جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
4
(1)

از آنجایی که گرما و نور خورشید رو به افزایش است و نوشیدن میلیاردها لیتر آب تفاوتی در خنک شدن بدن‌تان ایجاد نمی کند، بهترین راه برای خنک نگه داشتن بدن در تابستان این است که رژیم غذایی خود را کمی تغییر دهید. برخی مواد غذایی باعث کاهش گرمای بدن می شوند. در حالی که نوشیدنی های سرد و دسرهای یخ زده ممکن است خنک به نظر برسند، اما تاثیر آنها بر بدن موقتی است. در این نوشتار فهرست مواد غذایی را خواهید دید که در تابستان بدن‌تان را خنک نگه می دارند.

خوراکی‌هایی که بدن را خنک نگه می‌‌دارند

موارد زیر را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید و ببینید چقدر روزهای گرم تابستان راحت تر می‌گذرند:

1. خیار

خیار فورا بدن را هیدراته می کند و حرارت بدن را پایین می آورد. این ماده غذایی را به عنوان سالاد یا به تنهایی میل کنید یا آنها را در آب همراه با زنجبیل و مقداری لیمو مصرف کنید. هیچ روش اشتباهی برای مصرف خیار وجود ندارد.

2. خربزه

هندوانه و خربزه در تابستان طرفداران زیادی دارند. خربزه آبدار و سرشار از مواد مغذی مورد نیاز بدن، همراه بسیار خوبی در تابستان است. این دو میوه نه تنها آبرسانی می کنند، بلکه بدن را با مواد مغذی پرقدرت مانند ویتامین B، منیزیم، پتاسیم و فیبر تقویت می کنند.

3. سبزی های برگ دار

سبزیجات برگ سبز دارای ارزش غذایی بالا هستند و اثر خنک کنندگی خوبی بر بدن دارند. اسفناج، کاهو، کلم چینی و کلم پیچ از بهترین های تابستانی هستند. آنها را می توان در اسموتی، سالاد یا به عنوان یک غذای جانبی در وعده های اصلی میل کرد.

4. دوغ

دواغ نه تنها بدن را هیدراته نگه می دارد، بلکه برای هضم غذا نیز مفید است. آن را با دانه‌های زیره برشته، گشنیز تازه و مقداری زنجبیل میل کنید تا فایده بیشتری هم داشته باشند.

5. انبه

سلطان میوه ها بهترین گزینه برای کاهش حرارت بدن است. راه های بی شماری برای گنجاندن آن در رژیم غذایی شما وجود دارد. آن را به‌عنوان یک نوشیدنی معمولی تابستانی میل کنید و خنک بمانید. انبه برای هضم غذا، درمان گرمازدگی و افزایش انرژی مفید است.

6. لیمو

ساده ترین راه برای طعم دادن به آب، افزودن لیمو به آن است. لیمو سیستم ایمنی را تقویت، پوست را درخشان و دوز سالم ویتامین C را به رژیم غذایی شما اضافه می کند. بنابراین آن را به عنوان لیموناد همراه با آب ساده میل کنید یا کمی از آن را به سالادتان اضافه کنید.

7. کشک و ماست

کشک که سرشار از کلسیم است، باید گزینه مناسبی برای نوشیدنی‌های گازدار خنک باشد. کشک سرشار از ویتامین B و باکتری های دوستدار روده است و از درون بدن را آرام می کند. با مخلوط کردن ماست با انبه، توت فرنگی و سایر میوه ها به آن طعم و مزه متفاوتی بدهید.

8. ماهی

برای افزایش محتوای پروتئین در رژیم غذایی خود بدون وابستگی به گوشت، ماهی بخورید. ماهی سرشار از اسیدهای چرب خوب و جایگزینی خوش طعم برای گوشت. قرمز است. از آنجایی که در هنگام مصرف گرمای کمتری تولید می‌کند، احساس بی‌حالی و احساس سیری ناراحت‌کننده‌ای پس از خوردن آن نخواهید داشت، احساسی که معمولاً پس از خوردن مرغ و گوشت تجربه می‌کنید.

9. آووکادو

آووکادو به معنای واقعی یک غذای فوق العاده است. این میوه چرب مملو از مقدار زیادی اسیدهای چرب تک اشباع است که به حذف گرما و سموم از خون کمک می کنند. آنها همچنین به راحتی هضم می شوند، بنابراین بدن نیازی به ایجاد گرمای بیشتری برای هضم آنها نخواهد داشت.

۱۰. نارگیل

آب نارگیل پر از الکترولیت است که به شما کمک می کند هیدراته و خنک بمانید. این نوشیدنی انرژی زا سرشار از الکترولیت های ضروری است و در طول تابستان به غلبه بر گرما کمک می کند و در طول روز شما را هیدراته و پرانرژی نگه می دارد.

11. نعناع

نعنا یک گیاه خنک کننده است در حالی که لیمو هم خاصیت خنک کنندگی دارد. ترکیب این دو می تواند یک نوشیدنی بسیار با طراوت برای تابستان باشد. نعناع بدون افزایش حرارت بدن به هضم غذا کمک می کند. همچنین حالت تهوع و سردرد را از بین می برد و افسردگی و خستگی را کاهش می دهد. تهیه چای با برگ نعناع می تواند به تحریک عرق برای کاهش دمای بدن کمک کند. می توانید یک شیشه آب بردارید و برگ های نعناع خرد شده را به آن اضافه کنید تا در طول روز یک نوشیدنی خنک کننده داشته باشید. یادتان باشد که برگ های نعناع را قبل از نوشیدن یک ساعت در آب خیس کنید.

12. بابونه

این گیاه می تواند بدن را خنک کند، بی خوابی را کاهش دهد، اضطراب را تسکین دهد و دستگاه گوارش را آرام کند. برای پوست و پوست سر نیز عالی است، همچنین التهاب، بثورات، نیش حشرات و حتی بریدگی ها و خراش ها را تسکین می دهد. چای بابونه به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، تسکین دهنده و ضد التهابی اش مشهور است و به درمان آن کمک می کند. بد نیست با فواید شگفت انگیز چای بابونه نیز آشنا شوید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان