جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
4.3
(13)

هالیو یا موج کره‌ای جهان را فراگرفته است و مردم به سمت هر چیزی که کره‌ای است می‌روند. از غذاهای کره ای گرفته تا محصولات زیبایی، اوضاع طوری شده که انگار مردم از کره و متعلقاتش سیر نمی شوند. یکی از موضوعات داغ اخیر که آن هم ریشه در نحوه مراقبت و زیبایی کره دارد، استفاده از آب برنج است. در این نوشتار به نحوه تهیه آب برنج کره ای پرداخته‌ایم.

آب برنج کره ای چیست؟

آب برنج کره ای چیست؟

آب برنج چیزی است که از خیساندن یا شستن برنج در آب به دست‌می‌آورید. مایع شیری رنگی که ایجاد‌ می‌شود سرشار از مواد مغذی و مواد معدنی است. هدف از به کار بردن این ماده طبیعی این است که پوستی جوان، درخشان، روشن و هیدراته داشته باشید. اغلب از این محصول به عنوان آب برنج کره ای یاد‌ می‌شود زیرا این یک ترند مراقبت از پوست است که توسط صنعت K-beauty محبوب شده است.

طرز تهیه آب برنج کره ای 

مواد لازم:

  • ½ فنجان برنج نپخته (ترجیحا ارگانیک)
  • 2 لیوان آب

طرز تهیه:

  • برنج را در یک کاسه بریزید و آن را کاملاً زیر آب سرد بشویید. این کار به رفع هر گونه آلودگی یا ناخالصی‌های سطحی کمک‌ می‌کند.
  • حدود دو فنجان آب به کاسه برنج اضافه کنید. اجازه دهید برنج 15 تا 30 دقیقه خیس بخورد. در این مدت آب کم کم شیری رنگ می‌شود.
  • دانه‌ها را قبل از جدا کردن از آب برنج خوب هم بزنید.
  • همچنین‌ می‌توانید برای بهبود مزایای آب برنج کره ای تخمیر را انتخاب کنید. اجازه دهید آب برنج صاف شده به مدت 24 تا 48 ساعت در دمای اتاق بماند. تخمیر قدرت و محتوای مغذی این محصول را افزایش‌ می‌دهد.
  • پس از تخمیر، آن را در ظرف دربسته و تمیز در یخچال قرار دهید. دمای خنک آن را تازه نگه‌می‌دارد و برای پوست نیز مفید است.

نحوه استفاده از آب برنج کره ای برای پوست

نحوه استفاده از آب برنج کره ای برای پوست

صورت‌تان را به آرامی پاک کنید تا پوست از شر هر گونه باقی مانده آرایش و آلودگی خلاص شود. آب برنج را با پد پنبه‌ای روی صورت بمالید. این ماده به عنوان یک پاک کننده ملایم و ارگانیک عمل‌ کرده، روغن‌های طبیعی پوست را حفظ‌ می‌کند.

ماسک صورت با آب برنج

برای تهیه ماسک صورت آبرسان، آب برنج را با سایر مواد طبیعی مانند عسل یا ژل آلوئه ورا ترکیب کنید. مخلوط را به طور یکنواخت روی صورت بمالید. اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

چه کسانی باید از آب برنج اجتناب کنند؟

در حالی که این ماده به طور کلی بی خطر است، برخی از افراد ممکن است سوزش یا واکنش‌های آلرژیک را تجربه کنند. توصیه‌ می‌شود قبل از استفاده گسترده از آن یک پچ تست انجام دهید. افراد مبتلا به آلرژی به برنج باید از به کار بردن آب برنج روی پوست برای جلوگیری از واکنش‌های آلرژیک خودداری کنند. افزودن آب برنج کره ای به رژیم مراقبت از پوست به شما کمک‌ می‌کند که پوست صاف و درخشنده‌ای داشته باشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 13

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان