جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
5
(1)

طرز تهیه کراکت مرغ: کراکت مرغ از آن غذاهایی است که با یک بار خوردن چنان عاشقش می‌شوید که قطعا هر از چند گاهی برنامه‌ تهیه آن را خواهید ریخت. این غذای خوش عطر و خوش طعم مواد اولیه خیلی زیادی ندارد و سریع هم آماده می‌شود. به علاوه برای میهمانی‌ها گزینه‌ای بسیار مناسب است به ویژه اگر چند کودک هم در میان میهمانان‌تان داشته باشید.

آماده کردن کراکت مرغ هم خیلی ساده است. کراکت مرغ با پودر سوخاری پانکو، فلفل دلمه ای قرمز و سبز خرد شده، مرغ پخته، سس مایونز با چاشنی‌های دلخواه و پودر سیر واقعا فوق العاده است! کراکت مرغ نه تنها یک شام سبک است بلکه یک پیش غذا و میان وعده مناسب نیز محسوب می‌شود. بیایید این غذای لذیذ را با هم آماده کنیم.

کراکت مرغ لذیذ

مواد لازم برای تهیه کراکت مرغ

2 فنجان مرغ پخته ریز خرد شده

2 قاشق غذاخوری پیاز ریز خرد شده

2 قاشق غذاخوری کرفس ریز خرد شده

2 قاشق غذاخوری فلفل دلمه ای ریز خرد شده

1 قاشق چایخوری نمک

4/1 قاشق چایخوری فلفل

1 عدد تخم مرغ

2 قاشق غذاخوری آب

آرد سوخاری به مقدار لازم

روغن برای سرخ کردن

کراکت مرغ با سالاد

مواد لازم برای تهیه سس سفید غلیظ:

2 قاشق غذاخوری کره

3 قاشق غذاخوری آرد

1 فنجان شیر داغ

2/1 قاشق چایخوری نمک

2/1 قاشق چایخوری خردل خشک (اختیاری)

فلفل به مقدار دلخواه

روش پخت کراکت مرغ

  • برای سس – کره را روی حرارت متوسط در یک قابلمه متوسط آب کنید. سپس آرد، نمک، فلفل و خردل خشک را به کره اضافه کنید و به تدریج شیر داغ بریزید. در همین حین به هم زدن ادامه دهید تا آرد گلوله گلوله نشود. یک دقیقه هم زدن را ادامه بدهید تا سس قوام بیاید و آماده شود. حالا سس را از روی حرارت بردارید و بگذارید کمی ‌خنک شود.
  • در یک کاسه بزرگ مرغ، پیاز، کرفس، فلفل دلمه ای، نمک و فلفل را مخلوط کنید.
  • سس سفید خنک شده را به مخلوط اضافه کنید و با هم ترکیب کنید.
  • تخم مرغ را با ۲ قاشق غذاخوری آب هم بزنید.
  • از مخلوط مرغ به شکل توپ‌هایی به اندازه یک توپ پینگ پنگ بردارید و در کف دستتان فرم دهید. سپس داخل تخم مرغ آغشته کرده و در پودر سوخاری بغلتانید تا اطراف آن را بگیرد. سپس تا زمانی که روغن گرم شود، کراکت‌های مرغ آماده را داخل یخچال قرار دهید.
  • شما می‌توانید کراکت‌های مرغ را هم در فر بپزید و هم در روغن سرخ کنید. برای سرخ کردن کراکت‌های مرغ مقداری زیادی روغن را درون یک قابلمه گرم کنید و بگذارید داغ بیایید. سپس آن‌ها را داخل روغن ریخته و 2 دقیقه صبر کنید تا کامل طلایی و سرخ شوند. بعد آن‌ها را روی دستمال کاغذی بگذارید تا روغن اضافی شان گرفته شود.

کراکت

از طعم کراکت‌های مرغ لذت ببرید

طرز تهیه کراکت مرغ: همانطور که مشاهده کردید، آماده کردن کراکت‌ها خیلی ساده و آسان است. همچنین وقت زیادی نیز نیاز ندارد بنابراین می‌توانید به عنوان یک میان وعده در دوره همی‌های‌تان ‌از خوردن آن لذت ببرید. اگر فکر می‌کنید تنها کراکت کافی نیست، کمی‌سالاد و مقداری پوره سیب زمینی نیز کنارش قرار دهید تا کامل سیر شوید.

فلفل دلمه ای قرمز و سبز تازه خرد شده رنگ و بافت تردی به کراکت‌ها می‌دهد. پودر سیر نیز طعم آن‌ها را بی نظیر می‌کند. همه این‌ها با هم ترکیب می‌شوند و طعم فوق العاده ای را به ارمغان می‌آورند که هرگز فراموشش نمی‌کنید.

طرز تهیه کراکت مرغ؛ انواع کراکت‌ها

گوشت: با استفاده از گوشت بوقلمون، گوشت خرچنگ، ماهی قزل آلا یا میگو می‌توانید خوشمزه ترین کارکت‌ها را داشته باشید.

سبزیجات: به کراکت‌های مرغ تان هویج رنده شده یا پیاز سبز نیز اضافه کنید.

چاشنی‌ها: ترکیب خردل فرانسوی با سس مایونز بی نظیر است.

اگر کراکت تند می‌خواهید فلفل قرمز و پاپریکا نیز به مخلوط تان اضافه کنید.

امیدواریم از کراکت های مزغ تان لذت ببرید. همچنین شما می توانید در بخش دستور بخت و آشپزی خبرنامه طرز تهیه ناگت مرغ خانگی را نیز بیاموزید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان