جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.4
(49)

نشانه های آدم های دو رو را که بدانید، شاید با اعصاب راحتی تعاملات خود را سپری کنید. واقعیت تلخ بسیاری از تعاملات این است که همه آدم‌ها با ما صادق نیستند. بسیاری از آدم‌ها در ظاهر به روی ما می‌خندند و در دل‌شان طور دیگری فکر می‌کنند. در این نوشتار به نشانه های آدم های دورو  پرداخته‌ایم. رفتارهایی که نشان می‌دهند دوست، آشنا یا همکارتان آنطورها هم که فکر می‌کنید آدم خوبی نیست! با خبرنامه همراه باشید.

۷ نشانه رفتاری آدم های ریاکار! 

اگر مطمئن نیستید که دوستیِ همکار، رفیق یا آشنای‌تان واقعی است یا نه، موارد زیر به شما کمک خواهند کرد. در اینجا هشت مورد از رایج ترین رفتارهای آدم های دورو را می‌بینید:

زیادی از شما تعریف می‌کنند!

آنها با تعریف و تمجید از شما در ملاء عام وانمود می‌کنند که دوست‌تان هستند. اما بعد همان چیزی را که تعریف کردند مسخره می‌کنند و می‌خندند.  آنها از جذابیت و کاریزما برای رسیدن به آنچه می‌خواهند استفاده می‌کنند.

افراد دو رو بی رحمانه از دیگران برای منافع شخصی بدون توجه به عواقب، سوء استفاده می‌کنند. آنها به طور نامحسوس از متقاعدسازی برای تأثیرگذاری بر تصمیمات یا اقدامات آدم‌ها استفاده می‌کنند.

مثلا…

ممکن است از شما تعریف کنند و سپس از شما بخواهند لطفی در حق‌شان بکنید. از آنجایی که آنها تازه از شما تعریف کرده‌اند، ممکن است برای انجام خواسته‌های‌شان اقدام کنید.

علاوه بر این، افراد دو رو اغلب دارای شخصیت مقتدر هستند، به عنوان مثال، بچه محبوب در مدرسه یا مدیر در محل کار هستند. بنابراین، ممکن است احساس کنید که مجبورید آنچه را که آنها می‌خواهند انجام دهید، به این امید که از شما خوششان بیاید.

 اسرار دیگران را به شما می‌گویند

این یکی از رایج ترین نشانه های آدم های دو رو است. اگر کسی اسرار دیگران را به شما می‌گوید، باید مطمئن باشید که راز شما را نیز به دیگران می‌گوید. مهم نیست چقدر نزدیک به نظر می‌رسید، هرگز نمی توانید به کسی که اسرار دیگران را به شما می‌گوید اعتماد کنید.

افراد دو رو نسبت به دیگران همدلی ندارند و از کارهای خود احساس پشیمانی نمی کنند. با این حال، آنچه آنها همیشه دارند، امر و دستور است.

دروغ‌های مفصل می‌سازند

افراد دو رو عاشق شایعه پراکنی با انتشار اسرار و اطلاعات خصوصی دیگران هستند. اما گاهی اوقات، اطلاعاتی که آنها منتشر می‌کنند نادرست است. بر اساس تحقیقاتی که در Frontiers in Psychology منتشر شده است، افراد دو رو برای حفظ نظم اجتماعی شایعه می‌سازند. به طور معمول، یک فرد دو رو زمانی که به کسی حسادت می‌کند و او را به عنوان یک تهدید می‌بیند، دروغ می‌سازد و پخش می‌کند. بنابراین، آنها برای از بین بردن تهدید، دروغ می‌گویند تا آبروی فرد را خدشه دار کنند.

آنها عمداً برخی چیزهای خاص را به شما نمی گویند

در اینجا یک رفتار شایع دیگر وجود دارد که باید مراقب آن باشید… افراد دو رو اطلاعات را می‌پیچانند و به شما می گویند. در واقع آنها به جای دروغگویی صریح، ممکن است حقایق را تحریف کنند یا عمداً اطلاعات مهم را در یک داستان حذف کنند تا شما را گول بزنند. آنها ممکن است سعی کنند درک شما را از یک موضوع تغییر دهند یا بر شما کنترل پیدا کنند. 

مدام در مورد خودشان صحبت می‌کنند

وقتی افراد دو رو در مورد دیگران غیبت نمی کنند، مشغول صحبت در مورد خودشان هستند. به گفته آماندا رز، دکترا، استاد علوم روانشناسی در دانشگاه میسوری، افراد دو رو درباره خود صحبت می‌کنند تا موارد زیر را به دست آورند:

  • توجه
  • تایید
  • اعتبار

افراد دو رو نیازها و خواسته‌های خود را بالاتر از رفاه دیگران از جمله دوستان‌شان می‌دانند. آنها نگران اتفاقاتی که برای دیگران رخ می‌دهد، نیستند.  اگر شروع به صحبت در مورد زندگی خود کنید، خواهید دید که چقدر زود خسته به نظر می‌رسند. آنها در هر فرصتی، گفتگو را به سمت خود منحرف می‌کنند. چه در مورد آخرین دستاوردهای مادی خود ببالند و چه از مشکلات خود شکایت کنند، به هر حال باید مرکز گفتگو باشند!

زبان بدن آنها با حرف‌های‌شان همسو نیست

گاهی اوقات، می‌توانید جعلی بودن یک نفر را از طریق نحوه رفتارش، به ویژه از طریق زبان بدنش، تشخیص دهید. او ممکن است ادعا کند که “چقدر خوب است که تو را دیدم”، اما چیزی در او عجیب به نظر می‌رسد. مثلا ممکن است موارد زیر را در رفتار او ببینید:

  • لبخندهای اجباری
  • حالت تنش
  • اجتناب از تماس چشمی
  • نگاهی به پهلو یا چرخاندن چشمان
  • خیره شدن

لحن صدای آنها اغلب تغییر می‌کند

یکی از رفتارهای ظریف تری که ممکن است در افراد دو رو متوجه شوید، فرکانس تغییر لحن صداست. افراد دو رو اغلب بسته به اینکه با چه کسی تعامل دارند، شخصیت‌های متفاوتی از خود نشان می‌دهند. آنها چیزی خواهند داشت که به عنوان “چهره عمومی” شناخته می‌شود، که با نحوه صحبت و رفتار آنها در خلوت بسیار متفاوت است. به طور معمول، افراد دو رو هنگام تعامل با مردم، با استفاده از لحن پرانرژی و با صدای بلند، خودشان را خوب نشان می‌دهند.

اما هنگامی که با کسی تک به تک صحبت می‌کنند، لحن صدا‌ی‌شان آرام و متفاوت است. آنها همچنین در اطراف افرادی که می‌خواهند تحت تأثیرشان قرار دهند، «بسیار خندان» ظاهر می‌شوند، در حالی که متوجه می‌شوید که به ندرت در سایر موارد لبخند می‌زنند. به همین ترتیب، ممکن است متوجه شوید که آنها دو نوع خنده دارند – یکی جعلی/اجباری و دیگری واقعی. این ناهماهنگی‌ها می‌توانند به طور ناگهانی ظاهر شوند و شما را در اطراف فرد جعلی و دو رو ناآرام و محتاط کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.4 / 5. تعداد آرا: 49

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان