جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

رهبران سابق ارتش؛ افغانستان با جنگ پیچیده و استخبارات کشورهای منطقه روبه‌روست

رهبران سابق ارتش؛ افغانستان با جنگ پیچیده و استخبارات کشورهای منطقه روبه‌روست
خواندن 4 دقیقه
0
(0)

عبدالله حبیبی و قدم شاه شهیم که از سمت های شان به عنوان وزیر دفاع و رییس ستاد مشترک ارتش افغانستان استعفا داده اند می گویند که این کشور با تروریزم بین المللی روبروست و مشکلات امنیتی آن نیز در کوتاه مدت قابل حل نخواهد بود.

رییس جمهور افغانستان صبح امروز( 4 ثور)، با درخواست استعفای این دو مقام ارشد ارتش این کشور موافقت نمود. این دو تن، 3 روز پس از آن از وظایف شان استعفا داده اند که طالبان در حمله ای خونین به قول اردوی شاهین، بیش از 140 سرباز را در داخل این نهاد بزرگ امنیتی کشتند و بیش از 60 تن دیگر را نیز مجروح ساختند.

قدم شاه شهیم ظهر امروز و پس از استعفا در یک کنفرانس مطبوعاتی حاضر شد و جنگ جاری در این کشور را سخت و پیچیده دانست. او گفت که افغانستان با مثلث تروریزم بین المللی، استخبارات کشورهای خارجی و مافیای مواد مخدر روبروست و با این شرایط، رفع مشکلات امنیتی این کشور در کوتاه مدت ممکن نیست.

https://twitter.com/khabarnamaeng/status/856431403675856897

استعفا بدون فشار بیرونی

در حالی که در سه روز گذشته اعتراضات و واکنش های فراوانی نسبت به حمله صورت گرفته در قول اردوی شاهین در سطح جامعه و مجلس این کشور صورت گرفته است اما، این دو مقام مستعفی ارتش می گویند که استعفای آن ها بدون هر گونه فشار بیرونی و به درخواست خودشان انجام شده.

بسیاری از شهروندان افغان حمله خونین طالبان بر پایگاه نظامی ارتش را به دلیل بی کفایتی مسوولان امنیتی دانسته و امروز نیز تعدادی از شهروندان کابل به همین منظور دست به تظاهرات در مرکز این شهر زدند. از سوی دیگر مجلس افغانستان نیز قرار بود این دو مقام امنیتی را برای توضیح، به جلسه روز چهارشنبه مجلس فرا بخواند.

عبدالله حبیبی در کنفرانس امروز خود گفت که با رضایت خودش تصمیم به استعفا از سمت وزارت دفاع را گرفته و برای احترام به منافع ملی ترجیح داده است که از این مقام کناره گیری نماید.

قدم شاه شهیم نیز می گوید که “دشمنان افغانستان با استعفای آن ها خوش نباشند چرا که با وجود نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور، به اهداف شان نخواهند رسید.”

https://twitter.com/khabarnamaeng/status/856431735550169088

تغییرات گسترده

در همین حال و پس از استعفای این دو مقام وزارت دفاع، رییس جمهور افغانستان تغییراتی را در سطوح رهبری این وزارت و نهادهای وابسته به آن آورده است.

او، طارق شاه بهرامی معین ارشد امنیتی وزارت داخله را به سرپرستی وزارت دفاع و هم چنین جنرال شریف یفتلی فرمانده قول اردوی ۲۰۳ تندر در ولایت گردیز را نیز، به عنوان رییس ستاد مشترک ارتش منصوب کرد.

در اقدامی دیگر و بلافاصله پس از استعفای این دو تن، فرماندهان 4 قول اردوی این کشور در ولایت های بلخ، هرات، قندهار و پکتیا نیز دچار تغییراتی شدند.

فرماندهان قول اردوی 209 شاهین در مزار شریف و 205 اتل در قندهار، از وظایف شان برکنار شده و افراد دیگری به جای شان منصوب شده اند.

بر اساس این فرمان امان الله فرمانده قول اردوی ۲۰۷ ظفر در هرات، به فرماندهی قول اردوی شاهین در مزار شریف منتقل شده است. جنرال مهمند فرمانده پیشین قول اردوی شاهین از وظیفه برکنار شده و در بست احتیاط قرار گرفته است.

هم چنین جنرال محمد ناصر که پیش از این فرمانده لوای اول در قول اردوی ۲۰۳ تندر در ولایت پکتیا بوده، به فرماندهی قول اردوی ۲۰۷ ظفر منصوب شده است.

https://twitter.com/khabarnamaaf/status/856417602335387650?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=http%3A%2F%2Fkhabarnama.net%2Fblog%2F2017%2F04%2F24%2Fchanges-in-the-structure-of-the-afghan-army%2F

جنرال امام نظر نیز از سوی رییس جمهور به عنوان فرمانده قول اردوی ۲۰۵ اتل در قندهار منصوب گردیده است. گفته شده که جنرال داوود شاه فرمانده قبلی این قول اردو، از وظیفه برکنار شده و در بست احتیاط شامل گردیده است.

در چهارمین تغییر نیز، جنرال عبدالواسع به فرماندهی قول اردوی ۲۰۳ تندر در شهر گردیز مرکز ولایت پکتیا رسیده است که قبلا در همین قول اردو، فرماندهی لوای دوم آن را برعهده داشت.

در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری آمده است که این تغییرات به منظور ارتقای ظرفیت کاری و اجرای بهتر امور صورت گرفته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان