جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
21 بازدید

درمان خشکی و عفونت واژن با استفاده از گیاهان دارویی طب آیورودا

درمان خشکی و عفونت واژن با استفاده از گیاهان دارویی طب آیورودا
خواندن 3 دقیقه
2.7
(7)

خواه به خاطر زندگی جنسی‌تان باشد و خواه به خاطر بارداری یا سلامت کلی، به یک واژن سالم نیاز دارید. شما می‌توانید خوب غذا بخورید و قوانین بهداشت واژن را رعایت کنید، اما شاید بهتر باشد کمی بیشتر به این بخش از بدن‌تان رسیدگی کنید. مواقعی وجود دارد که دچار خشکی یا سوزش واژن می‌شوید. در چنین مواردی، فقط شستن ناحیه خصوصی با آب کمکی نمی‌کند. محصولات بدون نسخه هم وجود دارد، اما شاید بهتر باشد گیاهان دارویی را برای سلامت واژن امتحان کنید. در این نوشتار به بهترین گیاهان دارویی برای درمان عفونت و خشکی واژن پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

گیاهان دارویی برای واژن

گیاهان زیادی وجود دارند که معمولاً با حمایت از سلامت واژن مرتبط هستند. البته اثربخشی آنها ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. در اینجا برخی از گیاهان دارویی موثر را می‌بینید:

گیاه دارویی خوک طلایی

خوک طلایی گیاهی است که عموماً برای درمان مشکلات گوارشی و سرماخوردگی استفاده می‌شود زیرا ضد میکروبی است. در هند برخی از زنان این گیاه دارویی را برای شستشوی واژن نیز استفاده می‌کنند.

چریش برای سلامت واٰژن

چریش یک عنصر رایج در بسیاری از محصولات ضد آکنه است، زیرا خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد. این گیاه دارویی همچنین ممکن است به رفع عفونت‌ها و حفظ بهداشت واژن در صورت استفاده خارجی کمک کند. خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی این گیاه می‌تواند به رفع عفونت‌های ناحیه واژن و جلوگیری از رشد باکتری‌ها و قارچ‌های مضر کمک کند.

آمله

انگور فرنگی یا آمله هندی سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است، بنابراین از سیستم ایمنی بدن حمایت می‌کند، و به این ترتیب می‌تواند برای جلوگیری از عفونت در ناحیه خصوصی مفید باشد. درمان عفونت واژن در خانه با نمک هم یک گزینه به درد بخور است!

گیاه دارویی سیمپلوکس

سیمپلوکس به دلیل خواص قابض خود شناخته شده است و در آیورودا برای مدیریت مسائل مربوط به اندام‌های تناسلی زنانه از جمله سلامت واژن استفاده می‌شود.

بابونه

این گیاه دارویی مشهور ضد التهاب است و دمنوش آن می‌تواند به عنوان مایع شستشوی گیاهی برای تسکین پوست تحریک شده در نواحی خصوصی استفاده شود. فواید شگفت انگیز چای بابونه را نیز در نظر داشته باشید!

آلوئه ورا

خواه برای درمان یک زخم جزئی باشد و خواه برای خشکی پوست، آلوئه ورا اغلب به ذهن ما خطور می‌کند، زیرا خاصیت تسکین دهنده و مرطوب کنندگی دارد. این گیاه دارویی همچنین ممکن است به کاهش خشکی و تحریک واژن در صورت استفاده خارجی کمک کند.

کالاندولا

این گیاه دارویی مفید برای واژن، ضد التهاب و ضد میکروب است، بنابراین هنگامی که از آن در اطراف ناحیه واژن استفاده می‌شود، می‌تواند تحریک و التهاب را کاهش دهد و در نتیجه برای درمان خشکی واژن مفید است.

کلام پایانی

این گیاهان دارویی را می‌توان در روغن‌ها یا کرم‌ها ترکیب کرد و به صورت موضعی در ناحیه واژن برای اثرات تسکین دهنده و مرطوب کننده استفاده کرد. حتی می‌توانید گیاهان دارویی را به حمام آب گرم اضافه کنید تا به تسکین ناراحتی و بهبود سلامت کلی واژن کمک کنید. برخی از گیاهان را می‌توان به عنوان چای برای حمایت از سلامت داخلی و تعادل هورمونی مصرف کرد.

هشدار: همه نباید از گیاهان برای سلامت واژن استفاده کنند، به خصوص بدون راهنمایی مناسب. زنان باردار یا شیرده، کسانی که آلرژی دارند باید از مصرف این گیاهان خودداری کنند، مگر اینکه تحت نظر متخصص باشند.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.7 / 5. تعداد آرا: 7

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان