جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
28 بازدید

آموزش کاشت سبزه شناور؛ ایده خلاقانه برای سبزه عید 1403

آموزش کاشت سبزه شناور؛ ایده خلاقانه برای سبزه عید 1403
خواندن 3 دقیقه
3
(28)

هنوز زمان کافی برای کاشت سبزه عید 1403 دارید، پس به جای این که این بار هم مثل هر سال یک سبزه گرد بکارید، بیایید آموزش کاشت سبزه شناور را یادبگیرید تا سفره هفت سین زیباتری داشته باشید. سبزه شناور در آب رشد می کند پس اگر یک بذر مناسب بخرید و در زمان مناسب اقدام به کاشت بذرها کنید، برای عید سبزه زیبایی خواهید داشت.

آموزش کاشت سبزه شناور

آموزش کاشت سبزه شناور

لوازم مورد نیاز:

مقداری بذر

آب پاش برای اسپری آب

تنگ شیشه‌ای

ظرف یک بار مصرف ترجبحا بی رنگ به اندازه دهانه تنگ

دستمال توالت یا دستمال کاغذی

میخ، سیخ با میله فلزی

دستورالعمل:

  • برای کاشت سبزه از دانه های ذرت استفاده کنید. دانه ها را به مدت دو روز در آب خیس کنید. سپس یک تنگ به اندازه دلخواه بردارید و تا نصفه از آب پر کنید. حالا درون تنگ سنگ و صدف های تزئینی بریزید تا پر شود. سپس یک بشقاب یک بار مصرف به اندازه دهانه تنگ انتخاب کنید و با استفاده از میخ یا میله فلزی داغ کف آن را پر از سوراخ های ریز کنید تا ریشه ها بتوانند به راحتی از زیر بشقاب خارج شده و وارد آب شوند.
  • حالا دانه هایی خیس خورده را داخل بشقاب یک بار مصرف بریزید و یک دستمال تمیز روی بکشید. سپس روی دستمال با آبپاش آب بپاشید تا مرطوب شود.
  • به آبیاری بذرها دقت کنید، هر بار که دستمال خشک شد، فقط با آب پاش، روی دستمال را مرطوب کنید. پس از سه روز شما جوانه هایی ذرت را خواهید دید. همچنین ریشه ها از سوراخ های ظرف عبور کرده و به سمت پایین رشد می کنند. اگر می بینید بعضی از ریشه ها جهت‌شان به سمت پایین نیست، آن ها را به آرامی از سوراخ عبور دهید. حالا بشقاب سبزه را روی دهانه تنگ قرار دهید. در این مرحله ریشه ها باید درون آب شده باشند.
  • فراموش نکنید هر بار که آب درون تنگ کدر شد، آب آن را تعویض کنید. پس از گذشت 10 الی 15 روز سبزه شما آماده است تا روی سفره هفت سین قرار بگیرید.

به یاد داشته باشید که شما می توانید از انواع بذرها برای کاشت سبزه شناور استفاده کنید.

مدت زمان رشد سبزه انواع بذرها

مدت زمان رشد سبزه انواع بذرها

  • بذر گندم برای سبز شدن به حدود 10 روز زمان نیاز دارید.
  • برای سبزه ماش باید 12 روز صبر کنید.
  • همچنین سبز شدن سبزه عدس 15 روز زمان می برد.
  • رشد سبزه تخم آفتابگردان پس از 15 روز کامل می شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 28

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان