جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
5
(1)

عشق، شفقت و روابط – قلب اغلب با این چیزها مرتبط است، اما اهمیت آن در حفظ سلامت کلی شما چیست؟ مردم آنطور که باید به سلامت قلب و عروق خود اهمیت نمی‌دهند. آیا می‌دانستید بیماری‌های قلبی عروقی عامل اصلی مرگ و میر در جهان هستند؟ این باید دلیل کافی برای مراقبت از سلامت قلب تان باشد، نه فقط زمانی که یک مورد اورژانسی رخ می‌دهد. اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، با گنجاندن عادات غذایی سالم در برنامه روزانه تان شروع کنید. چرا آب میوه‌های سالم را برای داشتن قلب سالم امتحان نمی کنید؟ در این نوشتار ۵ نوشیدنی مفید برای قلب را معرفی کرده‌ایم که می‌توانید آنها را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید و در عین حال که لذت می‌برید، از مزایای سلامتی آنها هم بهره‌مند شوید.

5 نوشیدنی سالم برای داشتن قلب سالم

قبل از اینکه در مورد آب میوه‌های سالم برای قلب کسب اطلاع کنیم، بد نیست بدانید که سلامت قلب مستلزم یک سبک زندگی سالم و همینطور داشتن تحرک به میزان کافی است. فهرست نوشیدنی های مفید برای قلب به شرح زیر است:

آب چغندر

آب چغندر برای قلب

چغندر سرشار از نیترات است که به کاهش فشار خون و بهبود جریان خون کمک می‌کند. فشار خون و مشکلات جریان خون عواملی هستند که خطر بیماری قلبی را افزایش می‌دهند. با این حال، افرادی که سنگ کلیه دارند یا مستعد ابتلا به سنگ کلیه حاوی اگزالات هستند، باید آب چغندر را در حد اعتدال مصرف کنند. البته خواص آب لبو به همین مورد محدود نمی‌شود و فواید دیگری هم برای سلامتی دارد.

 آب سبزیجات برگ سبز

یکی از سالم ترین نوشیدنی‌ها، آب سبزیجات برگ سبز برای قلب شما نیز مفید است. چگونه ترکیب میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند سالم نباشد؟ اسفناج، کلم پیچ و برگ چغندر – می‌توانید هر یک از اینها را ترکیب کنید تا یک معجون سالم درست کنید و سلامت قلب را کنترل کنید. آب سبزیجات برگ سبز که سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌هاست، التهاب را کاهش می‌دهد و گردش خون را بهبود می‌بخشد، که به نوبه خود به سلامت قلب کمک می‌کند.

در حالی که آب سبزیجات دارای برگ سبز برای سلامتی مفید است، افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می‌کنند باید قبل از مصرف مقادیر زیادی سبزیجات برگ سبز به دلیل محتوای ویتامین K با پزشک خود مشورت کنند.

 آب انار

اگر به دنبال نوشیدنی مفید برای قلب باشید احتمالا آب انار اولین چیزی است که به ذهن‌تان می‌رسد!‌ مطالعه ای که در Nutrition Reviews منتشر شد نشان داد که انار آنتی اکسیدان‌ها و خواص ضد التهابی دارد و به همین دلیل خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد. انار همچنین غنی از پلی فنول است که استرس اکسیداتیو و فشار خون را کاهش می‌دهد، دو عامل خطر برای بیماری‌های قلبی. 

در حالی که آب انار می‌تواند به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند، افرادی که از داروهای خاصی مانند استاتین‌ها یا داروهای فشار خون استفاده می‌کنند باید با ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود برای بررسی هر گونه مشکل یا خطری مشورت کنند. ۷ روش نگهداری انار به مدت طولانی را نیز یاد بگیرید تا بتوانید مدت‌ها این میوه مفید را داشته باشید.

آب مرکبات

آیا دوست دارید روز خود را با آب پرتقال یا گریپ فروت تازه شروع کنید؟ به گفته متخصصین تغذیه، مرکبات سرشار از فیبر، ویتامین C و فلاونوئیدها هستند که می‌تواند به کاهش سطح کلسترول و بهبود سلامت قلب کمک کند. آب مرکبات به طور کلی نوشیدنی‌های بی خطری هستند، اما افراد مبتلا به بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD) باید از مصرف آنها اجتناب کنند زیرا ممکن است علائم را تشدید کنند.

نوشیدنی مفید برای قلب: آب گوجه فرنگی

یکی دیگر از مکمل‌های خوب برای یک رژیم غذایی سالم برای قلب، آب گوجه فرنگی است. یک مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی Midlife Health and Beyond نشان داد که نوشیدن آب گوجه فرنگی به کاهش کلسترول LDL و سطح فشار خون کمک می‌کند. آب گوجه فرنگی حاوی لیکوپن است، یک آنتی اکسیدان قوی که با کاهش التهاب و سطح کلسترول LDL از سلامت قلب حمایت می‌کند. در حالی که آب گوجه فرنگی برای سلامتی مفید است، ممکن است مشکل را در افراد مبتلا به رفلاکس اسید یا معده حساس تشدید کند.

در کنار مصرف نوشیدنی مفید برای قلب، چه کارهای دیگری می‌توانید برای سلامت قلب انجام دهید؟

در حالی که آب میوه‌ها برای شما سالم هستند، نمی توان به طور کامل به آب میوه‌ها برای داشتن قلب سالم اتکا کرد. در اینجا چند نکته توصیه شده توسط متخصصان برای حفظ سلامت قلب آورده شده است:

  1. یک رژیم غذایی سالم و متعادل غنی از میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین‌های بدون چربی و چربی‌های سالم را دنبال کنید.
  2. به فعالیت بدنی منظم، مانند تمرینات هوازی، تمرینات قدرتی و تمرینات انعطاف پذیری بپردازید.
  3. استرس را از طریق تکنیک‌های آرامش بخش مانند مدیتیشن، تنفس عمیق یا یوگا مدیریت کنید.
  4. از سیگار کشیدن و مصرف الکل پرهیز کنید.
  5. معاینات و غربالگری‌های منظم برای نظارت بر سلامت قلب را انجام دهید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان