جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

3 روز پس از حمله خونین؛ وزیر دفاع و رییس ستاد ارتش افغانستان از سمت‌های‌شان استعفا دادند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سه روز پس از حمله خونین طالبان به قول اردوی 209 شاهین در شمال افغانستان، وزیر دفاع و رییس ستاد مشترک ارتش افغانستان از سمت‌های‌شان برکنار شدند.

شاه حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخن‌گوی ریاست جمهوری گفته است که رییس جمهور درخواست استعفای این مقامات وزارت دفاع را پذیرفته است.

https://twitter.com/khabarnamaeng/status/856394808511930368

ریاست جمهوری افغانستان درست زمانی از برکناری این افراد بلندپایه ارتش خبر داده است که تعدادی از شهروندان شهر کابل، در واکنش به حمله صورت گرفته به قول اردوی شاهین، در مرکز این شهر تظاهرات کرده اند.

افراد وابسته به گروه طالبان روز جمعه گذشته، به پایگاه نظامی شاهین در شهر مزارشریف افغانستان حمله کردند که تلفات سنگینی برجای گذاشت. بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، بیش از 140 سرباز در حملات انتحاری و انفجاری طالبان در داخل این پایگاه نظامی کشته شده و بیش از 60 تن دیگر نیز زخمی شده اند.

https://twitter.com/khabarnamaaf/status/855765243766636547

10 مهاجم طالب با استفاده از لباس و موتر نظامیان ارتش توانسته بودند از ایست های بازرسی این پایگاه بزرگ نظامی عبور کرده و دست به کشتار سربازان ارتش بزنند. بیشتر این سربازان در داخل مسجد هدف قرار گرفته اند.

از سوی دیگر قرار بود که وزیر دفاع و رییس ستاد مشترک ارتش افغانستان در واکنش به این حمله، روز چهارشنبه هفته جاری به مجلس رفته و در این مورد به نمایندگان توضیح دهند.

https://twitter.com/khabarnamaeng/status/856405179503083520

هیات اداری مجلس افغانستان روز گذشته گفته بود که قرار است وزیر دفاع، رییس ستاد مشترک ارتش، فرمانده قول اردوی 209 شاهین و برخی دیگر از مسوولان امنیتی افغانستان برای استجواب به مجلس بروند.

یکی از منابع ارشد امنیتی که نخواسته است نامش فاش شود به خبرنامه گفت که طارق شاه بهرامی معین ارشد امنیتی وزارت داخله به سرپرستی وزارت دفاع و هم چنین جنرال شریف یفتلی فرمانده قول اردوی 203 تندر در شهر گردیز، به عنوان رییس ستاد مشترک ارتش منصوب شده اند.

https://twitter.com/khabarnamaeng/status/856406851231023105

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان