جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
0
(0)

لخته شدن خون در کلیه: حفظ سلامت کلیه برای تندرستی کامل ضروری است، اما متأسفانه، برخی از مردان ممکن است با مشکلات کلیوی غیرمنتظره مانند لخته شدن خون مواجه شوند. لخته شدن خون در کلیه گاهی اوقات علائم غیرعادی ایجاد می کند که اغلب مورد توجه قرار نمی گیرد. بنابراین، شناخت زودهنگام آنها کلید تشخیص و درمان سریع است. در این مقاله، نگاهی می اندازیم به این که لخته های خون چگونه بر کلیه تأثیر می گذارند و وقتی کلیه ها به درستی کار نمی کنند، بدن شما چه علائمی ممکن است نشان دهد.

7 نشانه اصلی لخته شدن خون در داخل کلیه ها

به زبان ساده، گرفتگی کلیه یا شریان کلیوی مسدود شده زمانی است که شریان‌هایی که خون را به کلیه‌ها می‌رسانند، مسدود می‌شوند. نادیده گرفتن این وضعیت می تواند منجر به انواع علائم ناخوشایند و عوارض بالقوه جدی شود. به ویژه مردان ممکن است علائم متفاوتی را نسبت به زنان تجربه کنند. بنابراین،در اینجا هفت علامت کلیدی گرفتگی کلیه در مردان وجود دارد که باید مراقب آنها باشید:

درد و ناراحتی

لخته شدن خون در کلیه اغلب باعث درد پهلو می شود که یکی از علائم اولیه آن است. این ناراحتی، معمولاً یک درد مبهم در یک طرف پشت در اطراف ناحیه کلیه است، می تواند از ناراحتی جزئی تا درد شدید در نوسان باشد و ممکن است مداوم یا پراکنده باشد. درد مداوم پهلو، به ویژه در کنار سایر علائم، مستلزم مشاوره فوری پزشکی است.

وجود خون در ادرار

وجود خون در ادرار که در پزشکی به آن هماچوری می گویند، نشانه دیگری از لخته شدن خون در کلیه است. حضور خون، از قابل مشاهده با چشم غیرمسلح (هماچوری ناخالص) تا فقط قابل مشاهده زیر میکروسکوپ (هماچوری میکروسکوپی) متفاوت است. هماچوری هرگز نباید نادیده گرفته شود، زیرا می تواند نشان دهنده مشکلات مختلف سلامتی پنهان، از جمله لخته شدن خون در کلیه باشد.

تورم غیر معمول

احتباس مایعات در بدن ناشی از اختلال در عملکرد کلیه گاهی اوقات می تواند باعث تورم به خصوص در مچ پا یا ساق پاها به دلیل لخته شدن خون در کلیه شود. این اختلال که به عنوان ادم شناخته می شود، در حالی که کمتر رایج است، باز هم معاینه حرفه ای را برای حذف احتمال وجود اختلالات شدید را الزامی می کند.

افزایش غیرمنتظره فشار خون

فشار خون بالا نیز ممکن است نشانه لخته شدن خون در کلیه باشد. فشار خون که اغلب قاتل خاموش نامیده می شود، ممکن است در ابتدا علائم قابل توجهی از خود نشان ندهد. با این وجود، فشار خون بالای بدون دلیل یا ثابت باید توسط یک متخصص سلامت معاینه شود، زیرا ممکن است به مشکلات کلیوی اشاره کند. آیا می دانید که چه میوه هایی فشار خون را بالا می برند؟ اگر از برنامه غذایی تان مطمئن هستید اما فشار خون تانناگهان بالا رفته حتما به پزشک مراجعه کنید.

تب و لرز

لخته شدن خون در کلیه ممکن است باعث عفونت و منجر به علائمی مانند تب و لرز شود. این علائم ممکن است حاکی از عفونت مداوم در دستگاه ادراری یا کلیه باشد. در صورت تجربه تب و لرز همراه با سایر علائم غیرعادی برای جلوگیری از پیشرفت عفونت، مراقبت فوری پزشکی لازم است.

تهوع و استفراغ

حالت تهوع و استفراغ می تواند نشانه لخته شدن خون در کلیه باشد، به ویژه زمانی که بر عملکرد کلیه تأثیر می گذارد. این علائم همراه با کاهش اشتها و احساس خستگی و بی حالی، مشاوره با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی را ایجاب می‌کند.

تغییر در چرخه ادرار

تغییر الگوی ادرار مانند تکرر ادرار، یا مشکل در ادرار کردن نیز ممکن است نشان دهنده لخته شدن خون در کلیه باشد. درد یا ناراحتی هنگام ادرار بر این موضوع تاکید بیشتری دارد. بحث در مورد هر گونه تغییر قابل توجه ادرار با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی ضروری است.

علائم گرفتگی کلیه: در مورد پیشگیری از این بیماری چه چیزی باید بدانیم؟

7 علامت غیرعادی که در بالا ذکر شد می توانند در بدن شما ظاهر شوند. اگر متوجه آنها شدید، و به خصوص اگر ادامه یافتند یا شدید هستند، برای دریافت مشاوره پزشکی معطل نکنید. لازم است بدانید که تنها مداخله پزشکی اولیه می تواند به طور قابل توجهی نتایج سلامتی را بهبود بخشد و عوارض مربوط به لخته شدن خون در کلیه را کاهش دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان