جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

اگر هر روز صبح آب کرفس بخورید این ۶ اتفاق در بدن تان رخ می دهد

خواندن 3 دقیقه
4.3
(3)

کرفس دارای ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی دیگری است که سبب می‌شوند آب آن نه فقط یک نوشیدنی ساده، بلکه یک ماده غذایی فوق‌العاده سالم باشد.

در این نوشتار ۶ فایده بی‌نظیر نوشیدن آب کرفس گرد‌آوری شده‌است. با ما همراه باشید.

1- از مشکلات بینایی دور می‌مانید

کرفس غنی از ویتامین A است و این ویتامین نقشی اساسی در قوه بینایی دارد. ویتامین A همچنین به جلوگیری از ایجاد مشکلات بینایی مرتبط با سن مانند آب مروارید کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: ۸ شیوه که چشم ها و قدرت بینایی مان را تقویت کنیم

۲. ریسک ابتلا به سرطان در شما کاهش می‌یابد

کرفس حاوی لوتئولین است و محققان دریافته‌اند که این عنصر سلول‌های سرطانی را ضعیف می‌کند. کرفس به مدت طولانی در طب چینی به عنوان ماده ضد سرطان استفاده شده‌است.

مطلب مرتبط: از افزایش میل جنسی تا مبارزه با سرطان؛ این دانه ها عامل سلامتی هستند

3- تعادل pH سالمی خواهید داشت

کرفس دارای عناصر زیادی مانند آهن، منیزیم و سدیم است که به آب کرفس خواص قلیایی قوی می‌دهند. به عبارت دیگر، می‌تواند غذاهای اسیدی را خنثی کند و در نتیجه به ما کمک می‌کند تعادل pH سالم در بدن داشته باشیم. مصرف بیش از حد مواد غذایی اسیدی می‌تواند باعث انواع مشکلات سلامتی مانند ضعف استخوان، سنگ کلیه و مشکلات کبدی و قلبی شود.

مطلب مرتبط: ۷ علامت غیرمنتظره بیماری کبدی که هشداری برای مراجعه به پزشک هستند

۴. تعادل مایعات در بدن تان تنظیم می شود

کرفس حاوی پتاسیم فراوان است، ماده‌ای معدنی که در بسیاری از فرآیندهای بدن ما نقش بسزایی دارد. دانشمندان معتقدند پتاسیم سومین ماده معدنی مهم برای عملکرد خوب بدن است. بدن از حدود 60٪ آب ساخته شده و 40٪ از این آب داخل سلول‌هاست. این سطح آب در داخل و خارج سلول‌ها حیاتی و تحت تأثیر غلظت الکترولیت‌ها است. پتاسیم در آب حل می‌شود و مانند یک الکترولیت با بار مثبت در سیستم ما رفتار می‌کند و سطح آب داخل سلول‌ها را تنظیم می‌کند.

۵. ریسک دیابت نوع 2 در شما کم می‌شود

دیابت نوع 2 به یک مشکل جدی در دنیای مدرن تبدیل شده‌است. مطابق با برآوردها تا سال 2030، بیش از 400 میلیون نفر در سراسر جهان از این بیماری رنج می‌برند. کرفس حاوی مقدار زیادی ویتامین K است و یک مطالعه ثابت کرده که ویتامین K حساسیت به انسولین را بهبود می‌دهد.

مطلب مرتبط: اگر این نشانه ها را دارید، ‌ممکن است به دیابت مبتلا شده باشید

۶. فولات کافی دریافت می‌کنید

فولات یکی از ویتامین‌های گروه B است و یک عنصر بسیار مهم برای برخی از عملکردهای بدن است. فقط یک فنجان آب کرفس حاوی 145 میکروگرم فولات است که بیش از 36 درصد مقدار توصیه‌شده برای مردان و زنان است.

مطلب مرتبط: ۱۰ نشانه که بدن تان دچار کمبود ویتامین C است

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان