جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
0
(0)

سالاد سزار که در حین رژیم غذایی می خوریم. موادی موجود در آن اگر از بیرون تهیه شده باشد به خصوص سس مایونز آن، می تواند بیشتر از آنکه مفید باشد، خطراتی همچون چاقی را برای ما هدیه دهد. پس بیائید سالاد سزارمان را خودمان در منزل تهیه کنیم. سسی به همراه آن درست کنیم که علاوه بر یادآوری سس های قدیم، سلامتی ما را نیز تضمین کند. بخش پخت و پز خبرنامه امروز با شماست با طرز تهیه سالاد سزار با سس ماست یک سالاد رژیمی برای کاهش وزن. این دستور العمل سالاد سزار رژیمی مقرون به صرفه و بسیار آسان است!

برای درست کردن آن کافی است نان های خرد شده به شکل مکعب را در کمی روغن زیتون آغشته کرده و تفت دهیم. مرغ ها را پخته و سبزی هایمان را خرد کنیم. وقتی سس را آماده کردیم، سالاد ما آماده است! می توانید سبزیجات و حبوبات مختلف را به این سالاد اضافه کنید.

مواد لازم برای سالاد سزار رژیمی

  • 2 عدد سینه مرغ
  • 10 برگ کاهو
  • 2 تکه نان
  • 5 قاشق سوپخوری روغن زیتون
  • یک قاشق چایخوری نمک
  • 1 قاشق چایخوری فلفل سیاه

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی کلم قرمز (بنفش) یک ترشی خوش طعم و خوشرنگ

برای سس ماست:

  • 2 قاشق سوپخوری ماست
  • یک قاشق سوپخوری ماست صاف شده
  • 1 قاشق چایخوری نمک
  • 1/4 عدد لیمو
  • 3 قاشق سوپخوری روغن زیتون

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد چغندر با پنیر: یک سالاد خوشمزه و رژیمی برای کاهش وزن

طرز تهیه سالاد سزار با سس ماست

نان را به صورت مکعبی خرد کنید و به سینی فر که با کاغذ پخت پوشانده اید منتقل کنید. 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را بر روی نان ها بریزید. سینی را درون  فر از قبل گرم شده با دمای 190 درجه قرار دهید.

به مدت 10-15 دقیقه بپزید تا نان ها قهوه ای شوند. سپس آن را از فر خارج کنید. در حالی که نان ها در حال سرخ شدن هستند، 2 قاشق باقی مانده روغن زیتون باقی مانده را به تابه بریزید. سینه های مرغ را با نمک و فلفل مزه دار کرده و کنار هم تفت دهید.

مرغ پخته شده خود را به اندازه های دلخواه خرد کنید.

کاهو را خوب بشویید و خرد کنید و به ظرفی منتقل کنید. تمام مواد سس را در یک کاسه مخلوط کرده و خوب هم بزنید و با کاهو مخلوط کنید.

نان برشته شده (کروتون) و مرغ را روی آن منتقل کنید. مخلوط کرده و سرو کنید. نوش جان

منتظر نظرات و پیشنهادات خوانندگانی هستیم که دستور را امتحان کنند و این سالاد را در سفره خود اضافه کنند. شما می توانید از طریق کامنت گذاشتن در شبکه های اجتماعی خبرنامه در اینستاگرام و فیس بوک، دیدگاهها و نظرات خود را بیان کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد بروکلی: یک سالاد فصل همه چیز تمام به لحاظ خاصیت و رنگ

رژیم غذایی چیست؟

وزن ایده آل که از جمله اصطلاحاتی است که امروز بسیار بر سر زبان ها افتاده است. اما چگونه می شود وزن ایده آل را سنجش کرد. امروز متخصصان تغذیه و سلامت روش های مختلفی براساس تناسب قد و وزن را مطرح کرده اند. رژیم غذایی که به معنی تغذیه است اولین قدم برای کاهش، افزایش و یا تنظیم وزن است. تمام مواد غذایی مصرف شده توسط متابولیسم یک موجود زنده رژیم غذایی نامیده می شود. مصرف مواد غذایی باید مبتنی بر مصرف شدید یا محدود غذا در چارچوب قوانین خاصی باشد تا وزن اید آل حفظ شود

  چرا باید رژیم گرفت؟

رژیم غذایی ناسالم می تواند باعث بسیاری از بیماری ها و همچنین افزایش وزن در افراد شود. به همین دلیل، امروزه افرادی که اضافه وزن دارند، تمایل به رژیم گرفتن دارند. هدف اصلی از رژیم گرفتن رسیدن به وزن ایده آل است. علاوه بر این، رژیم های غذایی به منظور دستیابی به ظاهر بدنی مطلوب و بهبود روانشناسی اعمال می شود.

یکی از مواد اصلی این سالاد مقدار قابل توجهی روغن زیتون است. در اینجا به صورت خلاصه به فواید روغن زیتون خواهیم پرداخت.

فواید روغن زیتون معجزه گر طبیعت برای بدن ما

روغن زیتون روغنی گیاهی است که از دانه های درختان زیتون به دست می آید. معجزه طبیعت، روغن زیتون کبد را پاکسازی می کند، هضم را تسهیل می کند، متابولیسم را تسریع می کند. در عین حال پوست را زیبا می کند، به دلیل اثرات مثبت آن بر روی مو معروف است. مراقبت، برای دیابت مفید است، فشار خون را تنظیم می کند و استرس را کاهش می دهد و … فواید بیشمار دیگر روغن زیتون که عبارتند از:

1-پاکسازی کبد:

کبد مسئول پاکسازی کل بدن ما است. روغن زیتون سمومی که با ترشحات کبدی وارد بدن ما می شوند را پاک می کند. روغن زیتون همچنین به افزایش عملکرد کبد کمک می کند.

2- هضم غذا را تنظیم می کند:

روغن زیتون حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان است. این سیستم گوارش شما را تنظیم می کند و عملکرد منظم روده ها را تضمین می کند. اگر روغن زیتون را به میزان یک قاشق غذاخوری در روز مصرف کنید، سیستم گوارش شما تنظیم می شود. اگر یبوست دارید، این راه حل مشکل شما خواهد بود.

3- متابولیسم را تسریع می کند:

مصرف روغن زیتون سوخت و ساز بدن شما را تسریع می کند و به کاهش وزن کمک می کند. اگر هر روز یک سالاد با روغن زیتون مصرف کنید و آن را به عنوان یک وعده غذایی درست کنید، به شما کمک می کند تا فرم خود را حفظ کنید.

4-تقویت استخوان ها

زیتون حاوی سطوح بالایی از کلسیم است. کلسیم بلوک ساختمانی استخوان است. روغن زیتون که یک روغن گیاهی است، استخوان ها را تقویت و محافظت می کند. روغن زیتون همچنین سرشار از مواد معدنی است و این اثر به تقویت استخوان ها کمک می کند.

5- از پوست محافظت می کند

از پوست محافظت می کند و پیری را به تاخیر می اندازد. باعث زیبایی و داشتن پوستی صاف می شود. با وجود مواد آرایشی از پوست در برابر مواد شیمیایی محافظت می کند.

6-اثر مراقبت از مو

روغن زیتون برای مراقبت از مو نیز مفید است. بسیاری از محصولات مراقبت از مو حاوی روغن زیتون هستند. با این حال، به عنوان یک راه حل خانگی، اگر روغن زیتون را به مدت 15 تا 20 دقیقه قبل از دوش گرفتن روی موهای خود بگذارید، ریزش مو را کاهش داده و آن را سرزنده نشان می دهد.

7- تأثیر بر دیابت

روغن زیتون سطح قند خون را کاهش می دهد. به عنوان انسولین برای بیماران دیابتی عمل می کند و تأثیر مثبتی بر مشکلات دارد.

8- تنظیم فشار خون:

فشار خون را تنظیم می کند و این تضمین می کند که فشار خون شما در سطح طبیعی باشد.

9-کاهش استرس:

مصرف مقداری روغن زیتون در روز از شما در مواقعی که احساس خستگی و استرس می کنید حمایت می کند. روغن زیتون همچنین از انرژی بدن شما محافظت می کند و به شما نشاط می بخشد. صبح ها می توانید مقداری روغن زیتون در بشقاب زیتون بریزید و به سلیقه خود آن را با ادویه مزه دار کنید. جدای از اینها، روغن زیتون از تعادل کلسترول شما محافظت می کند. از آنجایی که روغن زیتون یکی از چربی های سالم است، باید هر روز مصرف شود. اما مقدار باید به درستی تعیین شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان