جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
5
(2)

انار از میوه های خوشمزه و پرطرفدار پاییز و زمستان است که علاوه بر طعم خوبی که دارد دارای خواص زیادی برای سلامتی بدن است. اما یکی از دغدغه ها نگهداری این میوه است. اکثر افراد همیشه در مورد نحوه نگهداری انار که سالم بماند سوال می‌پرسند و به دنبال یافتن راه و روشی هستند تا بتوانند این میوه را مدت بیشتر و طولانی تری نگهداری کنند. اگر شما هم به دنبال راهی برای نگهداری طولانی مدت انار هستید، حتما به خواندن این مطلب ادامه دهید.

نحوه نگهداری انار که سالم بمونه!

نحوه نگهداری انار که سالم بمونه!

شما برای نگهداری طولانی مدت انار از چه روشی استفاده می کنید؟ آیا با این 7 روش بی‌نظیر آشنا هستید؟ پیشنهاد می شود حتما این 7 خاصیت بی نظیر دمنوش پوست انار + طرز تهیه را حتما بخوانید.

نگهداری سنتی انار در گودال

قدیمی‌ها که نه یخچال داشتند و نه سرخانه، با استفاده از تکنیک های سنتی و قدیمی، انار را برای مدت طولانی تری نگهداری می‌کردند. یکی از این تکنیک ها نیز حفر گودال روی زمین و پوشاندن آن با سنگ های رودخانه بود. وقتی گودال از سنگ های رودخانه پر می شد، روی آن‌ها انارها را می‌چیدند و روی انارها را نیز با برگ های چنار می‌پوشاندند. اگر شما هم از این روش استفاده کنید می‌توانید تا 4 ما انار داشته باشید. همچنین می توانید از محفظه های گلی برای نگهداری انارها استفاده کنید. مثلا انارها را درون یک جعبه بچینید و اطراف آن را کاملا با گل یا کاه‌گل بپوشانید.

نگهداری سنتی انار با استفاده از بطری‌های شیشه‌ای

همچنین برخی فکر می کردند اگر انار را در بطری های شیشه ای نگهداری کنیم، مدت زمان بیشتری تازه می‌مانند. برای همین انارها را دانه کرده و درون بطری های شیشه ای می‌ریختند و در آخر درب شیشه را محکم می‌بستند تا هوا به درون شیشه نفود نکند. سپس بطری ها را در محیطی بدون هوا نگهداری می کردند. آن وقت دانه های انار بدون این که خشک یا له شوند، تا چند هفته سالم می‌ماندند.

بهترین روش نگهداری انار دانه شده در فریزر

بهترین روش نگهداری انار دانه شده در فریزر

اگر نمی خواهید از روش های سنتی استفاده کنید پس از یخچال برای نگهداری طولانی مدت انارها استفاده کنید. می‌توانید دانه های انار را درون فریزر قرار دهید تا مدت بیشتری تر و تازه بمانند. برای این که سرعت یخ زدن دانه بالا برود، ته یک سینی کاغذ روغنی پهن کنید، یک لایه نازک از دانه های انار را روی آن بریزید و سینی را حدود 30 تا 60 دقیقه درون فریزر قرار دهید تا همه دانه ها نیمه منجمد شوند. بعد آن‌ها را درون زیپ‌کیپ یا پلاستیک فریزر بریزید و درب آن را محکم ببندید و داخل فریزر قرار دهید. اگر از این روش استفاده کنید می‌توانید تا 6 ماه انار بخورید.

نکته: اگر زمان فریزر کردن دانه های انار، دانه ای له شده یا خراب شده مشاهده کردید، حتما آن را جدا کنید.

چرب کردن پوست انار با روغن نباتی

روش سوم در نحوه نگهداری انار برای مدت طولانی استفاده از روغن نباتی است. برای این که انارها سالم بمانند، پوست انار را با روغن نباتی چرب کنید و انارها را درون یک کیسه پلاستیکی قرار دهید. استفاده از روغن باعث حفظ رطوب پوست انارها شده و از خشک شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند.

در واقع پوشاندن انار با پلاستیک از نفود هوا به داخل جلوگیری می‌کند. هوا منجر به اکسیده شدن و در نتیجه، فاسد شدن دانه‌های انار می‌شود. از طرفی پلاستیک به عنوان یک مانع اضافی عمل می‌کند تا از خروج رطوبت جلوگیری کند. اگر از این روش استفاده کنید، می توانید انارها را چندین ماه درون یخچال نگهداری کنید.

نگهداری خانگی با توجه به کیفیت پوست

نگهداری خانگی با توجه به کیفیت پوست

از دیگر روش نگهداری طولانی مدت انار در خانه می‌توان به انتخاب انار با پوست سالم و بدون زخم اشاره کرد. موقع خرید انار به پوست آن‌ها توجه کنید. آن وقت می‌توانید انارها را حدود 2 هفته یا 14 روز در محیط خنک و تاریک نگهداری کنید. اما اگر انارها ترک دارند یا پوست شان زخمی است، حتما آن‌ها درون فریزر یا یخچال نگهدارید.

استفاده از فریزر برای نگهداری طولانی‌مدت

فریزر یک گزینه خوب برای نگهداری انار به مدت طولانی است. در این روش، ابتدا دانه‌های انار را با دقت انتخاب و از بین آنها هر گونه دانه خراب یا تغییر رنگ پیدا کرده را جدا می‌کنید. سپس دانه‌ها را به گونه‌ای در سینی پوشانده شده با کاغذ روغنی می‌چینید که به هم نچسبند و در فریزر قرار می‌دهید. پس از دو ساعت، دانه‌ها را در ظرف‌های مخصوص فریزر انتقال داده و درب آنها را می‌بندید. با این روش، انار را می‌توان تا شش ماه نگهداری کرد.

نگهداری انار در یخچال با استفاده از جاذب‌ها

برای نحوه نگهداری انار که سالم بمونه می توان از روش استفاده از جاذب ها استفاده کرد. فراموش نکنید که یخچال یکی از بهترین مکان‌ها برای نگهداری انار آن هم به مدت کوتاه تا متوسط است. اما اگر به دنبال روشی هستید که بتوانید انار را برای مدت طولانی تری نگهدارید، حتما از جذاب ها مانند ساشه‌های جذب اتیلن استفاده کنید. این ماده از فاسد شدن میوه جلوگیری می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان