جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
13 بازدید

صفر تا صد پرورش و کاشت ارکیده در منزل

صفر تا صد پرورش و کاشت ارکیده در منزل
خواندن 4 دقیقه
5
(1)

ارکیده ها از زیباترین گل‌هایی هستند که می‌توانید به عنوان گیاهان آپارتمانی در گلدان کشت کنید و پرورش دهید. هرچند ارکیده ظریف است و خیلی زود ممکن است پژمرده شود، اما اگر به نحوه کاشت ارکیده در منزل دقت کنید، مطمئن پرورش آن آسان خواهد بود. به شرطی که نوع ارکیده را بدانید و مطابق راهنمای این مقاله، آن را در گلدان کشت کنید.

تاریخچه گل ارکیده و کاشت ارکیده در منزل

تاریخچه گل ارکیده و کاشت ارکیده در منزل

در حالی که برخی ارکیده ها هیچ بویی ندارند، برخی دیگر از آن‌ها خیلی خوشبو و معطرند مانند ارکیده راهبه سفید و دم‌گربه‌ای.
خانواده ارکیده، از نظر رنگ و تنوع انواع مختلفی دارند و از دومین خانواده‌های گیاهان گلدهنده به حساب می‌آیند.
بیشترین تعداد ارکیده‌ها در مناطق گرمسیر و جنگل‌های مرطوب می‌رویند. اما بعضی از ارکیده ها نیز قابلیت رشد در مناطق کوهستانی و سردسیر را دارند. اما مهم ترین نوع آن‌ها که به شکل تجاری پرورش می‌یابند، ارکیده‌های فالانوپسیس سفید و صورتی هستند که بیشتر در کشورهای جنوب شرقی آسیا و مخصوصا تایلند کاشته می‌شوند. همچنین در مورد ارکیده ها باید بگوییم که هرچند برخی از آن‌ها دارای برگ هستند اما بعضی از آن‌ها هیچ برگی ندارد و تنها یک ساقه دارد که روی آن گل ارکیده دیده می‌شود. برخی از ارکیده ها تک رنگ و برخی دیگر می‌تواند همزمان دارای سه رنگ باشد. هر گل ارکیده از 7 قسمت تشکیل شده است که شامل 3 عدد گلبرگ، 3 کاسبرگ و یک ستون است. کاسبرگ‌ها و گلبرگ‌ها قسمت رنگی ارکیده هاست.

انواع گل ارکیده

انواع گل ارکیده

مهمترین انواع تجاری ارکیده قرار زیر است:
• ارکیده شاپرکی
• کاتالیا
• ارکیده شاپرکی صورتی
• سیمبیدیوم
• کتلیا
• ارکیده زرافشان
• یوولستکرا یا کامبریا
• دندروبیوم
• ارکیده وندا
• ارکیده وحشی

نحوه پرورش ارکیده در منزل

نحوه پرورش ارکیده در منزل

برای کاشت و پرورش ارکیده باید مکان گرم با نور ملایم آفتاب را انتخاب کنید. همچنین این گیاه به رطوبت متوسط نیاز دارد تا به خوبی رشد کند. اگر به دنبال یک گیاه آپارتمانی هستید، پیشنهاد ما به شما ارکیده است. اگر پرورش ارکیده به درستی انجام شود، می‌توانید زیباترین گلدان گلی باشد که در خانه پرورش داده اید.
• نحوه کاشت ارکیده در منزل ساده است، سعی کنید گلدان را نزدیک پنجره های شرقی خانه قرار دهید. اما پنجره های جنوبی با نور کم خورشید نیز برای ارکیدها مناسب است.
• بهترین زمان برای کاشت ارکیده موقعی است که دمای هوا در روز به 22 تا 28 درجه سانتی گراد و در طول شب بالاتر از 15 درجه سانتی گراد باشد.
• همچنین رطوبت هوا باید بین 50 تا 60 درصد باشد.
• ارکیده ها خاک مخصوص به خود را دارند. در واقع خاک آن‌ها از تکه های چوب پوسیده تشکیل شده است که به تهویه هوا در خاک ارکیده کمک می‌کند.
اگر انواع ارکیده ها را دارید یا می خواهید چند نوع ارکیده بکارید، به دمای مناسب برای کاشت آن‌ها توجه کنید. در زیر به چند نوع ارکیده و دمای مناسب برای رشد آن‌ها پرداخته ایم:
• سیمبیدیوم در طول شب 10 درجه سانتی گراد و در طول روزز 21 تا 24 درجه
• کاتالیا در طول شب 15 تا 18 درجه سانتی گراد و در طول روز 16 درجه
• ارکیده شاپرکی سفید شب 18 درجه سانتی گراد و در طول روز 27 درجه
• ارکیده شاپرکی صورتی شب 13 تا 15 درجه سانتی گراد و در طول روز 27 درجه
اگر چندین نوع ارکیده را در یک مکان کشت می‌کنید، دمای هوا باید بین 15 تا 27 درجه سانتی گراد نگهدارید. اگر سیمبیدیوم Cymbidiom دارید، دمای هوا در طول شب باید به 10 درجه سانتی گراد برسد. در حالی که این درجه از دما منجر به تاخیر در گلدهی کاتلیا و فالانوپسیس می‌شود.
• برای رشد بهتر ارکیده ها باید هر دو هفته از کود مایع یا کد کند رها شونده استفاده کنید. میزان کودهی به نوع محیط کاشت بستگی دارد.

تکثیر ارکیده

تکثیر ارکیده

ارکیده برای تکثیر نیاز به شرایط خاصی دارد. برای پرورش و تکثیر ارکیده در مقایس تجاری آن از طریق کشت بافت انجام می شود اما اگر می خواهید در خانه به تکثیر ارکیده بپردازید، می توانید از طریق تقسیم بوته این کار را انجام دهید. بعضی از ارکیده ها نیز از طریق قلمه انتهایی قابل تکثیر هستند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان