذایی خود را حفظ می کند. زیرا سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع است و کلسترول آن صفر می باشد. مهم تر از همه، روغن نارگیل بکر خواص آنتی اکسیدانی خود را حفظ می کند. به همین دلیل است که در علم و سلامتی به آن اهمیت زیادی داده شده است. مطالعات اخیر نشان می دهد که این روغن نسبت به روغن نارگیل تصفیه شده، سفید شده و بو داده شده (RBD) در کاهش سطح LDL و کلسترول موثرتر است. خواص کاهش دهنده کلسترول روغن نارگیل بکر به نوبه خود از قلب، مغز، کبد، کلیه ها و سایر ارگان های حیاتی شما محافظت می کند.

فواید روغن نارگیل بِکر چیست؟

روغن نارگیل بکر (یا فوق بکر) از خواص مرطوب کنندگی و آنتی اکسیدانی فوق العاده ای برخوردار است. می توان از آن برای درمان مشکلات پوستی، عفونت میکروبی و تقویت ایمنی استفاده کرد.

  1. ترمیم دوباره پوست

روغن نارگیل تقریبا تمام خواص یک محلول عالی مراقبت از پوست را دارد. این یک عامل آنتی اکسیدان، ضد میکروبی، ضد التهابی و ترمیم کننده زخم است. این روغن را می توان برای درمان اختلالات پوستی مزمن مانند اگزما و درماتیت آتوپیک استفاده کرد. اسید های چرب آن شامل اسید لوریک، اسید میریستیک، اسید پالمیتیک، اسید کاپریلیک، اسید کاپریک، اسید اولئیک، اسید لینولئیک و اسید استئاریک می باشد. این اسید های چرب به طور موثر از طریق چندین لایه پوست نفوذ می کنند. استفاده از این روغن به صورت موضعی می تواند پوست شما را بهبود بخشد. و محافظ در برابر اشعه ماوراء بنفش می باشد. روغن نارگیل بکر از تولید ترکیبات پیش التهابی جلوگیری می کند و به بهبود زخم ها و جای زخم ها موثر است.

  1. کمک به کاهش وزن

بیشتر روغن ها دارای اسیدهای چرب با زنجیره بلند هستند که سطح کلسترول خون را افزایش می دهند. این اسیدهای چرب به سختی شکسته می شوند و نمی توانند به راحتی در جریان خون شما جذب شوند. استفاده از روغن های حاوی اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه یا متوسط ​​می تواند از هیپرکلسترولمی (سطح کلسترول خون بالا) جلوگیری کند. روغن نارگیل بکر یا معمولی حاوی اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​و بلند است. اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​به اندازه اسیدهای چرب با زنجیره بلند کلسترول خون را افزایش نمی دهند.

آن ها همچنین در بافت چربی بدن شما ذخیره نمی شوند. تحقیقات نشان داده افرادی که از رژیم غذایی غنی از اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​پیروی می کنند نسبت به کسانی که رژیم غذایی حاوی اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه دارند وزن بیشتری از دست می دهند. از این رو، ترکیب روغن هایی مانند روغن نارگیل بکر در پخت و پز اثرات مثبتی بر کاهش وزن خواهد داشت.

  1. سبب رشد موی سالم می شود

استفاده از روغن نارگیل روی مو سبب کاهش ریزش مو و جذب پروتئین می شود. در مقایسه با روغن آفتابگردان و روغن معدنی، روغن نارگیل بهتر به ساقه مو نفوذ می کند. روغن معدنی نمی تواند از نظر شیمیایی با پروتئین ها برای به دام انداختن یا حفظ آن ها تعامل داشته باشد. در حالی که روغن نارگیل اسید لوریک را به عنوان اسید چرب اصلی خود دارد. اسید لوریک با پروتئین های مو تعامل بهتری دارد. از این رو، استفاده از روغن نارگیل بر روی موهای آسیب‌ دیده، یا در حین شستشو یا پس از شستشو بهترین نتایج را به همراه دارد. چنین روغن هایی سبب کاهش ایجاد دو شاخه شدن در موهای شما می شود. روغن می تواند شکاف بین سلول های مو را پر کنند و از آن ها در برابر آسیب های شدید شیمیایی محافظت کنند.

  1. محافظت از پوسیدگی دندان

روغن نارگیل بکر دندان های شما را در برابر پوسیدگی دندان محافظت می کند. این روغن طیف وسیعی از فعالیت ضد میکروبی دارد. بیشتر باکتری های ایجاد کننده پوسیدگی دندان به این روغن حساس هستند. به همین دلیل است که معمولا در روغن کشی استفاده می شود. غرغره کردن با روغن نارگیل می تواند به خلاص شدن از شر پلاک های دندانی و التهاب لثه کمک کند. ضمنا می تواند اشرشیا وولنریس، انتروباکتر، هلیکوباکتر پیلوری، استافیلوکوکوس اورئوس و گونه های قارچی از جمله کاندیدا آلبیکنس را از بین ببرد. اسید لوریک اصلی ترین عنصر فعال در روغن نارگیل به حساب می آید. تحقیقات نشان می دهد که اسید لوریک دارای فعالیت های ضد التهابی و ضد میکروبی است. این خواص اجزای فعال، روغن نارگیل بکر را به یک کمک ارزان و ایمن برای مراقبت از دندان تبدیل می کند.

  1. کنترل عفونت های قارچی

زنان بیشتر مستعد ابتلا به عفونت قارچی یا کاندیدیاز هستند. مردان ممکن است دچار بالانیت شوند – یک عفونت قارچی که سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند. همچنین دیابت و چاقی را نیز به همراه دارد. طب سنتی چینی رژیم غذایی غنی از روغن نارگیل بکر را برای درمان و کنترل عفونت های قارچی تجویز می کند. چندین گونه قارچ به روغن نارگیل بکر حساسیت نشان داده اند. فعال بودن 100 درصدی این روغن بر علیه گونه های قارچ کاندیدا در آزمایشات آزمایشگاهی مشخص شده است. اسید لوریک و مشتق آن، مونولورین، دیواره سلولی میکروبی را تغییر می دهد. مونولائورین می تواند به سلول ها نفوذ کرده و غشاها را مختل کند. فعالیت ضد التهابی این روغن از شدت عفونت های قارچی می کاهد.

  1. کاهش خطر سرطان

اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​برای افراد با ایمنی پایین ضروری است. روغن نارگیل بکر یکی از بهترین منابع غذایی این چربی ها گفته می شود. در مقایسه با سایر روغن ها یا کره، فعالیت محافظتی بهتری در برابر سرطان سینه و روده بزرگ دارد. اغلب، کسانی که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند با کم اشتهایی یا بی اشتهایی روبرو شده احساس ضعف می کنند. افزودن این روغن به رژیم غذایی آن ها می تواند وضعیت تغذیه، انرژی و متابولیسم آن ها را به لطف اسید لوریک افزایش دهد.

تجویز روغن نارگیل اثرات ضد تکثیری بر تومورهای روده بزرگ و سینه در مطالعات روی موش ها را نیز نشان داده است. اما، می تواند سطح کلسترول سرم را افزایش دهد. محققان ادعا می کنند که سطوح بالاتر کلسترول می تواند اثرات محافظتی در برابر رشد تومور در حیوانات داشته باشد. به طور خلاصه، مصرف روغن نارگیل بکر برای سلامت کلی بدن شما مفید است.

آیا روغن نارگیل بکر عوارض جانبی دارد؟

هر چند این روغن فواید زیادی بر سلامتی بدن دارد اما واقعیت این است که روغن نارگیل مخزن اسیدهای چرب اشباع شده (SFAs) است. رژیم های غذایی غنی از SFA با اختلالات متابولیکی جدی ارتباط دارد. با این حال، تحقیقات و داده های محدودی برای اثبات این ادعا وجود دارد. اگرچه روغن نارگیل بکر سطح کلسترول کل را افزایش می دهد، اما شواهد کافی برای ارتباط مصرف آن با افزایش خطر قلبی عروقی وجود ندارد.

همه مطالعات از میزان افزایش میزان مرگ و میر هنگام مصرف این روغن در دوران آزمایش نتیجه یکسانی نشان نداده است. بنابراین، پیشنهاد می شود مصرف روغن نارگیل بکر را به حدود 10 درصد از کل انرژی دریافتی خود محدود کنید. اگر رژیم غذایی 2000 کالری در روز دارید، نباید بیش از 120 کالری از چربی های اشباع شده از نارگیل تامین شود. این حدود 13 گرم چربی اشباع در روز است. این مقدار باید کمی بیشتر از مقدار موجود در 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل باشد.

وعده های غذایی خود را بر اساس برنامه رژیمی خود برنامه ریزی کنید. از یک بسته روغن نارگیل بکر کوچک و با کیفیت خوب استفاده کنید. مهم تر از همه، می توانید آن را به مو و پوست خود بمالید تا از مزایای نرم کنندگی آن بهره بیشتری ببرید.

لینک های مرتبط

طرز تهیه کوکی نارگیل برای علاقمندان طعم های خاص!

خداحافظی با موی سفید: خواص شگفت انگیز و موثر ترکیب روغن نارگیل و لیمو

طرز تهیه دسر نارگیلی خوشمزه و مقوی برای اینکه مهمانان عید خود را غافلگیر کنید!

عوارض جانبی گوجه فرنگی؛ ۶ عارضه جانبی مهم مصرف زیاد گوجه!

اهمیت غذای سالم روزانه؛ غذای ناسالم با بدن چه می کند؟

فواید لیمو شیرین؛ ۲۸ فایده شگفت انگیز لیمو شیرین برای پوست، مو و سلامت بدن

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان