جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 9 دقیقه
5
(1)

قد یک جنبه مهم در تعیین ظاهر کلی یک فرد است. اگرچه کوتاه قد بودن هیچ تاثیری بر توانایی افراد ندارد، اما باید روی این نکته نیز توجه داشت که افراد قد بلند اغلب در مرکز توجه بیشتر قرار می گیرند. به همین دلیل است که افراد قد کوتاه همیشه به دنبال نکاتی برای افزایش قد هستند. از روش های طبیعی افزایش قد گرفته تا داروها و مراجعه به پزشک.

از این گذشته، افراد قد کوتاه ممکن است در سطوح پایینی از اعتماد به نفس قرار داشته باشند و در زندگی خود با مشکل مواجه می شوند. بنابراین اگر می خواهید راجع به این مورد بیشتر بدانید با ما در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراه باشید.

تقویت اعتماد به نفس

حدود 20 درصد یا بیشتر از رشد قد به محیط، فعالیت ها و رژیم غذایی ما بستگی دارد. بنابراین، ما می توانیم با پیروی از برخی قوانین اساسی در زندگی روزمره، قد خود را به روشی طبیعی افزایش دهیم.

  1. خواب مناسب و منظم داشته باشید

این یک واقعیت است که بدن در خواب رشد می کند و بافت ها بازسازی می شوند. خواب و استراحت مناسب برای بدن در حال رشد کاملا ضروری است. اعتقاد بر این است که هورمون رشد انسانی (HGH) به طور طبیعی در بدن ما در طول خواب عمیق و با امواج آهسته تولید می شود. کودکان و نوجوانان در حال رشد باید هر شب حداقل 8 تا 11 ساعت خواب مناسب داشته باشند تا به حداکثر قد خود دست یابند. اطمینان از داشتن یک محیط خواب مناسب بسیار مهم است. باید در محیط آرام و دور از صداهای مزاحم قرار داشته باشید. به این چند نکته برای داشتن خواب آرام توجه کنید:

حمام آب گرم قبل از رفتن به رختخواب می تواند کیفیت خواب را تا حد زیادی افزایش دهد. طبق این مطالعه، کاهش ناگهانی دمای مرکزی بدن می تواند باعث خواب و بی حالی شود. می توانید قبل از خواب یک فنجان چای بابونه بنوشید. این واقعا برای القای خواب مفید است.

  1. ورزش منظم داشته باشید

یکی از بهترین راه ‌ها برای افزایش قد طبیعی، داشتن آمادگی جسمانی و فعالیت در دوران کودکی است. ورزش منظم باعث افزایش قد می شود. هنگامی که شما از نظر بدنی فعال باشید، بدن شما به مواد مغذی سالم بیشتری نیاز دارد. و در نتیجه افزایش دریافت مواد مغذی، باعث رشد قد می شود. انجام ورزش هایی مانند شنا، ایروبیک، تنیس، کریکت، فوتبال، بسکتبال یا تعدادی دیگر از فعالیت های کششی راه خوبی برای حفظ رشد بدن است. طبق یک مطالعه اسپانیایی، رابطه مستقیمی بین فعالیت بدنی و رشد استخوان در طول رشد وجود دارد. ماهیچه های ما نقش مهمی در رشد قد دارند. از این رو، ورزش منظم قطعا باید بخشی از فعالیت های روزانه ما باشد.

فعالیت ‌هایی مانند شنا که همه اعضای بدن را درگیر می کند، نیز می ‌تواند به افزایش قد کمک کند. اگر از سنین پایین ورزش شنا را شروع کنید، می تواند تضمین کننده رشد قد شما شود.

کرال سینه به ویژه برای کسانی که می خواهند قد خود را افزایش دهند بسیار توصیه می شود. همان طور که قبلا گفته شد، شنا یک ورزش کامل است – چیزی که به بلندتر شدن عضلات و ایجاد قدرت عضلانی کمک می کند.

همچنین می توانید برای شروع، انواع کشش های مختلف را انجام دهید. شما می توانید هر روز حداقل 15 دقیقه تمرینات کششی ساده انجام دهید. حرکات کششی همچنین می تواند فعالیتی برای گرم کاری قبل از شروع ورزش تخصصی و اصلی شما باشد.

  1. روش های طبیعی افزایش قد؛ یوگا تمرین کنید

برای افزایش قد، ورزش یوگا تمرین کنید. یوگا یک راه عالی و نسبتا کمی سخت برای افزایش قد طبیعی به حساب می آید. یوگا تناسب اندام کلی بدن شما را بهبود می بخشد، که برای افزایش سرعت رشد شما مفید است. برخی از حرکات یوگا ترشح هورمون های محرک رشد را در بدن تسهیل می کند. تمرینات کششی و تعادلی مربوط به یوگا باعث تقویت عضلات و بهبود وضعیت بدن نیز می شود. ژست های یوگا را امتحان کنید.

  1. وضعیت صحیح بدن را حفظ کنید

درست از دوران کودکی، باید بر حفظ وضعیت صحیح بدن تأکید شود. چند راه ساده برای بهبود وضعیت بدن شامل تمرین‌های زیر می ‌شود – صاف نشستن روی صندلی، صاف نگه داشتن شانه ‌ها و بالا نگه داشتن چانه، نگه داشتن لگن روی پاها در حین راه رفتن یا ایستادن، و غیره. همچنین به یاد داشته باشید که هنگام راه رفتن قوز نکنید.

ستون فقرات و پشت صاف می تواند به افزایش قد شما کمک کند. گردن و سر خود را بدون خم شدن یا خمیدگی تراز کنید. داشتن یک بالش خوب و یک تشک مناسب بدن برای صاف نگه داشتن ستون فقرات مهم است. لازم به ذکر است که در هنگام راه رفتن یا ایستادن شانه های شما نباید خم شوند. به هر طریقی باید از قوز کردن خودداری شود. یک وضعیت خوب باعث می شود که شما بلند قد و با اعتماد به نفس به نظر برسید.

  1. یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید

مواد غذایی برای افزایش قد. یک رژیم غذایی متعادل برای داشتن تغذیه مناسب کاملا ضروری است. تا می توانید از غذاهای ناسالم دوری کنید. از چربی‌های اشباع شده، نوشیدنی‌های گازدار و غذاهای حاوی قند بیش از حد خودداری کنید. زیرا می‌توانند بر الگوی رشد کلی بدن شما تأثیر منفی بگذارند. مطمئن شوید که تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن خود را برای داشتن یک رشد سالم دریافت می کنید.

بسیاری از غذاهای دیگر وجود دارند که می توانند به شما در حفظ یک رژیم متعادل کمک کنند. ویتامین D و پروتئین ها به تحریک هورمون های رشد کمک می کنند. و برای رشد مناسب دندان ها و استخوان ها مورد نیاز هستند. از این رو، غذاهایی که سرشار از این مواد مغذی هستند مانند پنیر، حبوبات، توفو، گوشت بدون چربی و سفیده تخم مرغ باید در رژیم غذایی شما گنجانده شوند.

مصرف مناسب روی (زینک) نیز بسیار مهم است، زیرا کمبود آن می تواند منجر به توقف رشد در کودکان شود. غذاهایی مانند مارچوبه، شکلات، تخم مرغ، صدف و بادام زمینی سرشار از روی هستند.

روش های طبیعی افزایش قد؛ منابع معدنی مهم

کلسیم موجود در محصولات لبنی و سبزیجات سبز برای رشد و نمو استخوان ها مورد نیاز است.

سایر مواد مغذی مانند منیزیم، فسفر، کربوهیدرات ها و ویتامین ها را نباید نادیده گرفت. زیرا آن ها نیز به رشد مناسب بدن کمک می کنند. نیاز های تغذیه ای را نیز می توان با مصرف مکمل ها در مقادیر محدود برآورده کرد. عملکرد متابولیسم خیلی اهمیت دارد. از این رو، می توانید شش وعده غذایی متعادل در طول روز داشته باشید. وعده های کوچکتر اما مقوی می تواند برای افزایش متابولیسم شما مفید باشد. که منجر به ذخیره چربی کمتر در بدن شده و به رشد قد کمک می کند.

  1. از عوامل توقف رشد اجتناب کنید

می توانید مطمئن شوید که قد شما تحت تأثیر عوامل خارجی یا داخلی قرار نمی گیرد. از این رو چند نکته را در نظر داشته باشید:

مصرف مواد مخدر در سنین پایین می تواند بسیار مضر باشد. مصرف آن ها می تواند منجر به کاهش رشد و سوءتغذیه شود. بنابراین شما را از رسیدن به حداکثر قد باز می دارد. مصرف کافئین به ویژه در میان کودکان باید محدود شود، زیرا می تواند توانایی به خواب رفتن را مختل کند. از آن جایی که کودکان و نوجوانان به 8 تا 11 ساعت خواب خوب نیاز دارند، کافئین می تواند این خواب را تا حد زیادی محدود کند، بنابراین به طور غیرمستقیم به کوتاهی قد کمک می کند. جدا از این، استروئیدها همچنین رشد استخوان را در کودکان خردسال مهار می کنند و بر قد آن ها تأثیر منفی می گذارد.

تحقیقات نشان داده است که کودکان و نوجوانان مبتلا به آسم که از داروهای استنشاقی استفاده می ‌کنند تا حدود نیم اینچ کوتاه‌‌ تر از سایرین رشد می‌ کنند. به این دلیل است که این استنشاق‌ها مقادیر نسبتا کمی از استروئیدی به نام بودزوناید را منتشر می کنند.

  1. ایجاد سیستم ایمنی قوی

برخی از بیماری های دوران کودکی نیز می توانند باعث کاهش رشد شوند. با ایمن سازی منظم و مصرف مقدار زیادی ویتامین C (که در مرکباتی مانند پرتقال، گریپ فروت و لیمو وجود دارد) می توان از این موارد جلوگیری کرد. راه‌ های مختلفی وجود دارد که می ‌توانید سیستم ایمنی خود را تقویت کنید. با خوردن غذاهای کامل و تازه، و اجتناب از غذاهای فرآوری شده و هیدروژنه مانند مارگارین بسیار محبوب. یک رژیم غذایی سالم منجر به یک سیستم ایمنی سالم می شود. مقدار زیادی میوه، سبزیجات، حبوبات، غلات کامل و غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا 3 را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا سیستم ایمنی سالمی داشته باشید.

  1. روش های طبیعی افزایش قد؛ درخواست کمک پزشکی

اگر در اواسط سنین نوجوانی رسیده اید و از خانواده ای هستید که همه اعضای آن قد بلندی دارند، اما هنوز کوتاه قد هستید، ممکن است وقت آن رسیده که به پزشک مراجعه کنید. برخی از مشکلات سلامتی را می توان در مراحل اولیه تشخیص داد. بنابراین، اگر همه کارهای مورد نیاز را انجام می دهید، اما هنوز رشد قابل توجهی را مشاهده نمی کنید، پس حتما به دنبال مشاوره پزشکی باشید.

  1. تقویت اعتماد به نفس

اگر فردی قد بلند باشد اما اعتماد به نفس نداشته باشد، فایده ای ندارد. از این رو، ایجاد اعتماد به نفس از دوران کودکی و پرورش آن با افزایش سن بسیار مهم است. می توانید در فعالیت های مدرسه شرکت کنید، یا به یک باشگاه بپیوندید و زمانی را صرف علایق و سرگرمی های خود کنید. همه این ها در جهت تقویت خلق و خوی شما عمل می کنند و به شما احساس خوشبختی می دهند. بنابراین بر سطح اعتماد به نفس شما نیز تأثیر می گذارند. اگر ذهنیت مثبتی دارید و سرشار از اعتماد به نفس هستید، قد کوتاه‌ هم مانعی برای شما نیست. بنابراین، بهانه تراشی در ایجاد و تقویت اعتماد به نفس را از بین ببرید.

عوامل موثر بر قد

عوامل ژنتیکی و غیر ژنتیکی نقش عمده ای در تعیین قد ما دارند. قد توسط “هورمون رشد انسانی (HGH)” تنظیم می شود. HGH توسط غده هیپوفیز در بدن ترشح می شود و برای رشد مناسب استخوان ها و غضروف ها لازم است.

لینک های مرتبط

ویتامین های ضروری برای افزایش قد شما که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید

۱۰ نکته خواندنی و موثر برای افزایش قد بالاتنه

افزایش قد بعد از ۱۸ سالگی: آیا رژیم و ورزش موثر است؟

۱۰ راه اثبات شده و موثر برای افزایش قدرت بینایی

۱۱ عوارض جدی مصرف شکر: از افزایش وزن تا از دست دادن انرژی

دلایل افزایش وزن بعد از جراحی چیست؟

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
  1. سارا نیم‌رخ
    سارا

    راهای طبیعی مثل خواب کافی و به موقعه حمام رژیم غذایی سالم اینا که نیاز یه بدن هستش آیا با رعایت این چند مورد امکان رشد در بزرگسالی وجود داره ؟مثلا در هد 3سانت یا 5سانت ؟

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان