جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
3.4
(19)

اختلال نعوظ (ED) یک مشکل بزرگ برای مردان است. نه تنها بر زندگی جنسی فرد تاثیر می گذارد، بلکه میل جنسی و عزت نفس او را نیز کاهش می دهد و به طور بالقوه می تواند به یک مشکل جدی تری برای سلامتی تبدیل شود. همچنین اغلب یک مشکل عمده برای روابط زناشویی است. بسیاری از طلاق ها در نتیجه اختلال نعوظ اتفاق افتاده است. اگر نگران ازدواج یا روابط جنسی یا سلامتی خود هستید، اختلال نعوظ را نباید نادیده بگیرید. بسیاری از مردم در سراسر جهان از ED رنج می برند اما نمی دانند که می توانند زندگی جنسی خود را بدون نیاز به دارو یا درمان خاصی بهبود بخشند. اگر به دنبال راه هایی برای بهبود سلامت جنسی خود هستید، از مصرف غذاهای مضر برای اختلال نعوظ جلوگیری کنید.

به خواندن 6 ماده غذایی که سبب اختلال نعوظ می شوند ادامه دهید.

مطلب مرتبط: راهکارهای زنده نگه داشتن تمایلات جنسی: نکات مهم برای پرشور ماندن زندگی زناشویی

غذاهای مضر برای اختلال نعوظ

لبنیات

لبنیات همیشه جز وعده های غذایی شما است. تصور بر این است که خوردن لبنیات برای بدن مفید است. در حالی که این تصور زیاد هم درست نیست. مواد غذایی مانند پنیر سرشار از چربی های اشباع شده هستند. این امر باعث انسداد شریانی می شود که به نوبه خود بر جریان خون به مغز، قلب … و در این مورد بسیار مهم به آلت تناسلی تاثیر می گذارد. همچنین این واقعیت را در نظر بگیرید که بیشتر گاوها از غلات تغذیه می شوند که منبع غذایی غیر طبیعی برای گاوها است.

به حیوانات آنتی بیوتیک داده می شود تا بیمار نشوند که بقایای آن در لبنیاتی که می خوریم و می نوشیم یافت می شود. این نیز تاثیر منفی بر پروستات، یکی از علل زمینه ای اختلال نعوظ دارد. بهترین کاری که می توانید برای سلامت کلی خود و همچنین برای درمان ED و میل جنسی انجام دهید، جایگزینی شیر لبنی با جایگزین های سالم تر مانند شیر بادام یا نارگیل است.

مطلب مرتبط: ۷ راهبرد روانشناختی برای تقویت روابط عاشقانه

غذاهای مضر برای اختلال نعوظ؛ گوشت

وقتی به نعوظ فکر می کنید، باید به قلب خود فکر کنید. سلامت قلب سبب بهبود عملکرد شما در اتاق خواب می شود. رژیم‌ های گوشتی، سرشار از چربی ‌های حیوانی، مسئول آسیب ‌های شریانی هستند که سبب بیماری قلبی و ED می‌شوند. سعی کنید گوشت قرمز خود را به گوشت سفید تغییر دهید زیرا حاوی چربی های سالم تری هستند: اسیدهای چرب امگا 3 برای سلامت قلب و همچنین اسید لینولئیک مزدوج، نوعی چربی که خطر بیماری قلبی و سرطان را کاهش می دهد. از طرفی سعی کنید پروتئین دریافتی را از طریق مرغ، بوقلمون و ماهی تکمیل کنید. ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که برای قلب شما بهترین انتخاب است. اما از ماهی های بزرگ مانند ماهی تن که دارای سطوح بالاتری از آلودگی هستند، اجتناب کنید.

ماهی های روغنی کوچک تر مانند قزل آلا دارای امگا سه بیشتر و آلودگی جیوه کمتری هستند.

مطلب مرتبط: تمام آن چیزی که درباره نیمفومانیا یا تمایل جنسی شدید در زنان باید بدانید!

غذاهای سرخ شده

غذاهای سرخ شده به دلیل روغنی که برای سرخ کردن استفاده می شود مضر هستند. رستوران ها تمایل دارند از روغن های نیمه هیدروژنه استفاده کنند که دارای چربی ترانس بالایی هستند. در حالی که این روغن بارها و بارها گرم می شود تا هزینه ها کاهش یابد. به این ترتیب، آن ها به برخی از ناسالم ترین غذاها برای قلب شما تبدیل می شوند و یکی از بزرگترین علل بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی، سرطان و دیابت هستند. از غذاهای سرخ شده در رستوران ها دوری کنید.

هنگام سرخ کردن غذاها در خانه، حتما از روغن های سالم مانند روغن نارگیل فوق بکر یا روغن آووکادو استفاده کنید. هر دو غنی از مواد مفید هستند، که سبب می شود ساالم تر از غذاهای بیرون باشد.

مطلب مرتبط: ۷ بهترین راه برای ایجاد شادی بیشتر در روابط زناشویی

غذاهای مضر برای اختلال نعوظ؛ سویا

سعی کنید از مصرف سویا پرهیز کنید، به یک دلیل ساده – می تواند اثر استروژنی روی بدن شما داشته باشد. استروژن یک هورمون زنانه است که این هورمون در مردان به مقادیر کمتری وجود دارد. برای دستیابی به سلامت جنسی، باید تعادل سالم بین استروژن و تستوسترون (همتای مردانه استروژن) حفظ شود. با این حال یک استثنا وجود دارد.

سویای تخمیر شده طبیعی، سویایی که می توانید در سوپ میسو یا سس سویا پیدا کنید، می تواند برای مصرف مناسب باشد. با این حال دقت کنید که بسیاری از سس‌ های سویا تولید شده صنعتی به طور طبیعی تخمیر نمی‌شوند و تعداد کمی از آن‌ ها، حتی حاوی سویا به عنوان ماده اصلی خود نیستند، اما بر پایه تراکول هستند.

بنابراین، دقت کنید محصولاتی خریداری کنید که از سویای تخمیر شده طبیعی درست شده است.

مطلب مرتبط: نظریه عشق مثلث استرنبرگ چیست و شما در روابط عاطفی تان کجای این مثلث قرار دارید؟

بذر کتان

مراقب بذر کتان باشید. اگر به طور منظم از دانه کتان در رژیم غذایی خود مصرف می کنید، حتما بعد از خواندن این مطلب آن را حذف خواهید کرد. زیرا مقدار بسیار بالایی استروژن در آن وجود دارد. به عنوان مثال، 100 گرم کتان دارای 379380 میکروگرم (mcg) استروژن است. از سوی دیگر، میوه هایی مانند هندوانه هستند که 2.9 میکروگرم استروژن دارند. هندوانه یک راه طبیعی برای افزایش سطح تستوسترون نیز می باشد.

از طرفی بعضی محققان فکر می کنند که دانه کتان در واقع برای کاهش سطح استروژن مفید است. به گفته دانشگاه ایالتی اورگان، بذر کتان حاوی پلی فنول‌هایی است که برای کاهش سطح استروژن در جریان خون نقش دارد. نکته اصلی این است که اگر از دانه کتان استفاده می کنید، زیاده روی نکنید. در حد اعتدال از آن استفاده کنید.

مطلب مرتبط: ۸ مهمترین اشتباهات روابط زناشویی مربوط به اختلال غفلت عاطفی دوران کودکی

مواد غذایی کنسرو شده یا پلاستیکی

Bisphenol-A (BPA) بیس فینول_ای یک ماده شیمیایی است که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. متاسفانه، بسیاری از رایج ترین محصولات مصرفی ما: ظروف پلاستیکی، بطری های آب، و غذاهای کنسرو شده، همگی حاوی BPA هستند. در سطح مولکولی، استروژن را تقلید می کند و سبب می شود بدن شما به آن واکنش نشان دهد که گویی استروژن اضافی در بدن شما وجود دارد. استروژن بیش از حد در بدن مردان سبب مشکلات زیادی می شود: کاهش کیفیت اسپرم، بزرگ شدن پروستات، اختلال نعوظ و کاهش میل جنسی.

البته اجتناب از قرار گرفتن در معرض سموم معمولی مانند BPA غیرممکن است. اما چند قدم ساده وجود دارد که می توانید برای کاهش تاثیر آن انجام دهید. مواد غذایی یا غذاهای تازه بخرید، از غذاهای فرآوری شده خودداری کنید، ناهار یا شام خود را در ظروف پلاستیکی در مایکروویو قرار ندهید، از قرار دادن آن ها در ماشین ظرفشویی خودداری کنید و دقت کنید بطری هایی «بدون BPA» خریداری کنید.

مطلب مرتبط: فواید نوشیدن آب میخک هر روز صبح: از بهبود باروری تا تقویت سیستم ایمنی بدن

باید گفت

هرچند اختلال نعوظ می تواند یک مسئله شرم آور برای صحبت در مورد آن باشد. اما اگر علائمی مبنی بر اختلال نعوظ تجربه می کنید، حتما با پزشک خود در میان بگذارید. با پیروی از یک سبک زندگی سالم و ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی خود برای اجتناب از غذاهایی که سبب اختلال نعوظ می شوند، می توانید خطر ابتلا به اختلال نعوظ را کاهش دهید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.4 / 5. تعداد آرا: 19

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان