جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

عوارض ضدعفونی کننده ها: مبارزه با کرونا و دعوت مشکلات جدید

عوارض ضدعفونی کننده ها: مبارزه با کرونا و دعوت مشکلات جدید
خواندن 2 دقیقه
0
(0)

ضدعفونی کننده‌های دست هم با عوارض جانبی همراه هستند. آنها روی پوست تاثیر منفی دارند و برخی مشکلات دیگر نیز ایجاد می‌کنند. در این نوشتار ۶ عارضه جانبی ضدعفونی کننده‌های دست را می‌بینید.

۱. افزایش ریسک اگزما

برای جلوگیری از شیوع کرونا، CDC توصیه می‌کند که دست‌ها را حداقل 20 ثانیه با آب و صابون بشویید یا از ضد عفونی کننده دست که حداقل 60٪ الکل دارد استفاده کنید. رعایت این توصیه‌ها ضروری است، اما افزایش تماس با این مواد می‌تواند خطر درماتیت دست یا اگزما را افزایش دهد. بهتر است بعد از استعمال این محصولات، مرطوب‌کننده بزنید.

۲. تحریک پوست

ماده اصلی در ضدعفونی کننده دست اتیل یا ایزوپروپیل الکل است، به همراه نرم‌کننده‌ها و بعضاً مواد معطر که برای کاهش بوی شدید الکل افزوده می‌شود. استفاده مکرر از این محصولات می‌تواند باعث تحریک پوست، یا خشکی آن شود. اگر پوست حساسی دارید، اثرات آن بدتر خواهدبود.

۳. مقاومت به آنتی‌بیوتیک

استفاده از محصولاتی که حاوی تریکلوسان هستند احتمال مقاومت در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها را افزایش می‌دهد. بهتر است محصولی را انتخاب کنید که فاقد این ماده است.

۴. بروز مشکلات هورمونی

مطابق با FDA، تریکلوسان موجود در ضد عفونی کننده دست می‌تواند باعث بروز مشکلات هورمونی شود.

۵. اثرات منفی روی سیستم ایمنی

تریکلوسان همچنین عملکرد سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند. و سیستم ایمنی ضعیف‌، افراد را مستعد ابتلا به آلرژی می‌کند.

۶. اختلالات پوستی

استفاده بیش از حد از مواد ضدعفونی کننده مبتنی بر الکل می‌تواند به طور معکوس خطر عفونت را از طریق اختلالات پوستی افزایش دهد. مصرف بیش از حد این محصولات باعث از بین بردن باکتری‌های خوب روی پوست می‌شود که ابدا خوب نیست.

نکات پایانی

ضدعفونی کننده های دست جایگزین مناسبی برای کاهش و کنترل شیوع ویروس هستند. اما جرم و کثیفی را از بین نمی‌برند و بنابراین نمی‌توانند جایگزین صابون باشند. اتکا بر ضدعفونی کننده های دست قطعا بهترین استراتژی نیست. بهتر است در جایی که امکانش وجود دارد، دست‌ها را با آب و صابون بشویید و محصولات ضدعفونی کننده را برای مواقعی استفاده کنید که آب و صابون در دسترس نیست.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان