جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

مضرات قهوه: ۵ عارضه جانبی که نوشیدن بیش از حد قهوه ایجاد می کند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

برای بسیاری از آدم‌ها، یک فنجان قهوه (یا سه فنجان!) انگیزه اصلی بیرون آمدن از رختخواب است. قهوه باعث افزایش انرژی می‌شود؛ به علاوه عطر و طعم خوبی دارد. اما همان‌طوری که در مورد همه مواد خوراکی صدق می‌کند، زیاده‌روی در مصرف قهوه هم برای سلامتی مضر است. کافئین نوعی داروست و مصرف بیش از حد آن می‌تواند واکنش‌های جانبی در بدن شما ایجاد کند.

۱. مضرات قهوه؛ خواب را مختل می‌کند

در حالی که قهوه کمک‌تان می‌کند سر حال شوید و با خستگی طول روز هم مقابله می‌کند  اما “زمان و مقدار کافئین مصرف‌شده در طول روز می‌تواند تاثیر منفی روی خواب‌تان داشته باشد.” تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف مقادیر زیادی کافئین حتی شش ساعت قبل از خواب می‌تواند کیفیت خواب شما را مختل کند.

مطلب مرتبط: اختلالات خواب چه تاثیری بر ریسک بروز سرطان دارند؟

۲. اضطراب را افزایش می‌دهد

قهوه نوعی محرک است که بدن شما را به سمت واکنش “جنگ یا گریز” سوق می‌دهد. بنابراین، حتی نوشیدن مقادیر متوسط ​​کافئین می‌تواند به افزایش اضطراب و استرس منجر شود – به ویژه اگر از قبل هم با یک اختلال اضطرابی دست و پنجه نرم می‌کنید. یک مطالعه روی مردان بالغ سالم نشان داد که مقادیر 300 میلی‌گرم کافئین (حدود سه فنجان قهوه) قبل از انجام یک کار استرس‌زا، سبب افزایش فشار خون و هورمون‌های استرس می‌شود.

مطلب مرتبط: همه چیز درباره فشار خون بالا

۳. سبب اسهال می‌شود

شاید شما قبلاً این موضوع را متوجه شده باشید: قهوه باعث اسهال می‌شود. کافئین موجود در این نوشیدنی باعث افزایش فعالیت روده بزرگ می‌شود. براساس بنیاد بین‌المللی اختلالات دستگاه گوارش، نوشیدن فقط دو یا سه فنجان قهوه در روز برای بروز اسهال کافی است.

۴. دلهره ایجاد می‌کند

کافئین سیستم عصبی مرکزی شما را سرعت می‌بخشد. در نتیجه، نوشیدن بیش از مقادیر متوسط ​​قهوه (حدوداً سه فنجان در افرادی که به کافئین حساس نیستند) می‌تواند شما را عصبی کند و دلهره در شما ایجاد کند. حتی ممکن است دچار حالت تهوع شوید یا احساس کنید که قلب شما به شدت می‌تپد.”

مطلب مرتبط: چای یا قهوه؟ کدام یک سالم تر است؟

۵. باعث افزایش وزن می‌شود

مصرف چندین فنجان قهوه با شیر، خامه یا شکر در روز می‌تواند کالری دریافتی‌تان را افزایش دهد. بنابراین، اگر 2 قاشق چایخوری شکر (24 کالری) و ۲۸ گرم خامه سنگین (101 کالری) را به فنجان قهوه‌تان اضافه کنید و دوبار در روز این ترکیب را بنوشید، 375 کالری فقط از فنجان قهوه‌تان دریافت می‌کنید که می‌تواند برابر با یک وعده غذا باشد!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان