بهترین مواد غذایی برای زنان: ۵۱ سالم ترین ماده غذایی که زنان را متناسب و سلامت نگه می‌دارد

بهترین مواد غذایی برای زنان
فهرست محتوا پنهان

همه ما می‌دانیم که نیازهای تغذیه‌َای زنان و مردان متفاوت از هم است. یک برنامه غذایی که برخی از مواد مغذی لازم را کم دارد، می‌تواند به بدن آسیب وارد کند. کارشناسان بر این باورند که یک رژیم متعادل، شامل تمام مواد مغذی ضروری، مواد معدنی و ویتامین‌ها، برای داشتن یک زندگی خوب و سالم ضرورت دارد. در این نوشتار فهرستی از بهترین مواد غذایی برای زنان را می‌بینید که به آن‌ها کمک می‌کند متناسب و از همه مهم‌تر سالم بمانند. با ما همراه باشید!

۱. اسفناج

مطابق با متخصصین تغذیه “آهن مهم‌ترین ماده‌ی مغذی است که بدن شما برای حفظ سطح انرژی خود نیاز دارد. اسفناج غنی از آهن است که به حمل اکسیژن برای سلول‌های بدن کمک می‌کند و فولات و ویتامین B دارد که از بروز نقص زایمان جلوگیری می‌کند. این ماده‌ی خوراکی حاوی مقدار زیادی لوتئین است، نوعی رنگدانه‌ی زرد که در زرده‌ی تخم‌مرغ هم یافت می‌شود. لوتئین گذشته از محافظت از چشم در برابر دژنراسیون ماکولای مرتبط با سن که علت اصلی نابینایی است، با دور نگه داشتن دیواره‌ شریانی از کلسترول می‌تواند به جلوگیری از حملات قلبی کمک کند. اسفناج را در رژیم روزانه‌تان به عنوان یکی از سالم‌ترین غذاها برای زنان به خصوص در حین بالا رفتن سن وارد کنید.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده غذایی که سرشار از آهن هستند

۲. تخم‌ مرغ

تخم مرغ به ویزه زرده آن غنی است از مواد مغذی ضروری که دریافت آن‌ها دشوار است، از جمله کولین، که با پایین بودن سطح سرطان سینه مرتبط است (زرده‌ی تخم‌مرغ ۲۵٪ از نیاز روزانه به این ماده را تامین می‌کند). بنابراین با خوردن تخم‌مرغ می‌توان از سرطان پستان که یکی از علل اصلی مرگ و میر زنان است تا حدودی جلوگیری کرد. این ماده‌ی خوراکی همچنین آنتی‌اکسیدان‌هایی دارد که ممکن است به جلوگیری از دژنراسیون ماکولا و آب مروارید کمک کنند. با این حال، کسانی که مشکلات قلبی دارند باید مصرف تخم‌ مرغ به خصوص زرده‌ی آن را محدود کنند.

۳. ماست یونانی

این ماده‌ی خوراکی در عین حال دارای باکتری‌های تقویت‌کننده‌ی سیستم ایمنی است. به علاوه، مصرف ماست یک راه عالی برای دریافت کلسیم است. البته بهتر است ماست یونانی مصرف کنید زیرا دو برابر ماست معمولی پروتئین دارد.

۴.بهترین مواد غذایی برای زنان؛ شیر ارگانیک بدون چربی

شیر غنی از کلسیم است. زنان نسبت به مردان استخوان‌های ضعیف‌تری دارند. کلسیم تقویت‌کننده‌ی استخوان است و شیر می‌تواند یک منبع خوب کلسیم باشد. مشکل دیگری که در زنان معمول است، چاقی است. تحقیقات دانشگاه تنسی نشان داد افرادی که چاق هستند و مصرف یک رژیم غذایی کم کالری و غنی از کلسیم را آغاز کردند، ۷۰ درصد وزن بیشتری را از دست دادند، در مقایسه با کسانی که مواد حاوی کلسیم کم‌تری خوردند. بنابراین، ای زنان مبتلا به چاقی! حواس‌تان این‌جاست؟

شیر ارگانیک علاوه بر کلسیم، غنی از ویتامین دی است. ویتامین دی نه تنها به بدن کمک می‌کند که کلسیم جذب کند، بلکه به خودی خود نیز یک ماده‌ی مغذی فوق‌العاده است. تحقیقات نشان می‌دهند که سطح مناسب ویتامین دی می‌تواند برخی از شایع‌ترین مشکلات زنان مانند خطر ابتلا به بیماری‌ قلبی را کاهش دهد، برخی از انواع سرطان را دور نگه دارد، درد را تسکین دهد و حتی به جلوگیری از افسردگی کمک ‌کند.

۵. ماهی سالمون

این ماهی منبع غنی از ویتامین D و یکی از بهترین منابع امگا ۳ است. اسیدهای چرب موجود در آن، طیف وسیعی از مزایای فوق‌العاده را برای سلامتی شامل می‌شود: از پیشگیری از بیماری‌های قلبی گرفته تا نرم کردن پوست و کمک به کاهش وزن و بهبود خلق و خو و به حداقل رساندن اثرات آرتریت. امگا ۳ همچنین سرعت هضم را کاهش می‌دهد، و به این ترتیب باعث می‌شود به مدت طولانی‌تر سیر باشید، بنابراین کالری کم‌تری را در طول روز دریافت خواهید کرد.

۶. گوشت گاو بدون چربی

برخی از تحیقات صورت گرفته این واقعیت را تایید می‌کنند که توانایی بدن برای جذب آهن با مصرف گوشت گاو بدون چربی افزایش می‌یابد. علاوه بر این، گوشت گاو بدون چربی یک منبع عالی از ویتامینهای گروه B و روی است که به بدن کمک می‌کنند انرژی بیش‌تری داشته باشد. سعی کنید گوشتی را خریداری کنید که از علف تغذیه کرده‌است، زیرا چنین گوشتی غنی از ویتامین E و اسیدهای چرب امگا ۳ است و در کل چربی پایینی دارد.

۷. بهترین مواد غذایی برای زنان؛ لوبیا

خوردن لوبیا باید برای زنان اجباری باشد زیرا غنی از فیبر، پروتئین و ده‌ها ماده‌ی مغذی کلیدی است، از جمله تعدادی از مواد مغذی که زنان به کمبود آن دچار هستند مانند کلسیم، پتاسیم و منیزیم. مطالعات نشان داده‌اند که خوردن لوبیا سبب کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت نوع دو، فشار خون بالا و سرطان سینه و کولون می‌شود. چرا فشار خون بالا را قاتل خاموش می‌نامند؟

۸. مغزها

محققان وزارت کشاورزی ایالات متحده می‌گویند که خوردن آجیل خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را کاهش می‌دهد. گردو غنی از امگا ۳ است. فندق هم آرژینین دارد، اسید آمینه‌ای که ممکن است فشار خون را کاهش دهد.

۹. بهترین مواد غذایی برای زنان؛ بادام

بادام غنی از فیبر است و به راحتی هضم می‌شود. بادام همچنین از بروز بیماری روده‌ی تحریک‌پذیر جلوگیری می‌کند و سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌دهد.

۱۰. توفو و ادامامه

غذاهایی مانند توفو، سویا، و ادامامه به مبارزه با بیماری‌های قلبی کمک می‌کنند زمانی که جایگزین گوشت و پنیرهای چرب می‌شوند. ایزوفلاونهای موجود در سویا یا استروژن گیاهی ممکن است به جلوگیری از سرطان پستان کمک کنند. سعی کنید تمام غذاهای تهیه شده از سویای کامل را به جای غذاهای فرآوری شده مانند چیپس‌های تهیه شده با پودر سویا مصرف کنید. از مصرف مکمل‌های سویا پرهیز کنید.

۱۱. جوی دوسر

این ماده غذایی غنی از فیبر است و می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و همچنین دیابت نوع ۲ را که هر دو در زنان معمول است، کاهش دهد. شما می‌توانید جوی دوسر را روی ترکیبات مختلف میوه، ماست و آجیل بریزید. همچنین می‌توانید از جوی دوسر برای پخت ماهی و مرغ استفاده کنید.

۱۲. تخم کتان

این دانه‌های ریز قوی‌ترین منبع امگا ۳ هستند. تخم کتان مانع از چسبیدن گلبول‌های قرمز خون به هم و تشکیل لخته خون که ممکن است شریان‌ها را مسدود کنند می‌شود و به این ترتیب احتمال بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، تخم کتان از بدن در برابر سرطان سینه محافظت می‌کند.

۱۳. روغن زیتون

روغن زیتون از بهترین مواد غذایی برای زنان است. این روغن پر از چربی‌های تک غیراشباع است (MUFA) که برای قلب مفید هستند، کلسترول LDL “بد” را پایین می‌آورند و کلسترول “خوب” HDL را افزایش می‌دهند. این روغن غنی از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌توانند به کاهش خطر ابتلا به سرطان و سایر بیماری‌های مزمن مانند آلزایمر کمک کنند.

مطلب مرتبط: ۷ دلیل فراموشی که ارتباطی با زوال عقل ندارند

۱۴. آووکادو

نویسنده‌ی کتاب «۱۰ عادت که باعث به هم خوردن رژیم غذایی زنان می‌شود» الیزابت سومر،  می‌گوید: «آووکادو پر از ترکیباتی است که از قلب محافظت می‌کنند مانند فیبر محلول، ویتامین  ای، فولات و پتاسیم. آووکادو علاوه بر اینکه منبع خوبی از MUFA است، به جذب کاروتنوئیدهای خاص، ترکیبات گیاهی مرتبط با پایین آمدن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دژنراسیون ماکولا (یکی از علل اصلی نابینایی) کمک می‌کنند.

۱۵. بهترین مواد غذایی برای زنان؛ بروکلی

مطالعات نشان می‌دهند که بروکلی توانایی مبارزه با بیماری‌هایی مانند سرطان و بیماری‌های قلبی را دارد. بنابراین، بروکلی یکی دیگر از ملزومات رژیم غذایی شما است.

۱۶. گوجه ‌فرنگی

گوجه ‌فرنگی حاوی لیکوپن است، آنتی‌اکسیدانی که  از بدن زنان در برابر بیماری‌های قلبی و سرطان پستان محافظت می‌کند. به عنوان مخلفات سالم کنار غذای‌تان می‌توانید یک گوجه ‌فرنگی را به چهار قسمت برش بزنید و آن را به روغن زیتون، پودر سیر، نمک و فلفل آغشته کنید. سپس گوجه‌ها را به مدت ۲۰ دقیقه در فر با دمای ۴۰۰ درجه‌ی فارنهایت بگذارید و در نهایت آن را کنار مرغ سرو کنید.

۱۷. سیب‌ زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین حاوی بتا کاروتن است که در بدن انسان به ویتامین A تبدیل می‌شود،‌ نوعی ماده‌ی مغذی ضروری که سلامت چشم، پوست و پوشش دستگاه تنفسی، ادرار و روده را حفظ می‌کند.

۱۸. چغندر قند

متاسفانه بسیاری از زنان از مشکل اضافه وزن و کلسترول رنج می‌برند، و هر دوی این‌ها می‌توانند با مصرف چغندر قند کاهش پیدا کنند.

مطلب مرتبط: چطور هورمون سیری را در بدن افزایش بدهیم و وزن کم کنیم؟

۱۹. سیر

سیر حاوی بیش از ۷۰ مواد شیمیایی گیاهی فعال، از جمله آلیسین است. مطالعات نشان می‌دهند که آلیسین می‌تواند فشار خون را کاهش دهد. این ترکیب در عین حال با عفونت و باکتری مبارزه می‌کند. با توجه به بررسی تحقیقاتی در “ژورنال آمریکایی تغذیهی بالینی”، مصرف سیر به میزان فراوان با کاهش ریسک سرطان تخمدان، سرطان روده‌ی بزرگ و دیگر سرطان‌ها مرتبط است.

۲۰.بهترین مواد غذایی برای زنان؛ زنجبیل

این ریشه خوراکی مانع حالت تهوع و استفراغ می‌شود. زنجبیل همچنین به دلیل تاثیر فوق‌العاده‌ای که روی دستگاه گوارش دارد شناخته‌شده است. زنجبیل به عنوان یک محرک که به بدن انرژی می‌دهد و هضم را بهبود می‌بخشد عمل می‌کند و به این ترتیب مانع از گرسنه شدن شما می‌شود و به مدت طولانی شما را سیر نگه می‌دارد.

۲۱. فلفل قرمز

این نوع فلفل بهترین منبع ویتامین سی است که به دلیل تاثیری که روی پوست و تقویت سیستم ایمنی دارد شناخته‌شده است. به علاوه، این ماده‌ی خوراکی به مبارزه با سرماخوردگی یا آنفولانزا نیز کمک می‌کند. ممانعت از بروز آرتریت، فایده‌ی دیگر فلفل قرمز است.

۲۲. نعنا

نعناع منتول دارد که موجب طراوت و تازگی می‌شود و مشکل سوء هاضمه را رفع می‌کند.

۲۳. ریحان مقدس

 ریحان مقدس سیستم ایمنی را قدرتمند نگه می‌دارد و دارای خواص ضد التهابی است.

۲۴. زردچوبه

غالب زنان غذاهای تند و پر از ادویه را دوست دارند. این‌طور نیست؟ شما می‌توانید زردچوبه را به شیر یا غذاهایی که می‌پزید، اضافه کنید. این ادویه به مبارزه با عفونت کمک می‌کند.

۲۵. انجیر

انجیر غنی از پتاسیم است. در یک مطالعه‌ی ۵ ساله که اخیرا در هند صورت گرفته، رژیم‌های غنی از پتاسیم با پایین آمدن نرخ مرگ و میر ناشی از همه‌ی علل در بزرگسالان سالم ۵۵ ساله و بالاتر ارتباط دارد. انجیر همچنین یکی از بهترین منابع میوه‌ای کلسیم است.

۲۶. بهترین مواد غذایی برای زنان؛ گشنیز

گشنیز به سم ‌زدایی بدن کمک می‌کند و فلزات سنگین را از سیستم خارج می‌کند.

مطلب مرتبط: سم زدایی کل بدن؛ ۷ شیوه که جان دوباره ای به بدن تان بدهید

۲۷. شنبلیله

شنبلیله به بدن زنان کمک می‌کند تا با مشکلات یائسگی و افسردگی مبارزه کنند.

۲۸. بلوبری

بلوبری سرشار از آنتی‌اکسیدان است و به همین دلیل از هر ماده‌ی غذایی دیگری برای مبارزه با علائم پیری قدرتمندتر است. تحقیقات نشان می‌دهند رژیم غذایی غنی از بلوبری می‌تواند به جلوگیری از تحلیل رفتن حافظه و عفونت‌های دستگاه ادراری و تسکین خستگی چشم کمک کند.

۲۹. بهترین مواد غذایی برای زنان؛ آب کرنبری

بسیاری از زنان از عفونت‌های دستگاه ادراری رنج می‌برند. نوشیدن آب کرنبری بهترین راه‌حل این مشکل است.

۳۰. گلابی آسیایی

این میوه حاوی فیبرهایی است که به کاهش کلسترول کمک می‌کنند. بنابراین گلابی آسیایی با پایین آوردن کلسترول، ریسک رخ دادن بیماری‌های قلبی را نیز کاهش می‌دهد.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده غذایی کاهش دهنده کلسترول که باید در برنامه غذایی تان بگنجانید

۳۱. لیچی یا سرخالو

لیچی در میان تمام میوه‌ّایی که حاوی پلی‌فنول‌های مفید برای قلب هستند رتبه‌ی دوم را دارد. به علاوه، این میوه از سرطان جلوگیری می‌کند.

۳۲. بهترین مواد غذایی برای زنان؛ سیب

لابد تا به حال شنیده‌اید که می‌گویند خوردن یک سیب در روز شما را از دوا و دکتر دور نگه می‌دارد. این جمله در واقع درست است. مطالعه سلامت زنان آیووا، که عادات بهداشتی ۳۴۰۰۰ زن را به مدت نزدیک به ۲۰ سال مطالعه کرده‌است، سیب را به عنوان یکی از سه ماده‌ی خوراکی (همراه با گلابی و انگور قرمز) که در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در میان زنان یائسه موثر هستند، نام می‌برد. این میوه همچنین به کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه و دیابت نوع ۲ کمک می‌کند و حتی به زنان کمک می‌کند وزن کم کنند.

۳۳. گوآوا

گوآوا نیز یک منبع عالی از ویتامین سی مفید برای پوست است. این میوه همچنین دارای لیکوپن است که ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد. گواوا حتی می‌تواند از بدن در برابر عوامل پاتوژن خوراکی مانند لیستریا و استاف نیز محافظت کند.

۳۴. شکلات تلخ

 شکلات تلخ سرشار است از آنتی‌اکسیداهای فلاونوئیدی (بیش از ۳ برابر مقدار موجود در شیر شکلات) که از چسبیدن پلاکت‌‌های خون به هم جلوگیری می‌کنند و حتی ممکن است شریان‌ها را باز کنند. این ماده‌ی خوراکی همچنین با سیر نگه داشتن شما ممکن است به کاهش وزن کمک کند. بنابراین، همه‌ی دوستداران شکلات آماده باشند!

۳۵.بهترین مواد غذایی برای زنان؛ انار

انار به علت آنتی‌اکسیدان‌های که دارد، برای مغز و قلب مفید است. این میوه به مدیریت جریان خون و جلوگیری از سخت شدن شریا‌ن‌ها کمک می‌کند تا شریان‌ها شل و منقبض شوند. همان آنتی‌اکسیدان‌ها موجب تسکین التهاب ایجادکننده‌ی بیماری آلزایمر می‌شوند. انار می‌تواند به شدت برای زنان مناسب باشد.

۳۶. موز

این میوه سرشاز از پتاسیم است که به کنترل فشار خون کمک و سیستم عصبی ما را کنترل می‌کند. اگر مشکلی در ارتباط با عصب دارید، اکنون می‌دانید که کدام ماده‌ی غذایی را بیش‌تر بخورید. موز همچنین خطر سکته‌ مغزی را کاهش می‌دهد.

مطلب مرتبط: سکته مغزی خاموش؛ علل، علائم و راه های پیشگیری

۳۷. کره بادام زمینی

این ماده‌ خوراکی علاوه بر داشتن منیزیم که تقویت‌کننده‌ استخوان و ۶B  که تقویت‌کننده‌ی سیستم ایمنی است، فیبر و پروتئین بالایی دارد که شما را به مدت چند ساعت سیر نگه می‌دارند. کره‌ی بادام زمینی نیز منبع خوبی از چربی‌های تک اشباع است که به شما کمک می‌کنند وزن از دست بدهید و دیابت را نیز دور از شما نگه می دارد. بنابراین یادتان باشد که حتما آن را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید!

۳۸. پاپ کورن

احتمالا به طور مکرر پاپ کورن می‌خورید اما از فواید آن اصلا اطلاعی نداشتید، این‌طور نیست؟ پاپ کورن تنها غله‌ی کامل ۱۰۰٪ فراوری ‌نشده است، به این معنی که یکی از بهترین میان‌وعده‌ها است زطیرا به شما کمک می‌کند نیازهای خود را به غلات کامل تامین کنید. این ماده‌ی خوراکی به مبارزه با بیماری‌های قلبی و همین‌طور افسردگی کمک می‌کند.

۳۹. قارچ

مطابق با گفته‌ی انجمن سرطان آمریکا، ترکیبات سالم موجود در قارچ کلسترول را کاهش می‌دهند و رشد تومور همراه با برخی از انواع سرطان را کند می‌کنند. قارچ همچنین سطح گردش پروتئینی به نام اینترفرون را افزایش می‌دهد و به این ترتیب مانع توسعه‌ی ویروس‌هایی همچون هپاتیت می‌شود.

۴۰. بهترین مواد غذایی برای زنان؛ سینه مرغ

سینه مرغ یک منبع عالی از فسفر است که برای داشتن استخوان‌ها و دندان‌های قوی اهمیت زیادی دارد و همچنین ویتامین B۳ (همان نیاسین)، که به کنترل فشار خون بالا کمک می‌کند و مانع سخت شدن سرخرگ‌ها می‌شود. این ماده‌ی خوراکی به بهبود عملکرد مغز و همچنین تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند.

۴۱. لیمو

لیمو حاوی ویتامین C است و برای خواص ضد سرطانی که دارد، شناخته‌شده است. شما حتی می‌توانید پدیدار شدن لکه‌های ناشی از بالا رفتن سن را با قرار دادن یک برش نازک لیمو به مدت ۱۰ دقیقه در روز و در عرض ۱۲ هفته کاهش دهید.

۴۲. پرتقال

این میوه از خانواده مرکبات علاوه بر داشتن ویتامین  سی، یک منبع خوب فولات محسوب می‌شود که برای نگهداری و ترمیم سلول‌ها مهم هستند.

۴۳. بهترین مواد غذایی برای زنان؛ کدو تنبل

 کدو تنبل نیز  بتا کاروتن دارد که بدن آن را به ویتامین A تبدیل می‌کند. این ویتامین برای پوست، غشای مخاطی، سیستم ایمنی و بینایی مهم است. کدو تنبل همچنین به دلیل داشتن یک ترکیب محافظ به نام فیتوسترول به مبارزه با پروستات بزرگ شده کمک می‌کند.

۴۴. عدس

با توجه به مطالعات زنانی که دو بار در هفته عدس می‌خورند کم‌تر در معرض ابتلا به سرطان پستان هستند. این ماده‌ی خوراکی همچنین حاوی پروتئین، فیبر و آهن است و حتی قند خون را ثابت نگه می‌دارد. همچنین ثابت شده است که فشار خون را از شما دور نگه می‌دارد.

مطلب مرتبط: ۱۰ بارزترین نشانه های کمبود آهن و روش بالا بردن آهن خون

۴۵. کلم بروکسل

این گیاه به دلیل داشتن ترکیبات گوگردی به کاهش ریسک بروز سرطان کمک می‌کند. آهن، پتاسیم و فولات نیز در کلم بروکسل یافت می‌شود.

۴۶. بهترین مواد غذایی برای زنان؛ پیاز

هرچند بسیاری از آدم‌ها به دلیل بوی پیاز از آن دوری می‌کنند، اما پیاز حاوی پلی‌فنل‌ها و فلاونوئیدهایی است که هر دو باعث کاهش استرس اکسیداتیو و خطر ابتلا به سرطان می‌شوند. این ماده‌ی خوراکی قند خون را تنظیم می‌کند و همچنین در برابر مشکلات قلب و دیابت از بدن محافظت می‌کند.

۴۷. چای سبز

نوشیدن چای سبز به علت آنتی‌اکسیدان‌هایی که دارد منجر به کاهش رشد سرطان، بهبود جریان خون، کاهش وزن، بهبود عملکرد کبد و کاهش نرخ بیماری‌های مغزی مانند آلزایمر و پارکینسون می‌شود. این دمنوش بسیار مفید در عین حال باعث کاهش آسیب مغزی و ریوی هم می‌شود.

۴۸. بهترین مواد غذایی برای زنان؛ قهوه

یک مطالعه‌ بسیار بزرگ که توسط موسسه‌ی ملی سرطان انجام شد، نشان داد زنانی که ۲ تا ۳ فنجان قهوه در روز مصرف می‌کنند، از کاهش ۱۳ درصدی خطر مرگ و میر برخوردار می‌شوند. مصرف روزانه‌ی قهوه با کاهش خطر ابتلا به دیابت، سرطان پوست، زوال عقل و آلزایمر نیز مرتبط است.

۴۹. زیره

زنان زیادی از درد قاعدگی رنج می‌برند. در چنین مواردی سعی کنید از مصرف هر نوع دارو پرهیز کنید زیرا آن‌ها ممکن است عوارض جانبی داشته باشند. بهترین راه افزودن زیره سبز به چای سبز و نوشیدن آن است. مطمئنا این روش درمانی به شما کمک خواهد کرد.

۵۰. برنج قهوه‌ای

مطابق با  NIH، برنج قهوه‌ای منبع غنی سلنیوم است، عنصری که برای متابولیسم تیروئید، سلامت DNA و عملکرد سیستم ایمنی بدن ضرورت دارد. این نوع برنج چربی کم و فیبر بالایی دارد. منگنز و نیاسین موجود در آن نیز از قلب و مغز محافظت می‌کنند.

۵۱. بهترین مواد غذایی برای زنان؛ آب انگور قرمز

شاید با دیدن این نوشیدنی در فهرست تعجب کرده باشید. اما واقعیت این است که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن باعث کاهش سطح کلسترول و بهبود سلامت رگ‌های خونی می‌شوند، و هر دوی این‌ها سلامت قلب را بهبود می‌دهند. بنابراین مقدار متوسطی از آب انگور قرمز را در رژیم غذایی‌تان قرار داده و از فواید آن برخوردار شوید.

کلام آخر

سبک زندگی پر از کار و شلوغی اغلب زنان را در معرض خطر قرار می‌دهد. از این رو، شما باید برای رویارویی با تمام چالش‌های زندگی آماده باشید. در مراحل مختلف زندگی بدن به ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی مختلف نیاز دارد. یادتان باشد که هر چه خودتان سالم‌تر باشید، کودک‌تان نیز سالم‌تر خواهد بود. مواد مغذی قید شده در این نوشتار را یادداشت کنید و آن‌ها را در برنامه غذایی‌تان قرار دهید.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *