جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
0
(0)

نارنگی در میان مرکبات از جمله محبوب‌ترین‌هاست. این میوه پرخاصیت دارای طعم شیرین‌تر است.نارنگی خاصیت‌ های فوق العاده فراوانی دارد. پوست نازک نارنگی آن را بیشتر دوست داشتنی کرده است و همین هم کافی است که این میوه را به یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌های سالم در بین افراد در هر سنی تبدیل کند.

به دلیل ارتباط نزدیک آن با پرتقال ماندارین گاهی نارنگی ماندارین هم نامیده می‌شود. به معنای واقعی کلمه صدها گونه مختلف از این میوه در دنیا وجود دارد. محبوب ترین گونه های آن عبارتند از کلمانتین، نارنگی بدون دانه و تانجلو که تلاقی بین نارنگی و گریپ فروت است. بسیاری از مردم به طور تصادفی از فواید خوردن نارنگی آگاه هستند، اما تعداد کمی از ارزش غذایی فوق العاده آن باخبر هستند. پس لازم است تا با پنج دلیل خوب برای خوردن نارنگی بیشتر آشنا شوید.

مطلب مرتبط: بهترین مواد غذایی برای زنان: ۵۱ سالم ترین ماده غذایی که زنان را متناسب و سلامت نگه می‌دارد

1. نارنگی سرشار از مواد مغذی است

نارنگی مملو از آنتی اکسیدان هایی است. آنها می توانند به مبارزه با رادیکال های آزاد که مسئول تشکیل بیماری و پیری زودرس هستند کمک کند. نارنگی منبع عالی ویتامین های C و A و همچنین آهن، پتاسیم، فولات، فیبر و فلاونوئیدها هستند. ویتامین C این میوه به پیشگیری از سرماخوردگی کمک فراوانی می کند.

2. از سیستم گوارشی سالم پشتیبانی می کند

خواص آنتی اکسیدانی، فیبر و فاقد گلوتن پرتقال نارنگی باعث می شود میوه به راحتی هضم شود. مصرف منظم آن می تواند در مواقع یبوست و نفخ کمک کند.

3. نارنگی به سم زدایی در بدن یاری می رساند

مانند تمام مرکبات دیگر، نارنگی نیز ماهیتی بسیار قلیایی دارد. همین مسئله نارنگی را تبدیل به یک میوه سم زدا کرده است. خواص قلیایی نارنگی می تواند به پاک کردن بدن از سموم و اسیدهای خشن کمک کند.

4. از جمله خواص نارنگی، پشتیبانی از قلب است

میوه پرخاصیت نارنگی یک میوه خوب برای قلب است. فلاونوئیدها و ترکیبات آنتی اکسیدانی می توانند به تسریع گردش خون و تمیز نگه داشتن شریان ها و پاک نگه داشتن پلاک های مضر کمک کنند.

5. از بین برنده استرس است

نارنگی می تواند با تولید انتقال دهنده های عصبی، به آرامش اعصاب کمک کند. در ایجاد خلق و خوی خوب نقش جدی داشته و می تواند از احساسات منفی استرس و اضطراب جلوگیری کند. همچنین نارنگی نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.

مطلب مرتبط: خواص چای زنجبیل: ۹ خاصیت بی نظیر چای زنجبیل برای سرماخورگی و سرفه

علاوه بر مزایای تغذیه ای که در بالا ذکر شد، کالری کم و محتوای فیبر بالای نارنگی نیز می تواند به کاهش وزن کمک کند. بهترین بخش در مورد نارنگی این واقعیت است که این میوه در همه جا به طور گسترده در دسترس است. می توانید انواع مختلفی از نارنگی را به صورت آنلاین و همچنین در بازارهای کشاورزان و سوپرمارکت ها خریداری کنید. علاوه بر این، می توانید یک سبد هدیه نارنگی به عنوان یک هدیه سالم برای یک عزیز بخرید. افسانه چینی می گوید که هدیه دادن نارنگی به این معنی است که شما شادی و رفاه را به گیرنده هدیه می دهید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان