جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

چگونه آلینا مورس کارآفرین 17 ساله شرکت آب نبات چند میلیون دالری ساخت؟

آلینا مورس کارآفرین
خواندن 5 دقیقه
0
(0)

در 30 مایلی شمال غرب دیترویت، اداره مرکزی یک شرکت چند میلیون دالری به اسم زولی­پاپ  Zollipops  فعالیت دارد. درون یک انبار کوچک با مقدار زیادی از جعبه های آب­ نبات­های بدون قند/شکر، سفت و تافی، که به صورت آنلاین به بیش از 7500 فروشگاه توزیع و بفروش می رسد توسط یک گروهی متشکل از شش نماینده تمام وقت و چند نهاد آزاد مدیریت می شود. تنها دلیل دعوت و استقبال از او در برنامه­ های تلویزیونی و رسانه­ ها سخت کوشی اوست. آلینا مورس کارآفرین از سن کمی که دارد به عنوان نقطه قوت خود استفاده می کند.

بیشتر بخوانید: آیا ۱۵ مشهورترین زنان کارآفرین جهان را می‌شناسید؟

آلینا مورس کارآفرین جوان

آلینا کاملا تضادها را درهم تنیده است. یک «جوان کارآفرین»  که در هر دو نقش «جوان بودن» و « کار آفرین بودن» را ایفا می کند. او می گوید: «برخی اوقات دوستانم به من می گویند مرا در تلویزیون دیده اند، اما غیر از این من مانند سایر آنها هستم. من می خواهم این طور باشم.»

این یک ترفند عالی است. علاوه بر این، شش سال در کسب و کار آب نبات تازه مسیر را برای او هموار ساخته است.

ایده آب نبات

اولین ایده شرکتش در سال 2012 زمانی که 7 سال داشت در ذهن او شکل گرفت. روزی با پدرش در حال خروج از بانک به او آب نبات پیشنهاد می شود. پدرش به او می گوید: آب نبات باعث پوسیدگی دندان­هایش می شود. پس از آن آلینا شروع به بررسی چگونه ایجاد سازگاری میان آب نبات و دندان هایش کرد.

در طی دو سال جستجوگری آنلاین، حداقل ده ها مورد را برای ساخت آب نبات خانگی در فر، اجاق، مایکروویو و حتی در اجاق دست سازه خودش آزمایش کرد. و در نهایت توانست  اولین دیدار کاری اش را رقم بزند.

اولین قرار فروش او با شرکت Whole Foods انجام شد. آلینا گفت که “آنها محصول ما را گرامی دانستند، ایده­ام را تحسین کردند و هدف اصلی ما را دوست داشتند.” او ادامه می دهد “دسرهای بدون شکر اغلبا ترکیبی از قندهای مانند زایلیتول و اریتریتول هستند که تحقیقات دندان پزشکی حاکی از آن است، آنها سبب کاهش جرم دندان­ها و مایکروارگانیسم های دهن می شود.”

بیشتر بخوانید: ۱۰ درس کارآفرینی از جک ما، یکی از ثروتمندترین مردان جهان

موفقیت آلینا مورس کارآفرین 

بعد از اینکه اولین مصحول آلینا به هول­فودز رسید، زولی­پاپس به آمازون نیز راه یافت که حدود یک چهارم معاملات سالانه شرکت این دختر خانم جوان را تشکیل می دهد. “در اواخر بهار آن سال، آب نبات بدون شکر در آمازون و آب نبات شماره دو، هر دوی آنها از جمله بهترین برندها مانند Dum-Dums و Blow pops بودند.”

تمدید معاملات کوچک

آلینا با رشد شرکت اش، آن سال از معاملات کوچک بین 5 تا 6 میلیون دالر منفعت داشت. نزدیکان او به زولی­پاپس پیوستند یا به نحوی می توان گفت تبدیل به کارگرانش شدند. مادرش سو، که قبلا در بخش معاملات کار می کرد حالا مسول دیزاین و هماهنگ کننده برنامه­ها است.

پدرش تام مدتی زیادی او را مشوره داده و هنوز هم همین کار را می کند. در واقع او مدیر آلینا هست. آنها رشد او را منحیث یک کارآفرین دیدند، نوجوان بودنش را یک برتری می دانند و مهم­تر از همه او را به گونه­ی بی باک تربیت کردند.

آلینا مورس

مادرش می گوید تصویری که از آلینا دارد این است که او دختر مهارناپذیر است. آلینا تا هنوز در ده یا پنج شرایطی نبوده که نیاز به در نظر گرفتن این استاندارد یا آن استاندارد را داشته باشد تا به هدف مشخصی که در ذهنش دارد برسد. تام موافق است که دخترش برای برندهای مهمی کار کرده و روشی را می بیند که دخترش از بی تجربگی سود/منفعت می برد. او می گوید: “کودکان پرسش های بزرگی را مطرح می کنند، آنها چیزهای مشابهی که بزرگترها انجام می دهند را ندارند، بنابراین محدودیتی را نمی بینند.”

بیشتر بخوانید: عوامل شکست یا پیروزی زنان کارآفرین کدام‌ها هستند؟

تعادل در زندگی و کار

 

آلینا می پذیرد که همه چیز به صورت عادی بدست نمی آید. او می گوید که “وقتی رفتن به برنامه­های تلویزیونی را آغاز کردم پاسخ هایم واقعا از روی جوان بودنم بود. زمانی که کسب و کارم را ثبت و مطالعه کردم محدودیت بیشتری پیدا کردم.”  چند سالی زمان برد تا او پی ببرد آن برنامه های تلویزیونی چه ابزار تبلیغاتی مهمی برایش بوده است. اما در ایجاد یک کاسبی او کاملا احساس آزادی می کرد. او گفت “از زمانی که فهمیدم چیزی برای از دست دادن ندارم اصلا احساس خطر نمی کردم.”

این روزها آلینا و تام بخش بزرگی از تبلیغات شان  را در جلسات معاملات و نمایشگاه ها انجام می دهند. حتی بعضی اوقات خودش از محصولات رونمایی می کند. آلینا به پدرش یادآوری می کند که یک نکته آخر وجود دارد: او باید برای جشن تولد دوستانش روز شنبه دوباره برگردد. با در نظر گرفتن همه چیز او باید تعادل کار و زندگی را حفظ کند.

بیشتر بخوانید: ویژگی های کارآفرین موفق: چگونه به یک کارآفرین موفق تبدیل شویم؟

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان