جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
6 بازدید

عوامل شکست یا پیروزی زنان کارآفرین کدام‌ها هستند؟

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم، و سازمان‌های بیش‌تری انتخاب خود را از زنان برجسته‌ی کسب و کار سال ۲۰۱۹ اعلام می‌کنند. مراسم اهدای جوایز و تجلیل از مدیران زن، رهبران تکنالوژی، استارت‌آپ‌های موفق برگزار شده و هزاران زن از سراسر جهان به منظور خلق اتصالات معنی‌دار و هدفمند گرد هم جمع می‌شوند.

با این وجود، هنوز هم گروه بزرگی از زنان شاغل وجود دارند که در لیست فینالیست‌ها حضور ندارند اما به اندازه‌ی کافی شایسته حضور در این لیست هستند – زنان کارآفرینی که تازه وارد حیطه‌ی کسب و کار شده‌اند. کسانی که در راه رسیدن به اوج موفقیت هستند. آنها هم درست مانند زنانی که در مراسم اعطای جوایز حضور دارند، باید هر روز موانعی را کنار بزنند: مشتری به دست بیاورند، بر برداشت‌های غلط جامعه نسبت به زنان مستقل غلبه کنند و ترس‌ و انزوایی را که همراهِ فعالیت به عنوان یک «کارآفرین تنها» وجود دارد، کنار بگذارند.

من این افتخار را داشتم که میزبان یکی از این رویدادهای مهم باشم، و توانستم با تجربیات و درس‌هایی که در طول مسیر آموخته‌اند آشنا شوم. نکته‌ی الهام‌بخش این است که آنها چطور موفق شده‌اند چالش‌ها و سختی‌ها را به موفقیت تبدیل کنند!

در این نوشتار با ویژگی‌هایی آشنا خواهید شد که باعث می‌شوند زنان کارآفرین به موفقیت برسند یا در صورت عدم رعایت آنها در دام‌های خودساخته، گرفتار شوند.

تلاش برای رسیدن به کمال

رایج‌ترین جمله‌ای که از زنان می‌شنوم این است که «من می‌خواهم کامل باشم.» این جمله در حیطه‌ی کسب و کار به معنای ارائه‌ی محصول یا خدمات بدون کم و کاست است. به عنوان مثال، شما گزارش بازار را دریافت می‌کنید، و متوجه می‌شوید که همه چیز در گزارش به درستی انجام شده، فونت خواندنی و نمودارهای زیبا! اما توجه به جزئیات هم اندازه دارد. اگر بعد از سه هفته کار روی یک صفحه یا طراحی، چیزی در وجودتان می‌گوید که اوضاع آنقدرها خوب نیست، وقت آن است که درک کنید کمال‌گرایی توانایی شما را برای قضاوت هدفمند کارتان تحلیل داده‌است.

رایج‌ترین جمله‌ای که از زنان می‌شنوم این است که «من می‌خواهم کامل باشم.» این جمله در حیطه‌ی کسب و کار به معنای ارائه‌ی محصول یا خدمات بدون کم و کاست است
رایج‌ترین جمله‌ای که از زنان می‌شنوم این است که «من می‌خواهم کامل باشم.» این جمله در حیطه‌ی کسب و کار به معنای ارائه‌ی محصول یا خدمات بدون کم و کاست است

به علاوه، یادتان باشد که آنچه از دید ما کامل محسوب می‌شود، لزوما همان معنا را برای مخاطب یا مشتری ندارد. بنابراین برای پرهیز از گرفتار شدن در این دام، اصل ۲۰ – ۸۰ را به دقت رعایت کنید! سپس موضوع کیفیت را از نقطه‌نظر مشتریان مورد بررسی قرار بدهید. به این ترتیب هم محصولی عالی ارائه می‌دهید و هم هم‌رساتا با مشتریان‌تان حرکت می‌کنید.

تمرکز بر عملکرد

شما به عنوان یک زن در دنیای کسب و کار، ترس حاصل از ورود به فضای پر از مرد را می‌شناسید‍! احتمالا به خودتان می‌گویید «من یک خانم هستم و آنها مرا جدی نمی‌گیرند!» متاسفانه این تصور کارآفرینان زیادی را با شکست مواجه کرده‌است.

اما راهی برای تغییر این تصور وجود دارد و آن اینکه روی کارها و فعالیت‌های‌مان تمرکز کنیم. وقتی در حضور جمع بهترین ارائه را دارید، به این معناست که سخت تلاش کرده‌اید. به خودتان اعتماد کنید و آنچه در توان‌تان است به کار ببندید، در لحظه‌ی مشخص حاضر شوید و اجازه بدهید که جادو اتفاق بیفتد. به جای ترس از نگاه مردان، بکوشید با گوش دادن به حرف‌ها و ارائه‌ی ارزشی که به دنبالش هستند، احترام آنها را به دست بیاورید.

به جای ترس از نگاه مردان، بکوشید با گوش دادن به حرف‌ها و ارائه‌ی ارزشی که به دنبالش هستند، احترام آنها را به دست بیاورید
به جای ترس از نگاه مردان، بکوشید با گوش دادن به حرف‌ها و ارائه‌ی ارزشی که به دنبالش هستند، احترام آنها را به دست بیاورید

آموختن از آدم‌های باتجربه

به عنوان یک کارآفرین مستقل، بکوشید شبکه‌سازی کرده و با آدم‌های مختلفی از سنین و موقعیت‌های کسب و کاری متفاوت ارتباط برقرار کنید. غالب اوقات، آنها تجربیات خود را بدون چشمداشت در اختیارتان می‌گذارند. تنوع شبکه‌تان کمک‌تان می‌کند که دیدگاه‌های متنوعی در اختیارتان قرار بگیرد.

یکی از ویژگی‌های زنان منحصر به فرد حیطه‌ی کسب و کار که غالبا  دست کم گرفته می‌شود (به خصوص اگر آنها کمتر از ۳۳ سال سن دارند) توانایی آنها برای یادگیری از آدمهای پیرامون‌شان است. به عنوان مثال، با کار کردن در کنار کسانی که پست‌های اجرایی دارند، کارهایی که انجام می‌دهند را می‌بینید و می‌شنوید. شاید کار آنها را نتوانید انجام بدهید، اما قطعا دیدگاه‌های جالبی کسب خواهید کرد.

اما مهم‌ترین ویژگی‌ که همه‌ی زنان کارآفرین را با هم متحد می‌کند، شجاعت است! شجاعتِ شروع کردن به تنهایی، بیرون زدن از کنج امنیت، مورد انتقاد واقع شدن و یاد گرفتن! شجاعتِ صحبت کردن با همکاران و مخاطبان، سخت کار کردن بدون بازدهیِ فوری و خلق چیزی که واقعا ارزشمند است. یادتان باشد که ما هر روز کاری را می‌کنیم که روز گذشته برای‌مان غیرممکن به نظر می‌رسید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان