جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3.1
(21)

همه ما می‌دانیم که استرس چطور می‌تواند باعث ایجاد حس ناتوانی در آدم‌ها شده و همه انگیزه و انرژی او را از بین ببرد. با این حال، چیزی به سادگی یک گیاه آپارتمانی می‌تواند استرس را کاهش دهد. گیاهان آپارتمانی که استرس را کاهش می دهند، مثل یک داروی ضد افسردگی طبیعی عمل می کنند. در صورتی که اهل نگهداری گل و گیاه هستید بد نیست گیاهان ضد استرس را به خانه‌تان اضافه کنید.

اسطوخودوس

اسطوخودوس به خاطر رایحه فوق العاده و رنگ زیبای بنفشش جزء بهترین گیاهان خانگی به حساب می آید. وجود این گیاه در خانه می‌تواند خلق و خوی شما را بهتر کند. همچنین به خواب باکیفیت و راحت کمک می‌کند. عطر آن دارای خواص آرامش بخش است که به کاهش استرسی که منجر به شب بیداری های‌تان می شود، کمک می کند.

گیاهان آپارتمانی که استرس را کاهش می دهند

گیاه مار جزء گیاهان آپارتمانی که استرس را کاهش می دهند

خانه‌های ما مملو از آلاینده‌های سمی است که بر خلق و خو، خواب و انرژی ما تاثیر منفی می‌گذارند. اینجاست که گیاه ماری به کمک‌مان می‌آید، زیرا به جذب این آلاینده‌ها کمک کرده و بر خواب شما تاثیر مثبت می گذارد. همچنین اگر فرد شاغلی هستید که نمی‌توانید خیلی به گیاهان خانه‌تان رسیدگی کنید، مراقبت از گیاه مار خیلی ساده است.

گیاه ماری
گیاهان آپارتمانی که استرس را کاهش می دهند

پیچک انگلیسی یا پاپیتال

مثبت ترین نکته در مورد این گیاه این است که بیماری‌های موجود در هوا را از فضای خانه دور نگه داشته و به از بین بردن آلرژن ها کمک می کند. با پیچک انگلیسی نه تنها خواب راحتی خواهید داشت بلکه از شر سردرد نیز خلاص خواهید شد. به‌علاوه، اگر آسم دارید، به بهبود أوضاع تنفس‌تان کمک خواهد کرد. این گیاه در برقراری احساس آرامش بیشتر در فضای خانه مفید و موثر است.

ریحان

افراد زیادی در تمام طول سال گیاه ریحان را در یک گلدان زیبا می کارند و در گوشه آشپزخانه شان نگهداری می کنند تا هنگام پخت و پز از آن استفاده کنند. با این حال، ریحان تنها در ترکیبات غذایی استفاده نمی شود، بلکه این گیاه دارای خواص ضد استرس شگفت انگیزی است که به کاهش اضطراب شما کمک می کند. همچنین به عنوان یک آداپتوژن، می تواند منجر به تقویت تمرکز و بهبود خلق و خو در افراد شود و سطح استرس را نیز کاهش دهد.

گیاهان آپارتمانی که استرس را کاهش می دهند

نعناع فلفلی

گاهی اوقات، چیزی به سادگی استشمام یک عطر طبیعی می تواند به بهبود خلق و خوی شما کمک کند. اگر شما نیز به دنبال عطری خوشبو و آرامش بخش هستید می توانید از نعناع فلفلی استفاده کنید.

نعناع فلفلی حاوی منتول است و می تواند منجر به کاهش سطح استرس و افزایش انرژی در افراد شود. این گیاه مناسب خانه و محیط کار است، چرا که فضای زیادی نمی خواهد و با توجه به بوی خاصی که دارد محبوب همه است.

آلوئه ورا

گیاهان آپارتمانی که استرس را کاهش می دهند

رشد گیاه آلوئه ورا چه در محیط خانه یا خارج از خانه خیلی آسان است. این گیاه خواص ضد التهابی دارد، به همین دلیل می توان آن را برای فضای داخل خانه انتخاب کرد. همچنین هوا را از هر گونه آلاینده مضر تصفیه می کند و باعث کاهش استرس و اضطراب در افراد و محیط خانه می شود. از طرفی درست مانند گیاه مار، آلوئه ورا نیز به مراقبت زیادی نیاز ندارد.

گیاهان آپارتمانی که استرس را کاهش می دهند: نخل اریکا

یکی دیگر از گیاهانی که هوای تنفسی شما را تمیز می کند و به رفع استرس و اضطراب کمک می کند، نخل اریکا است. این گیاه به قدری مجلل و زیبا به نظر می رسد که می توانید آن را در دکور خانه و محل کارتان استفاده کنید. با این کار دو نشان می زنید، اول این که به زیبایی فضای زندگی تان کمک می کنید و ثانیا باعث تصفیه هوا نیز می شوید.

نخل اریکا توانایی‌ تصفیه هوا را دارد و باعث می شود همیشه هوای تازه تنفس کنید و روحیه خوبی داشته باشید. همچنین نخل اریکا نیز جزء گیاهانی است که نیاز به مراقبت ویژه ندارد و برای مدت طولانی شاداب می ماند.

گل داودی

این گل علاوه بر این که در رنگ های متنوع یافت می شود و زیبایی فوق العاده ای دارد، خاصیت ضد استرس شگفت انگیزی هم دارد. بر اساس مطالعات انجام شده، این گیاه می تواند به کاهش استرس کمک کند؛ به ویژه اگر به عنوان دمنوش آن را مصرف کنید، تمام بدن تان را از تنش آزاد کرده و آرامش خاصی را احساس خواهید کرد.

گیاهان آپارتمانی که استرس را کاهش می دهند

این گیاه را جایی درست رو به روی تخت تان قرار دهید تا هر صبح به محض بیدار شدن، چشم‌تان به آن بیفتد و با تماشا و بوییدن عطر آن نه تنها احساس شادابی و آرامش بیشتری را تجربه کنید بلکه انرژی تان نیز افزایش یابد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.1 / 5. تعداد آرا: 21

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان