جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
0
(0)

روزهای گرم سال فرا رسیده است و احتمالا بیش از پیش به دنبال خرید و استفاده از یک ضد آفتاب درست و حسابی هستید. اگر هم در حال حاضر کرم ضد آفتاب بخشی از مراقبت روزانه از پوست شما نیست، باید استفاده از آن را شروع کنید. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، سرطان پوست شایع ترین نوع سرطان در برخی از کشورهاست.

به علاوه، استفاده منظم از ضد آفتاب نه تنها پوست شما را سالم بلکه آن را درخشان و صاف نگه می دارد. به گفته دکتر راشل نظریان، متخصص پوست در شوایگر درماتولوژی در نیویورک، این ماده در برابر آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش که منجر به پیری زودرس مانند چین و چروک، لکه های خورشیدی و افتادگی می شود، محافظت می کند.

دکتر تریسی ایوانز، متخصص پوست در Pacific Skin در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا، می گوید: “ضد آفتاب اولین محصولی است که می توانید برای مقابله با پیری و پیشگیری از سرطان پوست استفاده کنید.” این محصول می تواند هر دو مزیت را ارائه دهد، زیرا هر دو مشکل به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب مزمن ایجاد می شوند. راستی! چیزی در مورد ضد آفتاب خوراکی شنیده اید؟

با این حال، محصولات متنوع و زیادی برای پوست های مستعد آکنه و پوست های حساس، اسپری های ضد آفتاب و انواع فرمول ها وجود دارد. برای کمک به محدود کردن گزینه ها و کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنچه باید در فرمولاسیون یک کرم ضد آفتاب بخواهید، با سه متخصص پوست معتبر صحبت کردیم. خلاصه‌ای از صحبت‌های این پزشکان را در ادامه می‌بینید:

چگونه بهترین ضد آفتاب را انتخاب کنیم؟

متخصص‌هایی که با آنها صحبت کردیم توصیه می کنند هنگام خرید بهترین ضد آفتاب برای پوست‌تان، ویژگی های زیر را در نظر داشته باشید:

فاکتور محافظت از پوست (SPF)

فاکتور محافظت در برابر آفتاب SPF یا فاکتور محافظتی در برابر آفتاب، میزان محافظت از پوست را در برابر آفتاب سوختگی اندازه گیری می کند. طبق گفته آکادمی پوست آمریکا، SPF 15 حدود ۹۳ درصد از اشعه UVB خورشید را مسدود می کند و با بالا رفتن SPF این درصد محافظت به تدریج افزایش می یابد (برای مثال، SPF 30 حدود ۹۷ درصد از اشعه UV را مسدود می کند). با این حال، هیچ کرم ضد آفتابی نمی تواند 100% اشعه UVB خورشید را مسدود کند.

حفاظت در برابر انواع اشعه

به گفته دکتر Nkem Ugonabo، متخصص پوست در UnionDerm در شهر نیویورک، بهترین ضد آفتاب می بایست از پوست در برابر اشعه UVA و UVB محافظت کند. (اشعه‌های UVA آنهایی هستند که باعث علائم پیری می‌شوند، در حالی که اشعه‌های UVB به آفتاب سوختگی و سرطان پوست کمک می‌کنند – بنابراین وجود هر دو ویژگی در کرم ضد آفتاب ضروری است.) حالا که به روزهای گرم نزدیک می‌شویم بد نیست 5 غذای که برای کمک به درمان آفتاب سوختگی معجزه می کند را بشناسید.

فرمول ضد آفتاب

کرم های ضد آفتاب می توانند در قالب های مختلفی از جمله لوسیون ها، کرم ها، استیک ها، اسپری ها، پودرها و میست ها عرضه شوند. در حالی که بهترین نوع ضدآفتاب، ضدآفتابی است که در واقع متعهد به استفاده روزانه از آن باشید، به گفته کارشناسان ما، لوسیون ها و کرم ها نسبت به باقی فرمول های ضد آفتاب موثرتر هستند. بنابراین بهتر است ضد آفتابی خریداری کنید که به صورت لوسیون یا کرم است.

ضد آفتاب شیمیایی یا مینرال؟

فیلترهای ضد آفتاب از دو طریق از پوست در برابر نور خورشید محافظت می کنند: مواد معدنی یا شیمیایی. نظریان می‌گوید: «ضدآفتاب‌های معدنی یک سد محافظ ایجاد می‌کنند که مانعِ رسیدن نور UV به پوست ما می‌شود، در حالی که ضدآفتاب‌های شیمیایی معمولاً نور UV را جذب می‌کنند و آن‌ها را به حالت کمتر مضر تبدیل می‌کنند. از آنجایی که ضد آفتاب های معدنی (که ضد آفتاب های فیزیکی نیز نامیده می شوند) روی سطح پوست قرار می گیرند، کمتر تحریک ایجاد می کنند، و بنابراین برای کسانی که پوست حساس یا واکنشی دارند، از جمله نوزادان و کودکان، بهتر هستند. در همین حال، ترکیب کردن کرم‌های ضد آفتاب شیمیایی آسان‌تر است و احساس سبکی بیشتری روی پوست دارند، بنابراین اگر مستعد آکنه هستید یا نمی‌خواهید زمان زیادی را صرف ترکیب کردن آنها کنید، بسیار ایده‌آل هستند.»

مواد اضافی

به گفته ایوانز، در حالی که افزودنی‌های ویژه فرمول ضدآفتاب را نمی‌سازند یا نمی‌شکنند (یا بر اثربخشی آن تأثیر نمی‌گذارند)، موادی مانند اسید هیالورونیک و آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C می‌توانند مزایای بیشتری داشته باشند. به این معنا که هم از پوست‌تان محافظت می‌کنند و هم فواید دیگری به آن ارائه می‌دهند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان