جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
3.5
(2)

زندگی جاری است. همیشه در کار، خانه، پول، سلامتی و … تلاش می کنیم، زیرا یک هدف در ذهن داریم. موفقیت در همه جبهه ها و نهایتا رفاه خودم.

بارها برای رسیدن به این هدف تلاش کرده‌ایم و بهای گزافی را پرداخته‌ایم. در راه رسیدن به هدف دچار استرس شدیم و رفاه روحی، جسمی و روحی ما ضربه دید. این گونه، زندگی ما از حالت تعادل خارج می شود.

برای اینکه بتوانیم زندگی کنیم، باید تعادل در زندگی بازگردد. در اینجا 5 راهکار ساده برای مرتب کردن زندگی و بازگشت تعادل ارائه شده است. این نکات را دنبال کنید تا بتوانید تعادل را به زندگی خود بازگردانید.

1. بفهمید که تعادل در زندگی برای شما چه معنایی دارد

یافتن تعادل در زندگی مربوط به یافتن خود است. مکانی که می توانید در آن احساس آرامش و خوشحالی کنید. برای رسیدن به این مکان تعادل، باید بدانید که داشتن یک زندگی متعادل برای شما چگونه به نظر می رسد.

گوستاوو رازتی در مقاله خود با عنوان “چگونه زندگی متعادلی داشته باشیم” اظهار داشت:

«تعادل چیزی نیست که بتوانیم به دست آوریم. این یک حالت ذهنی است این درک این است که زندگی ساکن نیست، بلکه در حرکت دائمی است.»

برای اینکه به ذهنیت داشتن یک زندگی متعادل وارد شوم، فهرستی از تمام فعالیت هایی که دوست دارید، تهیه کنید. این مسئله به شما احساس آرامش، شادی و احساس خوب می دهد.

سپس این فعالیت‌ها را به 5 مورد برتر که متعهد به حفظ آنها در زندگی‌ هستید، اولویت‌بندی کنید.

1.ورزش روزانه به مدت 60 دقیقه

2.ذهن آگاهی – روزانه 10 دقیقه مدیتیشن

3.مجله قدردانی – هر شب، 5 چیزی را که برای آن روز سپاسگزارم را یادداشت کنید.

4.در رختخواب از تلفن همراه استفاده نکنم و تلویزیون هم نبینم.

5.تغذیه سالم اولویت اصلی باشد.

برای بازگردان تعادل به زندگی، باید ذهنیت مثبت تری ایجاد کنید. این 5 فعالیت به شما کمک خواهد کرد.

مطلب مرتبط: کاهش وزن با ورزش: ۶ نکته ساده که اثرگذاری تمرینات ورزشی را بیشتر کنید

2. برای ایجاد تعادل، تلاش برای چند کار را متوقف کنید؛ اولویت بندی را یاد بگیرید

مغز ما همزمان برای چند وظیفه آمادگی ندارد. هر چه بیشتر چند کار انجام دهیم، استرس بیشتری به مغزمان وارد می شود. هنگام انجام وظایف مختلف صدها فکر به طور همزمان در اطراف ما هجوم می آورند.

این مسئله سرعت عمل شما را کاهش می‌دهد. به جای تمرکز بر روی «یک کاری» که باید انجام دهید، در نهایت حواس‌تان پرت می‌شود. از چیزی به چیز دیگر می‌روید و به چیزهای کمی دست می‌یابید. در پایان روز، شما خسته شده اید!

ایجاد تعادل این نیست که چیزهای زیادی را در زندگی روزمره خود جمع کنید. تعادل به این معنی است که بدانید چه چیزی مهم است و چه چیزی نیست. و بفهمید که چقدر ظرفیت و انرژی دارید تا روی آنچه برای شما مهم است سرمایه گذاری کنید.

دانستن اولویت‌هایتان، متمرکز ماندن، و مدیریت زمان کلیدی است که زندگی‌تان را به تعادل برمی گرداند.

3. یاد بگیرید چگونه نه بگویید

آمادگی برای “نه” گفتن گام مهمی برای ایجاد تعادل در زندگی شماست. دلایل زیادی وجود دارد که چرا وقتی بیش از حد متعهد هستیم و زندگی‌مان از کنترل خارج می‌شود، بله می‌گوییم.

بله گفتن به یک پروژه یا فرصت دیگر به معنای این است که باور کنیم مردم می‌بینند که ما موفق و موفق هستیم. نمی‌توانیم نه بگوئیم، زیرا این بدان معناست که مردم ممکن است فکر کنند ما قادر یا موفق نیستیم. مدام گفتن بله، زندگی را از کنترل خارج کرده و تعادل آن را به هم می ریزد.

نه گفتن، این فرصت را برایمان ایجاد می کند تا روی کارهایی کار کنیم که واقعاً از انجام آن‌ها لذت می‌بریم. در نتیجه، با انرژی بسیار بیشتری به زندگی خود باز خواهیم گشت. یادگیری “بله” گفتن بدون رنجش و “نه” بدون پشیمانی اولین قدم برای داشتن یک زندگی همراه با تعادل است.

4. برای تعادل، فضاهای آرام در زندگی و ذهن خود ایجاد کنید

زمانی که شما در حال زندگی غیرعادی هستید، در حال شماره گیری سریع هستید. چیزهای زیادی در زندگی شما در حال وقوع است. شما آنقدر کار برای انجام دارید که احساس می کنید در مسابقه ای شرکت می کنید که به نظر نمی رسد برنده شوید!

بدن شما به شما خواهد گفت که چه زمانی زندگی شما از کنترل خارج شده است. یکی از اولین علائم، خواب بی کیفیت است. شما آنقدر مشغله در ذهن خود دارید که نمی توانید بخوابید.

پس از مدتی سطح انرژی شما شروع به کاهش می کند. ذهن شما مه‌آلود است. به نظر می رسد در همه جای زندگی شما به هم ریختگی و هرج و مرج وجود دارد.

اگر این نشانه ها را می شناسید، بهترین راه حل این است که دست به کار شوید. به دنبال راه هایی برای ایجاد فضایی در زندگی خود باشید که بتوانید در آن آرام و آرام بنشینید و احساس آرامش کنید.

آگاه باشید که فوراً به این حالت آرامش نخواهید رسید، زیرا ذهن و بدن شما برای هرج و مرج. درهم و برهمی و گپ و گفت و گوی مداوم متصل شده است. این یک فرآیند گام به گام است.

در اینجا 3 کار مهم وجود دارد تا فضایی برای آرامش ایجاد کنیم:

1.برنامه ای برای خواب بریزید. به یک مراسم پایان روز متعهد شوید که در آن مثلاً دوش بگیرید، یک فنجان چای آرامش بخش بخورید.

2.هر 2 هفته یک بار ماساژ را به مدت 3 ماه برنامه ریزی کنید. هزینه تمام جلسات را از قبل پرداخت کنید. هیچ بهانه ای نگذارید که قرار ملاقات را به تعویق بیندازید. پرداخت هزینه جلسات باعث می شود که جلسات را کنسل نکنید.

3.روزنامه نگاری، این تمرینی است که کمترین تعهد را می طلبد. روزنامه نگاری این امکان را می دهد که در ذهن فضا ایجاد کنیم و احساس آرامش کنیم.

5. سبک زندگی سالم، رژیم غذایی سالم و ورزش منظم را بپذیرید

یک رژیم غذایی سالم انرژی طبیعی را تامین می کند و اعتماد به نفس و عزت نفس شما را افزایش می دهد. ورزش باعث ترشح اندورفین می شود که همان مواد شیمیایی در بدن ما هستند که احساس خوبی به ما می دهند.

مطلب مرتبط: رژیم غذایی مفید؛ ۳ توصیه که سالم‌تر غذا بخوریم

یک قرار ملاقات با یک متخصص تغذیه بگذارید تا بفهمید کدام برنامه غذایی سالم بهتر جواب می دهد.

باافزایش سن متوجه خواهید شد که بدن به تمرینات با شدت بالا نیاز ندارد، اما در عوض به تمرینات با شدت کم و قدرت بدن نیاز دارد. عضویت در دویدن و ورزشگاه را رها کنید و یوگا، پیلاتس و پیاده روی را شروع کنید!

مطلب مرتبط: یوگا، سفری دل انگیز برای روح و جسم

داشتن یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم پایه هایی هستند که از طریق آن می توانید یک زندگی همراه با تعادل را حفظ کنید.

افکار ما در مورد انضباط شخصی

وقتی زندگی ما شروع به عدم تعادل می کند، که فاقد نظم و انضباط هست. نظم و انضباط شخصی یکی از بهترین ابزارهایی است که به ما کمک می‌کند تا از همه چیز در زندگی آگاه شویم. بدون نظم و انضباط شخصی، زمان را تلف می‌کنیم.

کارهایی را که می‌دانیم باید انجام دهیم. به تعویق می‌اندازیم و انجام نمی‌دهیم. در نتیجه، احساس گناه، غرق شدن و بی‌قراری از خود می‌کنیم. اینجا جای خوبی برای بودن نیست.

پیروی از این 5 مرحله برای بازگرداندن زندگی‌ کلیدی است که متعهد به داشتن یک زندگی همراه با تعادل است. جایی که با گذشت زمان، نظم و انضباط شخصی و به تعویق انداختن دیگر مسئله اصلی نیست.

داشتن یک زندگی متعادل نه تنها برای سلامتی، شادی و رفاه شما ضروری است، بلکه برای افزایش بهره وری، مدیریت استرس و داشتن زندگی با حداکثر پتانسیل ضروری است.

بنابراین، همین حالا تعادل را به زندگی خود بازگردانید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان