جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
4
(5)

یکی از بهترین و مهم ترین راه برای کشف استعداد کودک شناسایی توانایی های او است. سعی کنید ضریب هوشی او را با حل تست‌ها و ابزارهای سنجش ضریب هوشی اندازه گیری کنید، به ویژگی‌های شخصیتی و علایقش توجه کنید و با ارتباط نزدیک با او به استعداد نهفته درونی‌اش دست پیدا کنید.

به آن‌ها اجازه انجام فعالیت های مخلتف را بدهید

سعی کنید کودکتان را تشویق کنید تا در انواع مختلف کلاس‌ها شرکت کند، ورزش، رقص، موسیقی یا هنر فرقی نمی‌کند، مهم این است که ببینید او به کدام یکی از این کلاس‌ها علاقه مند است، آن وقت می‌توانید استعداد او را کشف کنید.

در حین بازی به تماشای کودکتان بنشینید

نحوه بازی کودک شما می‌تواند چیزهای زیادی در مورد علایق، هوش و توانایی های فردی اش به شما بگوید.

از آن‌ها بپرسید که چه چیزهایی را دوست دارند

سعی کنید هیچ وقت فرزندتان را به انجام کارهایی که دوست ندارد، مجبور نکنید. در عوض با برقراری ارتباطی صمیمانه‌تر از او بپرسید که به چه چیزهایی علاقه دارد، آن وقت خیلی سریع به استعداد ذاتی‌اش پی خواهید برد.

از فرزندتان بخواهید تست هوش انجام بدهد

فرزند‌تان را برای یک تست رسمی IQ که توسط یک متخصص انجام می‌شود ثبت نام کنید تا میزان هوش او را بسنجید.

از فرزندتان بخواهید در آزمون استعدادیابی شرکت کند

تست های استعدادیابی، توانایی‌ها و استعدادهای طبیعی فرزند شما را می‌سنجند.

با مربیان فرزندتان صحبت کنید

با معلمان فرزندتان صحبت کنید، آن‌ها می‌توانند در مورد توانایی‌های فرزند شما و ویژگی‌های شخصیتی‌اش اطلاعات مهمی در اختیارتان قرار دهند.

حامی و مشوق آن‌ها باشید

سعی کنید حامی همیشگی فرزندتان باشید. هیچ کس جزء شما نمی‌تواند مشوقتان باشد. برای کشف استعداد کودک‌تان علایق او را شناسایی کنید و همیشه او را تشویق کنید تا به انجام آنچه دوست دارد، بپردازد.

به درس و مشق کودکتان توجه کنید

به درس و مشق کودکتان توجه کنید. عملکرد تحصیلی عالی فرزندتان در یک موضوع خاص، نشان دهنده مهارت ذاتی او است.

به انتخاب او در برنامه‌های تلویزیونی توجه کنید

اگر می‌خواهید استعداد کودکتان را کشف کنید، به علایق او در تماشای برنامه‌های تلویزیونی توجه کنید. کودکتان بیشتر دوست دارد چه نوع برنامه‌ایی نگاه کند؟

به کنجکاوی‌هایش دقت کنید

وقتی در حال جواب دادن به سوالات کودکتان هستید، به آن توجه کنید، آیا سوالات او طیف خاصی را دنبال می‌کند یا سوالات کلی و پراکنده می‌پرسد. اینگونه نیز می‌توانید استعداد کودک‌تان را کشف کنید.

فرزندتان را به کودکانی که علایق مشابه دارند، معرفی کنید

سعی کنید کودک تان را تشویق کنید تا با کودکانی که علایق مشترک دارند، ارتباط برقرار کنند. با این روش می‌توانید استعداد او را پرورش دهید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان