جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
38 بازدید

نحوه کاشت سبزه عید نوروز (راهنمای گام به گام)

نحوه کاشت سبزه عید
خواندن 4 دقیقه
3.2
(231)

همانطور که سبزه نماد تولد و رشد است، باید در کاشت آن نیز دقت زیادی صورت بگیرد، تا سبزه ای یک دست و سبز داشته باشید. همچنین می‌دانید که سبزه بخشی جدایی ناپذیر از سفره هفت سین سال نو ایرانی است. کاشت سبزه عید همچنین یک فعالیت جذاب برای کودکان است تا با این کار صبور بودن و اهمیت دادن به چیزهایی که دوست دارند را بیاموزند. ما در این مطلب نحوه کاشت سبزه عید را آموزش می‌دهیم.

نحوه کاشت سبزه عید نوروز

آنچه برای کاشت سبزه نیاز دارید در این زیر لیست شده است:

همچنین شما می توانید آموزش کاشت سبزه شناور؛ ایده خلاقانه برای سبزه عید 1403 را نیز امتحان کنید.

نحوه کاشت سبزه عید

  • ½ یا ¼ فنجان گندم یا عدس قرمز کنار بگذارید. با کاشت گندم سبزه ای صاف خواهید داشت در حالی که جوانه‌های عدس مانند گلبرگ‌های نازک و ریز است که شکل زیباتری نیز دارد.
  • سپس ظرف مورد نظر خود را انتخاب کنید، آیا می‌خواهید سبزه روی بشقاب رشد کند یا کاسه کم عمق؟ انتخاب ظرف به سلیقه شما بستگی دارد.
  • چند ورق دستمال کاغذی
  • صافی (اختیاری)
  • قیچی (اختیاری)
  • آب و نور خورشید!

نکته مهم: آبیاری زیاد بوسه مرگ برای سبزه و اشتباه یک تازه کار است. هر دستورالعملی که برای کشت سبزه دنبال می‌کنید، فرقی نمی‌کند اما باید به خاطر داشته باشید که برای رشد سبزه به پاشیدن آب اکتفا کنید نه به خیس کردن کامل بذرها. دانه‌های گندم یا عدس باید مرطوب باشند، هرگز آن‌ها را خیس نکنید. اگر اتفاقی آب زیادی به دانه‌ها دادید، ظرف را برگردانید تا آب اضافی آن گرفته شود.

  • برای شروع کار، بذرها را به مدت 24 تا 48 ساعت در آب خیس کنید. روزی 1-3 بار آب آن‌ها را عوض کنید.
  • سپس دانه‌ها را آبکش کنید و روی دستمال پهن کنید. (در این مدت کوتاه حتما متوجه جوانه‌های سفید می‌شوید. از پیشرفت خود خوش حال باشید!)
  • حالا باید دانه‌ها را روی دستمال کاغذی بچینید.
  • در این مرحله دانه‌ها باید مرطوب باشد، اگر متوجه خشکی آن‌ها شوید، روی آن‌ها آب بپاشید.
  • سپس دانه‌ها را روی یک بشقاب یا کاسه قرار دهید و اجازه دهید 24 تا 48 ساعت دیگر (در محلی که در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد و سریعتر جوانه‌ها رشد کند) بماند و چند بار در روز، در صورت لزوم روی آن‌ها آب بپاشید. برای این که دانه به اندازه کافی مرطوب باشد، می‌توانید روی دستمال کاغذی‌ها آب بریزید و سپس بشقاب را برگردانید تا آب اضافی آن گرفته شود.
نحوه کاشت سبزه عید
سمنک یکی از هفت عنصر هفت سین است

روز پنجم کاشت سبزه عید نوروز

در روز پنجم زمان باز کردن دستمال کاغذی‌ها است. پس از باز کردن دستمال، متوجه جوانه‌های کوچک بذرها خواهید شد. به خصوص اگر از دانه‌های عدس استفاده کنید، به طور قطع شاخه‌های سفید بلند جوانه‌ها را خواهید دید. اکنون زمان آن فرا رسیده است وارد مرحله بعدی شوید:

  • کف ظرف مورد نظرتان را با یک دستمال کاغذی بپوشانید، این دستمال مانند خاک عمل می‌کند.
  • دانه‌های جوانه زده را داخل ظرف روی دستمال کاغذی‌ها قرار دهید. سپس دانه‌ها را به طور مساوی روی آن پخش کنید تا همه ظرف به طور یکسال پر شوند و بعد از رشد سبزها جای خالی در ظرف باقی نماند.
  • بعد دوباره روی دانه‌ها را با دستمال کاغذی مرطوب بپوشانید. ضخامت لایه دستمال کاغذی بستگی به شما دارد. با این حال سعی کنید، دستمال کاغذی ضخیم استفاده نکنید زیرا دانه‌ها را خفه می‌کند.
  • برای حداقل 3 روز به بذرها آب بدهید تا دانه‌ها مرطوب باشند.
  • در روز هفتم، جوانه‌های بذر به طور کامل قابل دهید است می‌توانید نهال‌های سبزه را ببینید. حالا می‌توانید دستمال کاغذی‌ها را بردارید و ظرف سبزه را در معرض نور خورشید قرار دهید و به اندازه کافی به دانه‌ها آب دهید.

حالا زمان آن رسیده که از دیدن سبزه زیبای خود لذت ببرید و منتظر عید نوروز باشید تا سفره هفت سین خیره کننده ای بچینید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.2 / 5. تعداد آرا: 231

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان