مضرات لیمو: 7 عارضه جانبی لیمو که باید مراقب آنها باشید

توسطعقیله نرگس رحمانی

آذر ۲۹, ۱۴۰۰ به روز رسانی : دی ۵, ۱۴۰۰ , ,
ضرر لیمو با نمک

لیمو یکی از محبوب ترین مرکبات است که در سرتاسر جهان برای اهداف بی شماری استفاده می شود. اما بیشتر ما از عوارض جانبی مصرف لیمو بی اطلاع هستیم.

لیمو دارای مواد مغذی مختلفی از جمله ویتامین C، A، کلسیم، کربوهیدرات ها و فلاونوئیدها است. بنابراین، مصرف آب لیمو بدون شک برخی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان های حیاتی را به بدن شما می دهد. با این حال، عوارض جانبی آن را نباید نادیده گرفت.

لیمو دارای خواص اسیدی است. لذا ممکن است باعث ایجاد برخی واکنش های نامطلوب در افراد مبتلا به بیماری های خاص شود.

1- سوختگی و رفلاکس معده از مضرات لیمو است

اختلال رفلاکس که اغلب باعث سوزش سر دل، استفراغ و حالت تهوع می شود. این مسئله اغلب با مصرف غذاهای اسیدی ایجاد می شود. زمانی که لیمو را همراه یا بعد از غذا مصرف می کند، ممکن است شروع علائم را احساس کند. کسانی که زخم معده دارند ممکن است بعد از یک لیوان آب لیمو از ناراحتی معده رنج ببرند. در این حالت مخاط معده تحریک می شود و باعث تحریک خفیف روده می شود!

مطلب مرتبط: ۱۴ کار شگفت انگیزی که می توانید با لیمو انجام بدهید

2- مینای دندان ممکن است آسیب ببیند

لیمو به دلیل محتوای اسیدی بالایی که دارد می تواند روی مینای دندان تاثیر بگذارد. بله درست شنیدید! مصرف بیش از حد لیمو می تواند دندان ها را فرسایش دهد و مرواریدهای سفید شما را از بین ببرد. حتی استفاده بیش از حد می تواند دندان های شما را لکه دار و زخمی کند. کسانی که دارای حفره در دندان هستند ممکن است از بدتر شدن وضعیت رنج ببرند.

مطلب مرتبط: پوست لیمو را به این ۸ دلیل دور نریزید!

3- عوارض مصرف لیمو؛ به جذب آهن توجه کنید

برخی مطالعات نشان داده اند که لیمو ممکن است در جذب بیش از حد آهن توسط بدن نقش داشته باشد. این به محتوای بالای اسید اسکوربیک آن نسبت داده می شود. اگر آهن در بدن همچنان ذخیره شود، می تواند باعث مسمومیت با آهن و عوارض دیگری مانند اسهال و حالت تهوع شود.

مطلب مرتبط: اگر هر روز ترکیب آب و لیمو بخورید، این ۷ اتفاق در بدن تان رخ می‌دهد

4- سطوح کلروکین

کلروکین برای درمان قربانیان مالاریا استفاده می شود و آب لیمو از اثربخشی آن می کاهد. پزشکان توصیه می کنند که بیماران مالاریا در طول درمان و در دوران نقاهت آب لیمو مصرف نکنند.

5-  واکنش های آلرژیک از مضرات لیمو است

مرکبات می توانند در برخی افراد واکنش های آلرژیک ایجاد کنند. واکنش ها می تواند شامل میگرن و حساسیت پوستی باشد.

مطلب مرتبط: ۱۴ دلیل که لیمو مفیدترین چیز در این سیاره است!

6- توجه در بارداری!

زنان باردار می توانند آب لیمو بنوشند، اما باید در حد اعتدال مصرف کنند. بسیاری از زنان در اواخر بارداری دچار سوزش سر دل می شوند و مصرف مقادیر زیادی لیمو می تواند وضعیت را بدتر کند. در دوران بارداری، دندان ها و استخوان ها در معرض جرم گیری هستند. اسید سیتریک موجود در لیمو می تواند شرایط را تشدید کند. این عارضه جانبی لیمو می تواند باعث شروع گلودرد در برخی از زنان در این مرحله شود.

مطلب مرتبط: ۳ مخلوط سیر و لیمو که برای بهبود سلامت قلب و باز شدن رگ ها عالی هستند

7- عوارض مصرف لیمو؛ برای سلامت کلیه خطرناک است

آیا می دانستید که مطالعات مختلف نشان می دهد که افراد مبتلا به مشکلات کلیه و سنگ کیسه صفرا باید از نوشیدن آب لیمو اجتناب کنند؟ آب لیمو می تواند در جذب کلسیم در بدن اختلال ایجاد کند و وضعیت کلیه را تشدید کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *