جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
8 بازدید

به گفته یک پزشک، زمان خوردن صبحانه می‌تواند باعث آب شدن چربی شکم شود!

به گفته یک پزشک، زمان خوردن صبحانه می‌تواند باعث آب شدن چربی شکم شود!
خواندن 4 دقیقه
3
(2)

یک پزشک می‌گوید زمان‌هایی که برای خوردن غذا انتخاب می‌کنید، از جمله زمان خورد صبحانه، می‌تواند به طور جدی میزان چربی‌سوزی شکم را افزایش دهد. دکتر ناهید علی به وبسایت گلاسترشر انگلستان می گوید پیروی از یک روال سفت و سخت به کاهش وزن کمک می کند.

او به GB News گفت: “شروع روز در ساعت 6 صبح و پایان دادن به فعالیت در ساعت 10 شب با ریتم طبیعی شبانه روزی بدن مطابقت دارد. گنجاندن این رویکرد در زمان بندی وعده های غذایی، به ویژه برای صبحانه و شام، می تواند توانایی بدن در سوزاندن چربی های شکم را بیشتر کند.”

وی افزود: برای شروع سریع متابولیسم، صبحانه به طور ایده آل باید یک ساعت پس از بیدار شدن از خواب مصرف شود، یعنی حدود ساعت 7 صبح. از سوی دیگر، شام باید حداقل دو تا سه ساعت قبل از خواب، حدود ساعت 19 صرف شود تا اطمینان حاصل شود بدن قبل از کاهش سرعت متابولیسم در طول خواب، زمان کافی برای هضم وعده غذایی دارد. بد نیست راه های افزایش متابولیسم را نیز بدانید.

همه اینها به نحوه عملکرد متابولیسم مربوط می شود. افرادی که متابولیسم سریع دارند کالری بیشتری می سوزانند – حتی زمانی که هیچ کاری انجام نمی دهند. طبق گزارش The Mirror، یک مطالعه نشان داد که بدن کمترین کالری را در اواخر شب و بیشترین کالری را در بعدازظهر و عصر می سوزاند.

مطالعه دیگری در سال 2019 نیز خوردن دو تا سه وعده غذایی در روز و آخرین وعده غذایی در روز را بین ساعت 3 تا 4 بعد از ظهر پیشنهاد کرد. پرهیز از میان وعده های آخر شب و ناشتا بودن به مدت 12 تا 16 ساعت نیز توصیه می‌شود. پیروی از این روال می تواند کلسترول را کاهش دهد، التهاب را کاهش دهد، گرسنگی را کنترل کند و در عین حال چرخه طبیعی 24 ساعته بدن را بهبود بخشد. این چرخه زمان خواب، زمان ترشح هورمون ها، زمانی که احساس گرسنگی می کنید، نحوه هضم غذا و دمای بدن را کنترل می کند. البته باید بدانید که بهبود هضم با برخی مواد غذایی نیز ممکن است.

محققان خاطرنشان کردند که پایان دادن به مصرف غذا در اوایل روز «ممکن است برای بسیاری از افراد مطلوب یا امکان‌پذیر نباشد، زیرا نشان‌دهنده تغییر الگوهای غذایی سنتی در بسیاری از نقاط جهان است». با در نظر گرفتن این واقعیت، آنها پیشنهاد می‌کنند که بیشتر کالری‌هایتان را زودتر در طول روز بخورید یا یک دوره طولانی روزه یا فستینگ داشته باشید. چیزی در مورد فستینگ شنیده اید؟

ناهید علی می‌گوید برنامه‌های معمول او از حساسیت به انسولین حمایت و به مدیریت هورمون‌های گرسنگی در طول روز کمک می‌کند و در نتیجه باعث کاهش چربی شکم می‌شود. انسولین هورمونی است که توسط پانکراس ساخته می شود و سطح قند خون را کنترل می کند. چربی شکم و حرکت نکردن زیاد می تواند منجر به مقاومت به انسولین شود که می تواند باعث پیش دیابت و دیابت نوع 2 شود.

این پزشک همچنین گفت ممکن است نتایج کاهش وزنی که می‌خواهید را نبینید زیرا فیبر کافی نمی‌خورید. او توضیح داد: “پاسخ در غلات کامل غنی از فیبر نهفته است! طبق مطالعات متعدد، ترکیب غلات کامل در وعده های غذایی روزانه باعث کاهش وزن سالم و پایدار می شود.”

در حالی که غلات تصفیه شده مانند نان سفید و برنج سفید باعث افزایش قابل توجه قند خون می شوند که به ذخیره چربی منجر می شود، غلات کامل حاوی فیبر و پروتئین قند خون را ساعت ها تثبیت می کنند. آزمایش‌های بالینی متعدد تأیید می‌کنند که رژیم‌های غذایی حاوی غلات کامل باعث بهبود پاسخ انسولین، افزایش متابولیسم، سرکوب اشتها و افزایش کالری سوزی در طول هضم در مقایسه با غلات تصفیه شده می‌شوند.

ناهید علی، متخصص تغذیه توضیح داد که فیبر چگونه به کاهش وزن کمک می کند. او می‌گوید: «در طول ماه‌ها، اثرات چربی‌سوزی شکم با مصرف مداوم غلات کامل از طریق مکانیسم‌های مختلفی ایجاد می‌شود: بهبود حساسیت به انسولین، متابولیسم سریع‌تر، افزایش میکروبیوم مطلوب روده، و به طور کلی کاهش کالری دریافتی.

“در حالی که برای ایجاد تغییر نیاز به کمی تلاش است، مزایای آن ارزشش را دارد.” علی تغییرات رژیمی ساده ای را برای تشویق به کاهش وزن پیشنهاد کرد، مانند شروع روز با بلغور جو دوسر شیرین شده با میوه، کینوا یا برنج قهوه ای در زمان ناهار، و پاپ کورن به عنوان میان وعده و در حد متعادل برای کاهش ولع.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان