جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
5 بازدید

تکانه بزرگ؛ تغییرات مسوولان ارشد در ساختار ارتش افغانستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

پس از استعفای وزیر دفاع و رییس ستاد مشترک ارتش افغانستان، رییس جمهور این کشور فرمان تغییر در رهبری 4 قول اردو را نیز صادر کرده است.

بر اساس اعلامیه ارگ ریاست جمهوری افغانستان، در رهبری قول اردوهای هرات، مزار شریف، پکتیا و قندهار تغییراتی به میان آمده است.

بر اساس این فرمان امان الله فرمانده قول اردوی 207 ظفر در هرات، به فرماندهی قول اردوی شاهین در مزار شریف منتقل شده است. جنرال مهمند فرمانده پیشین قول اردوی شاهین از وظیفه برکنار شده و در بست احتیاط قرار گرفته است.

هم چنین جنرال محمد ناصر که پیش از این فرمانده لوای اول در قول اردوی 203 تندر در ولایت پکتیا بوده،  به فرماندهی قول اردوی 207 ظفر منصوب شده است.

https://twitter.com/khabarnamaaf/status/856417602335387650

جنرال امام نظر نیز از سوی رییس جمهور به عنوان فرمانده قول اردوی 205 اتل در قندهار منصوب گردیده است. گفته شده که جنرال داوود شاه فرمانده قبلی این قول اردو، از وظیفه برکنار شده و در بست احتیاط شامل گردیده است.

در چهارمین تغییر نیز، جنرال عبدالواسع به فرماندهی قول اردوی 203 تندر در شهر گردیز مرکز ولایت پکتیا رسیده است که قبلا در همین قول اردو، فرماندهی لوای دوم آن را برعهده داشت.

در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری آمده است که این تغییرات به منظور ارتقای ظرفیت کاری و اجرای بهتر امور صورت گرفته است.

طالبان این تصویر را از مهاجمان شان بر قول اردوی ۲۰۹ شاهین منتشر کرده است

تغییرات صورت گرفته در فرماندهان ارشد ارتش پس از آن صورت می گیرد که 3 روز قبل در حمله طالبان بر قول اردوی شاهین در مزار شریف، بیش از 140 سرباز ارتش کشته شده و بیش از 60 تن دیگر زخمی شده اند. این حمله که واکنش های زیادی را در پی داشت، در نهایت منجر به استعفای وزیر دفاع و رییس ستاد مشترک ارتش افغانستان شده است که از سوی رییس جمهور نیز پذیرفته شد.

پس از برکناری این دو مقام ارشد ارتش، طارق شاه بهرامی معین ارشد امنیتی وزارت داخله به سرپرستی وزارت دفاع و هم چنین جنرال شریف یفتلی فرمانده قول اردوی 203 تندر در ولایت گردیز، به عنوان رییس ستاد مشترک ارتش منصوب شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان