جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
5
(2)

گریپ فروت یا توسرخ از مرکبات شیرین و ترش با تاریخچه ای پیچیده است. دلایل علمی ‌زیادی مبنی بر خواص گریپ فروت وجود دارد که می‌تواند برای سلامت شما مفید باشد. از طرفی این میوه نیمه گرمسیری کم کالری مجموعه ای از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی را در خود جا داده که برای تقویت سلامت شما فوق العاده هستند.

این میوه غنی از فیبر است. این میوه گزینه ای سالم برای کنترل اشتها، تقویت سلامت روده، کنترل وزن و افزایش متابولیسم است. اگر می‌خواهید در مورد گریپ فروت بیشتر بدانید، به خواندن این مطلب ادامه دهید.

خواص گریپ فروت

با وجود عوارض جانبی گریپ فروت، این میوه خوش طعم فواید و خواص فوق العاده ای دارد که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد.

خواص گریپ فروت

تقویت سیستم ایمنی بدن با گریپ فروت

این میوه خوشمزه و خوشرنگ دوز زیادی از ویتامین C را برای بدن تامین می‌کند. فقط 100 گرم از این میوه تازه قرمز بیش از 30 میلی گرم از این ویتامین دارد. اگر روزانه تنها یک عدد متوسط از این میوه را میل کنید، می‌توانید نیاز روزانه بدن تان به ویتامین C را تامین کنید.

همچنین به یاد داشته باشید که این آنتی اکسیدان قوی به سیستم ایمنی شما کمک می‌کند تا در برابر باکتری‌هاو ویروس های مضری که می‌توانند شما را بیمار کنند، مقاومت کنند. افزایش مصرف ویتامین C حتی می‌تواند به درمان عفونت های تنفسی و سیستمیک نیز کمک کند، که به ترتیب بر سیستم تنفسی و جریان خون شما تاثیر می‌گذارد.

گریپ فروت می‌تواند به مقاومت به انسولین کمک کند

مصرف گریپ فروت باعث مقاومت به انسولین می‌شود. اگر قبل از غذا نصف این میوه را بخورید، می‌توانید به کاهش سطح گلوکز دو ساعت بعد از غذا کمک کنید.

افزایش سطح پتاسیم در بدن با خوردن گریپ فروت

از خواص گریپ فروت می‌توان به وجود پتاسیم اشاره کرد. یک فنجان از این میوه تقریبا 300 میلی گرم پتاسیم دارد، که تقریبا به اندازه پتاسیم موجود در یک موز است.

نقش پتاسیم در بدن شامل خدمت به عنوان یک الکترولیت اصلی برای کمک به حفظ تعادل مایعات و هیدراتاسیون، حفظ ضربان قلب، انقباض ماهیچه‌هاو عملکرد عصبی و حرکت مایعات به داخل و خارج سلول‌هامانند مواد زائد است.

علاوه بر این، پتاسیم می‌تواند به کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون کمک کند.

خواص گریپ فروت

افزایش تولید کلاژن

همانطور که گفتیم گریپ فروت دارای مقدار زیادی ویتامین C در هر وعده است و در نتیجه می‌تواند به افزایش تولید کلاژن کمک کند. با افزایش سن، تولید کلاژن کاهش می‌یابد، بنابراین افزودن چنین میوه ای به رژیم غذایی به بدن کمک می‌کند تا کلاژن بیشتری تولید کند.

کلاژن حدود 30 درصد از ساختار استخوان، مقدار زیادی بافت تاندون و رباط را تشکیل می‌دهد. وجود این ماده برای ساختار پوست و رگ های خونی مهم است.

تقویت سلامت قلب با میوه گریپ فروت

اگر به دنبال خوراکی و میوه ای هستید که به حفظ سلامت قلب کمک کند، گریپ فروت یک گزینه عالی است. این میوه به دلیل داشتن فیبر، پتاسیم و محتوای آنتی اکسیدانی بالا سلامت قلب را تضمین می‌کند.

بر اساس تحقیقات انجام شده، ارتباطی نزدیک بین مصرف این میوه و کاهش خطر بیماری عروق کرونر قلب، اختلال حاد کرونر و سکته ایسکمیک وجود دارد.

گریپ فروت سبب کاهش وزن می‌شود

این میوه خوشمزه به چربی سوزی بدن سرعت می‌بخشد، زیرا این میوه کم کالری بوده و قدرت سیرکنندگی بالایی دارد. به این معنی که می‌توان با خوردن آن به حفظ کمبود کالری کمک کرده و از آن برای کاهش وزن استفاده کرد.

خواص گریپ فروت

این میوه نیمه گرمسیری سرشار از فیبر است که می‌تواند به شما کمک کند تا برای مدت طولانی سیر بمانید و از شر پرخوری خلاص شوید.

گریپ فروت به جذب آهن کمک می‌کند

گریپ فروت تقریبا 64 درصد از ارزش روزانه ویتامین C بدن را برای بزرگسالان تامین می‌کند. فراموش نکنید که ویتامین C به جذب آهن کمک می‌کند.

همانطور که می‌دانید آهن برای انتقال اکسیژن از طریق جریان و رساندن اکسیژن به سلول‌ها مهم است.

تاثیر گریپ فروت بر برخی داروها

این میوه با اکثر داروها تداخل دارد. به عنوان مثال، گریپ فروت می‌تواند از عملکرد آنزیم های مورد نیاز برای تجزیه برخی داروهای کاهش دهنده کلسترول مانند لیپیتور جلوگیری کند.

سایر داروهایی که ممکن است با این میوه نیمه گرمسیری تداخل ایجاد کنند، شامل استاتین‌ها(داروهای کاهش دهنده سطح کلسترول)، داروهای ضد اضطراب، کورتیکواستروئیدها و آنتی هیستامین‌ها می‌شوند. بنابراین، اگر عاشق خوردن این میوه خوب هستید اما از داروهای تجویزی بالا استفاده می‌کنید، باید با پزشک تان در مورد عوارض جانبی آن در رژیم غذایی تان صحبت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان