جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3.3
(4)

آب (زیره) به عنوان یک نوشیدنی معجزه آسا در نظر گرفته می‌شود زیرا وقتی با معده خالی مصرف شود می‌تواند بسیاری از مشکلات سلامتی را حل کند. نوشیدن آب زیره به صورت ناشتا و  اول صبح می‌تواند متابولیسم را افزایش دهد، یبوست را برطرف کند، هضم غذا را بهبود بخشد و بسیاری فواید دیگر. اما بهترین بخش داستان این است که مزایای آب زیره به اینجا ختم نمی‌شود. آیا می‌دانستید که آب زیره می‌تواند به شما کمک کند تا تنها در 15 روز از شر چربی‌های سرسخت شکم خلاص شوید؟ برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تهیه آب زیره و نحوه آب کردن چربی شکم با آب زیره در این نوشتار همراه‌مان باشید!

آب  زیره چیست و چه فوایدی دارد؟

آب زیره محلولی است که پس از خیساندن دانه‌های زیره در طول شب به دست می‌آورید. فرآیند اسمز زمانی اتفاق می‌افتد که زیره را در آب خیس کنید. ابتدا آب وارد دانه‌های زیره می‌شود و آنها متورم می‌شوند. سپس دانه‌های زیره مواد مغذی خود را در آب آزاد می‌کنند و به آب رنگ زرد می‌دهد. مهم‌ترین فواید آب زیره به شرح زیر است:

کالری کمی دارد

آب زیره کالری بسیار کمی دارد و یکی از نوشیدنی‌های بی‌خطر است که می‌توانید هنگام برنامه‌ریزی برای کاهش وزن مصرف کنید. یک قاشق غذاخوری زیره حدود هفت کالری دارد. بنابراین، پس از مصرف آن نیازی به ورزش اضافی ندارید.

سرشار از آنتی اکسیدان است

یک مطالعه ادعا می‌کند که دانه‌های زیره منبع عالی آنتی اکسیدان‌ها هستند. این دانه‌ها سرشار از ویتامین A و ویتامین C هستند. همچنین مواد معدنی مانند منگنز و مس دارند. دانه‌های زیره به دلیل غنی بودن از آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند رادیکال‌های آزاد را از بدن حذف کنند.

متابولیسم را افزایش می‌دهد

متابولیسم کند می‌تواند دلیل اصلی چاقی و افزایش چربی شکم باشد. سرعت متابولیسم پایین به بدن اجازه نمی‌دهد که از قند و چربی استفاده کند و در نتیجه به افزایش وزنخواهید داشت. مطالعات نشان داده اند که مصرف آب زیره باعث بهبود میزان متابولیسم، پروفایل لیپید و کاهش BMI شرکت کنندگانی که اضافه وزن داشتند، می‌شود.

هضم غذا را بهبود می‌بخشد

گفته می‌شود که هضم سالم کلید سالم ماندن است. نکته مهم اینکه که آب زیره حرکات روده را بهبود می‌بخشد. هضم بهتر منجر به متابولیسم بالاتر می‌شود و این روند کاهش وزن را در پی خواهد داشت. دانه‌های زیره روی آنزیم‌های گوارشی اثر محرک کاهش وزن دارند و نفخ را کاهش می‌دهند.

کلسترول بد را کاهش می‌دهد

افزایش LDL یا کلسترول بد می‌تواند با تشکیل پلاک بر روی دیواره رگ‌ها شما را مستعد ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی کند. اما آب زیره نه تنها کلسترول بد را کاهش می‌دهد، بلکه کلسترول خوب را نیز افزایش می‌دهد. آب زیره همچنین به افراد کمک می‌کند تا چربی شکم را کاهش دهند.

سموم را دفع می‌کند

سموم در همه جا وجود دارند، در هوایی که تنفس می‌کنید، روی صندلی که روی آن می‌نشینید و روی میزی که روی آن کار می‌کنید. اگر یک سبک زندگی ناسالم (مانند خوردن هله هوله و ورزش نکردن) داشته باشید، سموم در بدن شما انباشته می‌شوند. این سموم می‌توانند سطح استرس، سوء‌هاضمه و وزن را افزایش دهند. آب زیره به کاهش سطح سموم در بدن کمک می‌کند

راه‌های دیگر مصرف زیره برای کاهش چربی شکم

برای افزایش مصرف زیره می‌توانید راه‌های زیر را نیز امتحان کنید:

پودر زیره با ماست

مخلوط کردن یک قاشق چای خوری پودر زیره با ماست باعث می‌شود که یک ترکیب سالم و در عین حال کاهش دهنده وزن داشته باشید.

لیمو، زنجبیل و زیره

شما می‌توانید زنجبیل را رنده کرده و در آب بجوشانید. آب زیره را نیز به ترکیب اضافه کنید و تمام. نوشیدنی کاهش دهنده وزن آماده است!

کلام پایانی

آب زیره می‌تواند سرعت کاهش وزن شما را افزایش دهد. با این حال یادتان باشد بهترین راهکار برای کاهش وزن و حفظ وزن سالم، دنبال کردن یک سبک زندگی سالم است. در کنار سبک زندگی سالم می‌توانید آب زیره برای آب کردن چربی شکم را نیز امتحان کنید!

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان