جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
4
(6)

همه ما سال جدید را با چندین و چند هدف آغاز می‌کنیم. با این حال، اغلب اوقات، در چنگال تعلل و امروز فردا کردن گرفتار می‌شویم. به این ترتیب زمان‌مان به هدر می‌رود و کم کم انگیزه‌ای را که با شروع سال داشتیم، از دست می‌دهیم. اهداف‌مان هم که هیچ، کلا اهمیت‌شان را از دست می‌دهند. اگر شما هم یکی دو باری در دام این مشکل گرفتار شده‌اید، ما اینجاییم تا به شما راهکار بدهیم. در این نوشتار خواهید دید که چطور می‌توان به اهداف سال جدید پایبند بود. اهداف ۲۰۲۴ را با این استراتژی‌ها به عرصه عمل برسانید!

علائم اهمال و امروز فردا کردن را بشناسید

علائم اهمال و امروز فردا کردن را بشناسید

به تعویق انداختن کار اغلب طوری است که شما خودتان را به خوبی برای انجام کارها در زمانی دیگر قانع می‌کنید. برای اینکه بتوانید مانع این مشکل شوید، شناسایی نشانه‌های ظریف آن ضروری است. صرف نظر از گذراندن وقت اضافی در رسانه‌های اجتماعی، تماشای تلویزیون یا انجام کارهای بی اهمیت، اشکال متفاوتی از تعلل هستند. تشخیص زودهنگام این علائم تعلل می‌تواند به مهار تمایل ما برای به تاخیر انداختن کارها کمک کند.

بفهمید که چرا کار را به تعویق می‌اندازید

درک علت اصلی اهمال کاری اولین قدم برای غلبه بر آن است. ما اغلب به دلیل ترس از شکست، کمال گرایی یا بی انگیزگی کارها را به تعویق می‌اندازیم. شناسایی علت می‌تواند به ما کمک کند تا مشکل را به طور موثر هدف قرار دهیم.

اهدافتان را خرد کنید

اهداف بزرگ می‌توانند دلهره آور به نظر برسند و باعث شوند که به دنبال به تعویق انداختن آنها باشیم. به همین دلیل توصیه می‌شود که اهداف‌تان را به وظایف کوچکتر و قابل مدیریت تقسیم کنید. این کار می‌تواند باعث شود که آنها خیلی طاقت فرسا و دست نیافتنی به چشم نیایند.

یک جدول زمانی ایجاد کنید و به آن پایبند باشید

ایجاد یک جدول زمانی می‌تواند به ساختاربندی روزتان کمک کند و تضمین کند که زمان کافی برای کار روی تصمیمات خود اختصاص می‌دهید. البته که پایندی به این جدول زمانی هم اهمیت بسیار زیادی دارد و ثبات برای رسیدن به هدف از نقش کلیدی برخوردار است.

یک همراه مسئولیت پذیر پیدا کنید

داشتن کسی که پیشرفت‌تان را با او به اشتراک بگذارید می‌تواند منبع بزرگی از انگیزه باشد. زمانی که شور و شوق شما کم شد، یک شریک مسئولیت پذیر می‌تواند فشار لازم را روی شما اعمال کند.

به خودتان پاداش بدهید

به خودتان پاداش بدهید

پاداش دادن به خودتان برای هر دستاورد کوچکی می‌تواند انگیزه بزرگی برای ادامه راه خلق کند. لزومی ندارد که این پاداش خیلی بزرگ باشد. مثلا می‌توانید خودتان را به یک شام یا نوشیدن قهوه در یک کافه دعوت کنید.

ذهن آگاهی را تمرین کنید

ذهن آگاهی به ما کمک می‌کند تا روی لحظه حال متمرکز بمانیم و احتمال به تعویق انداختن کارها را کاهش دهیم. تمرینات منظم تمرکز حواس مانند مدیتیشن می‌تواند به مبارزه با اهمال کاری کمک کند و باعث شود که روی اهداف‌مان متمرکز بمانیم. این تنها فایده مدیتیشن نیست! بد نیست ۱۰ فایده علمی مدیتیشن را بدانید. در این صورت حتما آن را به بخشی از زندگی‌تان تبدیل می‌کنید.

کلام پایانی: ۲۰۲۴ را متفاوت سپری کنید!

بیایید امسال تحت تأثیر جذابیتی که به تعویق انداختن کارها دارد، قرار نگیریم. با این استرتژی‌ها بدون شک می‌توانیم بر اهمال و تعلل غلبه کنیم و با موفقیت به تصمیمات سال نوی‌مان برسیم.

اگر این نکات از نظرتان مفید بود، می‌توانید این مقاله را در رسانه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید تا به دیگران کمک کنید تا بر تعلل غلبه کنند و به اهداف سال نوی خود برسند. شاید شما الهامی شوید برای کسی در مسیر یک هدف قرار دارد. بیایید امسال را به سالی پر از موفقیت تبدیل کنیم.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 6

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان