جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
53 بازدید

نحوه کاشت سبزه که خیلی سریع سبز میشه

نحوه کاشت سبزه که خیلی سریع سبز میشه
خواندن 3 دقیقه
3.3
(15)

برای کاشت سبزه عید می توانید از هر نوع غلات، سبزیجات و حبوبات استفاده کنید. گندم، جو، لوبیا، نخود، ماش، عدس، خاکشیر و حتی برخی هسته میوه ها مانند پرتقال می توانند به راحتی سبز شوند. با این حال ما یک دانه را به شما معرفی می کنیم که سبز کردن آن فقط به 8 روز نیاز دارد. بله! دانه کنجد، در واقع سبزه کنجد پس از 8 روز سبز می شود. بنابراین این سبزه را هشت روز به عید نوروز 1403 مانده، بکارید. به این نکته توجه کنید که وقتی دانه کنجد را خیس کنید، 2 برابر می شود.

نحوه کاشت سبزه کنجد

نحوه کاشت سبزه کنجد

دانه کنجد خام یکی از بهترین دانه‌هایی است که می توانید برای سبزه عید بکارید، زیرا سریع رشد می کند. سعی کنید آن را یک هفته قبل از عید بکارید تا موقع تحویل سال یک سبزه تازه و سبز داشته باشید. حالا به مراحل زیر جزء به جزء دقت کنید:

  • برای کاشت سبزه هفت سین با کنجد، از کنجد سیاه استفاده کنید. ابتدا کنجدها را به مدت چند ساعت در آب خیس کنید. حدود ۷ الی ۸ ساعت صبر کنید. سپس دانه ها را از آب خارج کنید و روی یک پارچه نخی خیس بریزید.
  • حالا روی دانه‌ ها را با یک پارچه‌ خیس دیگر بپوشانید.
  • پس از دو الی چهار روز دانه‌ها جوانه خواهند زد.
  • طی این چهار روز اجازه ندهید پارچه‌ها خشک شوند و مرتب آن‌ها را خیس و مرطوب نگه دارید.
  • در این مدت از نور خورشید غافل نشوید، زیرا دانه های داخل پارچه باید زیر نور کافی خورشید قرار داشته باشند.
  • در این مرحله آنها را به ظرف مورد نظرتان منتقل کنید، کمی روی آن ها آب بپاشید و روی ظرف را با پلاستیک بپوشانید.
  • 2 تا 4 روز بعد وقتی پلاستیک را بردارید، سبزه ها به خوبی رشد کرده اند. در طول این 4 روز نیز به طور مرتب هر روز یا هر دو روز یک بار به سبزه خود آب بدهید، به طوری که فقط روی آن ها آب پاشی کنید اما نباید خیلی خیس کنید. درست مانند قبل ظرف را زیر نور آفتاب قرار دهید.

حالا سبزه شما آماده است تا روی سفره هفت سین قرار بگیرد.

نکته مهم: اگر دوست دارید سبزه تان شکل متفاوتی داشته باشد، می‌توانید سبزه کنجد را دور یک بطری یا کوزه به هر اندازه‌ای که دوست دارید سبز کنید. طوری که دور بطری یا کوزه گلی تمیز و پاکیزه را با یک پارچه تمیز بپوشانید و روی آن دانه‌های کنجد خیس خورده و لعاب دار بریزید تا سبز شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 15

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان