جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
128 بازدید

ملین های طبیعی: 12 میوه که یبوست را به راحتی درمان می‌کند!

ملین های طبیعی
خواندن 5 دقیقه
2.8
(12)

میوه‌هایی مانند پرتقال و آلو ملین های طبیعی عالی برای درمان یبوست هستند. حتی اگر مدت‌هاست با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید باز هم می‌توانید با خوردن این میوه‌ها یبوست تان را درمان کنید. ملین های طبیعی مثل میوه‌ها حاوی مقادیر زیادی فیبر و آب هستند که جریان روده را تسریع می‌کنند و تشکیل مدفوع را آسان تر می‌کند.

این میوه ها را می‌توانید در میان وعده‌هایتان به صورت سالاد میوه بخورید یا آب آن‌ها را بنوشید. همچنین می‌توانید به نوزادان و کودکان نیز میوه بدهید اما در مقادیر کم تا اسهال نشوند.

فهرست میوه های ملین برای درمان یبوست

ملین های طبیعی

در ادامه با 12 میوه ای که می توانید برای مقابله با یبوست مصرف کنید آشنا شوید:

گیلاس

گیلاس حاوی حدود 1.5 گرم فیبر به ازای هر 100 گرم است و تنها 33 کیلو کالری دارد که این میوه را به گزینه‌ای عالی برای رژیم غذایی و سلامت روده تبدیل می‌کند. علاوه بر این، همین مقدار گیلاس 12 برابر ارزش روزانه توصیه شده ویتامین C دارد که بدن یک بزرگسال نیاز دارد، بنابراین از نظر ویتامین نیز غنی‌تر از پرتقال و لیمو است.

آلو

آلو هم تازه و هم خشک (آلو)، سرشار از فیبر است و یک غذای عالی برای سلامت روده تلقی می‌شود. یک آلو سیاه حدود 1.2 گرم فیبر دارد و علاوه بر تامین فسفر، پتاسیم و ویتامین B به بدن می‌رساند.

نکته مهم این است که هنگام خوردن آلو، به برچسب محصول نگاه کنید تا بررسی کنید که آیا شکر به محصول اضافه شده است یا خیر، که کالری آلو را تا حد زیادی افزایش می دهد و می تواند مانع از کاهش وزن شود. آلو بدون قند افزوده بهترین است.

پرتقال

پرتقال سرشار از آب است که به آبرسانی روده و مدفوع کمک می‌کند. این میو‌ه سرشار از فیبر است که به بهبود هضم کمک می‌کند. یک پرتقال حاوی حدود 2.2 گرم فیبر است که مقدار فیبر آن بیشتر از 1 تکه نان قهوه‌ای است.

با این حال هرچند پرتقال مملو از فیبر است اما آب آن هیچ فیبری ندارد، بنابراین سعی کنید این میوه را با پالپ آن میل کنید تا از فواید بی‌نظیرش بهره مند شوید.

آووکادو

آووکادو از نظر محتوای فیبر فوق العاده است. 100 گرم از این میوه حدود 6 گرم فیبر دارد. همچنین سرشار از چربی هایی سالم و مفید برای بدن است و به عبور مدفوع از روده کمک می‌کند. از طرفی آووکادو سبب تقویت سلامت قلب و عروق و بهبود سطح کلسترول خوب می‌شود.

موز

ملین های طبیعی

اگرچه موز برای درمان یبوست توصیه نمی‌شود، اما هر موز حداقل 1 گرم فیبر دارد. راز خوردن فیبر برای درمان یبوست این است که این میوه را وقتی خیلی رسیده است، بخورید تا فیبرهای موجود در آن به راحتی به روده شما منتقل شود. از طرفی افراد مبتلا به اسهال نیز می‌توانند از این میوه زمانی که هنوز کمی سبز است برای کنترل اسهال مصرف کنند. زیرا فیبرهای آن به کند شدن هضم کمک می کند.

حتی موز سبز بیشتر از موز زرد و رسیده فیبر دارد که به بازیابی فلور روده کمک می‌کند.

انجیر

دو عدد انجیر تازه حدود 1.8 گرم فیبر و تنها 45 کیلوکالری دارد که آن را به گزینه ای عالی برای کنترل اشتها و احساس سیری طولانی تبدیل می‌کند.

کیوی

هر کیوی حدود 2 گرم فیبر و تنها 40 کیلو کالری دارد که می‌توانید برای حفظ سلامت روده‌تان در رژیم کاهش وزن مصرف کنید. علاوه بر این، 2 عدد کیوی در روز نیاز روزانه یک بزرگسال به ویتامین C را تامین می‌کند و با قدرت آنتی اکسیدانی بالا می‌تواند به پیشگری از بیماری‌ها و بهبود سلامت پوست نیز کمک کند.

سیب

سیب نیز جزء میوه های حاوی فیبر بالا است. اگر می‌خواهید یبوست تان را درمان کنید، حتما روزی یک سیب میل کنید. این میوه همچنین به کاهش وزن و کاهش احساس گرسنگی کمک می‌کند.

گلابی

ملین های طبیعی

اگر یک گلابی را با پوستش بخورید، بدنتان حدود 3 گرم فیبر و تنها 55 کیلو کالری دریافت می‌کند که برای سلامت روده خیلی مفید است. اگر می‌خواهید کاهش وزن را تجربه کنید، باید یک گلابی را حدود 20 دقیقه قبل از غذا بخورید، زیرا با خوردن گلابی فیبرهای موجود در آن در روده جذب و حس سیری را افزایش خواهد یافت و در نتیجه احساس گرسنگی کمتری خواهید کرد.

نارگیل

نارگیل یک ملین طبیعی است که می‌توانید آن را به صورت پودر، روغن یا آب آن مصرف کنید. این میوه را می‌توانید در ترکیب با شیرینی‌ها و دسرها یا همانطور به شکل میوه تازه میل کنید.

خربزه

خربزه، میوه ای مملو از آب است به همین دلیل هضم آن خیلی راحت است. این میوه روده ها را نیز نرم کرده و دفع مدفوع را نیز آسان می‌کند.

توت‌ها

توت‌ها سرشار از آنتی اکسیدان‌ها هستند که در پاکسازی روده تاثیر فوق العاده‌ای دارند. به‌ جای انواع دسر و کیک، توت بخورید. سعی کنید این میوه را در وعده صبحانه بخورید

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.8 / 5. تعداد آرا: 12

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان