جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
0
(0)

از فواید کاهو یخی یعنی تقویت سلامت و ایمنی بدن، که می توانید با گنجاندن آن در رژیم غذایی از آن بهره مند شوید. کاهوی آیس ‌برگ یا کاهوی توپی که به آن کاهو یخی نیز می گویند، یک سبزی چلیپایی، دارای برگ‌ هایی با بافت تُرد است. اغلب در سالاد یا برگر و ساندویچ استفاده می شود.

مواد مغذی مفید مختلفی این کاهو را برای سلامت بدن مفید معرفی می کند. گنجاندن آن در رژیم غذایی روزانه، شما را در برابر بیماری های مختلف محافظت می کند. در این مطلب ما به فواید و عوارض جانبی کاهوی یخی پرداخته ایم. به خواندن ادامه دهید.

کاهو یخی یا آیس برگ چیست؟

کاهوی آیسبرگ نوعی کاهو ترد است که به طور گسترده در سراسر جهان مصرف می شود. دارای برگ های محکم، ترد و طعم ملایم است. سرشار از آب و کم کالری است. می توان آن را به صورت خام یا پخته مصرف کرد و شکل آن شبیه کلم است.

فواید کاهوی یخی یا آیسبرگ برای سلامت بدن

تقویت کننده سلامت قلب و عروق

مطالعات روی حیوانات نشان می دهد که مصرف منظم کاهو سلامت قلب و عروق را تقویت می کند. کاهو سبب افزایش دفع سطح کلسترول تام می شود. همچنین وضعیت آنتی اکسیدانی بدن را تقویت می کند.

کمک به تنظیم سطح کلسترول

مصرف منظم کاهو سبب افزایش متابولیسم و کلسترول می شود. در یک مطالعه، موش هایی که به مدت 3 هفته با کاهو تغذیه شدند، سطح کلسترول کبد آن ها کاهش قابل توجهی از خود نشان داده بودند. نسبت کلسترول LDL/HDL آن ها نیز بهبود یافته بود.

کمک به کنترل وزن

در یک مطالعه نشان داده که سالاد با ترکیب کاهو، هویج، کرفس و خیار سبب تقویت حس سیری و کاهش میزان مصرف غذا شد. به این معنی که کاهو به کاهش وزن سالم کمک می کند. مصرف منظم کاهو به شکل سالاد برای کاهش وزن موثر و کنترل وزن بسیار مفید است.

فواید کاهو یخی؛ بهبود سلامت روده

کاهوی آیسبرگ سرشار از فیبر است. مصرف منظم فیبر با بسیاری از اثرات مفید برای سلامتی همراه است. طبق یک مطالعه، فیبر با جلوگیری از تشکیل هموروئید، سلامت روده را بهبود می بخشد. همچنین با جذب آب و نرم شدن مدفوع حرکات روده را افزایش می دهد. کاهوی آیس‌برگ کالری کمی دارد و خوردن بیشتر آن به این معنی است که فیبر بیشتری در بدن خود ذخیره می کنید.

بهبود سلامت پوست

کاهوی آیسبرگ سرشار از ویتامین C است. تحقیقات نشان می دهد که ویتامین C به کاهش خشکی پوست، افتادگی و هایپرپیگمانتاسیون کمک می کند. همچنین ظاهر شدن علائم پیری را به تاخیر می اندازد.

فواید کاهو یخی؛ کمک جلوگیری از نقص مادرزادی

کاهوی آیس ‌برگ منبع خوبی از فولات است که مصرف آن توسط زنان باردار به پیشگیری از نقص‌های مادرزادی مانند اسپینا بیفیدا کمک می‌کند.

همه این ها نکاتی از فواید مهم کاهوی یخی هستند. اما این کاهوی یخی عوارض جانبی نیز دارد که باید به آن توجه کنید.

عوارض جانبی کاهوی یخی

کاهوی آیس برگ معمولا برای اکثر مردم بی خطر است. با این حال، شواهد تجربی نشان می دهد که ممکن است در برخی افراد سبب ناراحتی دستگاه گوارش شود.

مصرف خام کاهوی یخی ممکن است در برخی سبب درد معده و نفخ شود. شاید تعداد کمی نیز احساس گزگز خفیف روی زبان را تجربه کنند. باید گفت مکانیسم دقیق این واکنش ها تا کنون نامشخص است.

اگر هر یک از این عوارض جانبی را تجربه کردید، مصرف آن را متوقف کنید و مقدار زیادی آب بنوشید تا هر گونه ناراحتی را به حداقل برسانید. هر چند اکثر عوارض جانبی در مواد غذایی بدون هیچ گونه کمک پزشکی خود به خود از بین می روند. اما اگر این ناراحتی چه پس از خوردن کاهو یخی یا هر غذای دیگری ادامه داشت، بدون تاخیر با پزشک خود مراجعه کنید.

کاهو آیس ‌برگ یک سبزی کم کالری، سبک و ترد است که در بسیاری از سالادها، همبرگرها و غذاهای خوشمزه وجود دارد. اغلب با کاهوی رومی مقایسه می شود، اما از آن رنگ پریده تر، ملایم تر و گردتر است. مملو از مواد مغذی مفید، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که سبب تقویت سلامتی می شود. فواید کاهوی آیس برگ شامل تقویت سلامت قلب، بهبود حرکات روده و کمک به کنترل وزن است. با این حال، مصرف بیش از حد آن می تواند عوارض جانبی کمی داشته باشد. این احتمال وجود دارد که سبب ایجاد مشکلات گوارشی در افراد شود. در صورت مشاهده هر گونه عوارض جانبی، مصرف آن را محدود کرده و به دنبال مشاوره پزشکی باشید.

لینک های مرتبط

اگر هر روز صبح آب کرفس بخورید این ۶ اتفاق در بدن تان رخ می دهد

فواید تخم بلدرچین: ۱۸ مزیت و عوارض جانبی آن برای سلامت

۱۶ فایده قدرتمند چای رازیانه برای سلامت بدن شما

۲۰ فایده شگفت انگیز گردو برای سلامتی، عوارض جانبی + گنجاندن آن در رژیم غذایی

غذاهای مضر برای اختلال نعوظ؛ ۶ ماده غذایی که سبب اختلال نعوظ می شود

فواید آناناس؛ ۸ مزیت شگفت انگیز آناناس برای سلامتی بدن

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان