جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
3.4
(8)

دنیای ما دنیای عجایب و ناشناخته ها است. گاهی این عجایب مربوط به زیبائیهای این دنیاست و گاه ممکن است مربوط به سختی ها و مشکلات این دنیا. امروز بخش سلامت خبرنامه به ده بیماری خاص پرداخته است که شاید به نظر افسانه بیاید، اما واقعیت دارد. بیماری هایی که برخی از مردم دنیا با آن دست به گریبان هستند. بدلیل ناشناخته بودن ممکن است هنوز بشر برای آن راه درمانی هم نیافته باشد. با ده بیماری های عجیب و ناشناخته با خبرنامه همراه باشید.

بیشتر بخوانید:آزمون دقت ذهن: آیا توانستید خرس پنهان شده در جنگل را پیدا کنید!؟

 

بیماری های عجیب و ناشناخته

در میان اختلالات ژنتیکی و اختلالات روانی، مجموعه ای از بیماری ها وجود دارد که به همان اندازه که آزاردهنده هستند، ممکن است عجیب باشند. بسیاری از بیماری ها وجود دارند که نادر و عجیب هستند و قطعا موضوع بدترین کابوس های هر کسی می تواند باشد. اگرچه تصور می شود بیشتر آنها افسانه هستند، اما بیماری های نادر واقعی هستند و وارد ادبیات پزشکی شده اند.

در اینجا 10 بیماری عجیب و ناشناخته از سندرم جسد در حال راه رفتن گرفته تا آلرژی به آب آورده شده است. با ما باشید.

بیشتر بخوانید: از مشکلات دندان تا ورزش زیاد، ۱۳ عجیب ترین عوامل خطر بیماری های قلبی

کوتارد (سندرم جسد متحرک)

بیماری های عجیب و ناشناخته

بیشتر بخوانید: عجیب ترین قوانین کشورها: ۱۰ قانون عجیب و غریب از گوشه و کنار جهان!

بیماران مبتلا به این سندرم نادر احساس می‌کنند که اعضای بدنشان پوسیده شده است و در برخی موارد حتی فکر می‌کنند که مرده‌اند. این بیماری جدی که با اختلالات اضطرابی و افسردگی مرتبط است، می‌تواند باعث شود که بیمار بمیرد، به خصوص زمانی که فکر ‌کند که قبلاً مرده است.

بیشتر بخوانید: از آدمخوار اسکاتلندی تا بانوی سمی؛ ۷ عجیب ترین آدمی که تاریخ به خود دیده

هایپرتریکوزیس (سندرم گرگینه)

بیماری های عجیب و ناشناخته

هایپرتریکوزیس یک بیماری دردناک نیست، اما همچنان یکی از مخرب ترین بیماری ها در زندگی روزمره است. همانطور که می توانید تصور کنید، افراد مبتلا به این بیماری رشد موی قوی و به معنای واقعی کلمه تهاجمی دارند. این عارضه ناشی از عدم تعادل هورمونی، عوامل ژنتیکی یا مصرف برخی داروها است و می تواند هم مردان و هم زنان را تحت تاثیر قرار دهد.

بیشتر بخوانید: 20 واقعیت جالب و عجیب درباره کشور کره شمالی که کمتر از آنها باخبریم!

 

از بیماری های عجیب و ناشناخته: پیکا

بیماری های عجیب و ناشناخته

بیشتر بخوانید: عجیب ترین فوبیاهای دنیا: نوموفوبیا یا ترس از نبود تلفن همراه چیست 

پیکا یک اختلال خوردن است که با میل به خوردن چیزهای غیرقابل خوردن مانند خاک، مو، گچ، خاک، پلاستیک، حتی فلز و سنگ مشخص می شود. این اختلال که اغلب با یک اختلال رشدی فراگیر یا اوتیسم همراه است، اغلب در کودکان خردسال رخ می دهد. این بیماری می تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی به خصوص در معده شود. پیکا یک بیماری نادر و درمان نشده است که می تواند به همان اندازه که به نظر مرموز می رسد، به یکباره ناپدید شود.

بیشتر بخوانید: عجیب ترین رکوردهای گینس که بعید است کسی به دنبال شکستن آنها باشد!

پروگریا (پیری زودرس)

پروگریا (پیری زودرس)

پروگریا یک بیماری ژنتیکی بسیار نادر است که کودکان را از بدو تولد تحت تاثیر قرار می دهد. مرحله بعدی بیماری که ابتدا با رشد آهسته خود را نشان می دهد، تسریع پیری است. شرایطی مانند ریزش مو، پیری پوست (چین و چروک، ضعیف شدن)، تصلب شرایین، مشکلات قلبی عروقی رخ می دهد. میانگین امید به زندگی برای کودکان مبتلا به این بیماری 15 سال است.

بیشتر بخوانید: تست شخصیت: به نظر شما احمق ترین فرد در تصویر کدام یکی از آنها است؟

از بیماری های عجیب و ناشناخته: بیماری فیل

از بیماری های عجیب و ناشناخته: بیماری فیل

علامت اصلی فیل، رشد بیش از حد یک اندام یا قسمتی از بدن به دلیل احتباس مایعات است. اندام ها می توانند به اندازه غول پیکر برسند و زندگی روزمره تحت تأثیر قرار می گیرد. اندام های آسیب دیده حرکت را تقریبا غیرممکن می کند. امروزه درمان آن با اعمال جراحی مختلف و تغییر سبک زندگی انجام می شود.

بیشتر بخوانید: ۱۰ بهترین شهرهای جهان برای زندگی در سال ۲۰۲۲

زیرادرما پیگمنتوزوم

زیرادرما پیگمنتوزوم

زیرادرما پیگمنتوزوم، یک بیماری پوستی و ژنتیکی نادر است که از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود. این بیماری که به دلیل کمبود مکانیسم های ترمیم DNA ایجاد می شود، منجر به حساسیت پوست به نور خورشید، اختلالات چشمی و افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست یا چشم می شود. در حال حاضر هیچ درمانی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: ۹ مهمترین مشکلات سلامت، که نشان می دهد بیش از اندازه قند می خورید!

از بیماری های عجیب و ناشناخته: سندرم دست بیگانه

سندرم دست بیگانه یک اختلال عصبی بسیار نادر است که می تواند در نتیجه آسیب مغزی یا تومور رخ دهد. همانطور که از نام آن پیداست، بیماران کنترل یکی از دستان خود را از دست می دهند. دست مورد نظر در واقع به نظر می رسد که تحت اراده دیگری عمل می کند. این دست اغلب به خود بیمار حمله می کند. در مجموعه پایتخت، بهبود به این سندرم دچار شده بود.

بیشتر بخوانید: ۱۰ درمان های خانگی برای کاهش قرمزی صورت

سندرم کاپگراس

بیماری های عجیب و ناشناخته

سندرم کاپگراس که به آن شناسایی اشتباه هذیانی می گویند، یک اختلال روانپزشکی است که باعث می شود بیمار ادعا کند افراد اطرافش با شباهت ها جایگزین می شوند. این سندرم که برای اولین بار در سال 1923 توصیف شد، در بیماران مبتلا به اختلالات عصبی یا روانپزشکی مانند اسکیزوفرنی، ضربه مغزی یا زوال عقل بیشتر شایع است.

بیشتر بخوانید: ۱۰ بهترین غذاهای مفید برای سلامت دندان ها

فیبرودیسپلازی (سندرم مرد سنگی)

بیماری های عجیب و ناشناخته

Fibrodysplasia ossificans progressiva که به آن سندرم مرد سنگی نیز گفته می شود، یک بیماری ژنتیکی بسیار نادر است. این بیماری که با زوال تدریجی ماهیچه‌های اسکلتی و تاندون‌ها ظاهر می‌شود، مانند یک مجسمه سنگی محدودیت‌های شدیدی در حرکت ایجاد می‌کند. بیماری طول عمر بیمار را به حدود 40 سال کاهش می دهد. این بیماری نادر از هر 2 میلیون نفر یک نفر را مبتلا می کند.

بیشتر بخوانید: درمان فشار خون بالا: ۵ راهکار طبیعی برای کنترل فشار خون

از بیماری های عجیب و ناشناخته: حساسیت به آب

بیماری های عجیب و ناشناخته

برخی از افراد ممکن است هیدروالرژی داشته باشند، شرایطی که شامل واکنش های ناشی از تماس با آب است. این واکنش ها از خارش تا بیهوشی متغیر است و در برخی موارد می تواند بسیار جدی باشد.

بیشتر بخوانید: کنترل سطح کلسترول: ۴ بهترین راه برای حفظ سلامت عروق

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.4 / 5. تعداد آرا: 8

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان