جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
45 بازدید

پوست بدون لک می خوای؟ این 3 ادویه رو امتحان کن!

پوست بدون لک می خوای؟ این 3 ادویه رو امتحان کن!
خواندن 4 دقیقه
2.8
(4)

هیچ فردی در دنیا وجود ندارد که پوست بدون لک و آکنه یا جای زخم داشته باشد. در واقع همه به دنبال دارویی برای از بین لکه های روی پوست می‌گردند و همیشه انواع و اقسام داروها و ماسک های گیاهی و شیمیایی را امتحان می‌کنند و بیشتر از قبل از داشتن پوست پر از لکه و آکنه ناراحت و ناامید می‌شوند. اما خوب ما امروز با معجزه 3 ادویه آمده ایم که باعث می‌شوند پوستی یکدست، روشن و بدون لک داشته باشید. این 3 ادویه دم دستی بهترین دارو برای از بین بردن جای زخم و آکنه هستند. فقط کافیست یک بار امتحان کنید تا به آنچه می‌گوییم پی ببرید.

زردچوبه

زردچوبه

زردچوبه دم دستی ترین ادویه ای است که بلااستثناء در هر آشپزخانه‌ای یافت می‌شود. علاوه بر این، در طب سنتی این ادویه یک داروی گیاهی است که برای درمان زخم و بریدگی تا سرماخوردگی مفید است. بزرگسالان در طول سرماخوردگی همیشه توصیه می کنند شیر و زردچوبه بخورید، زیرا زردچوبه خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد که برای سلامت بدن مفید است و علاوه بر سم زدایی بدن، می توان از آن برای درمان لکه های روی پوست و جای آکنه نیز استفاده کرد. این ادویه ضد باکتری به داشتن پوست بدون لک و بهبود زخم کمک می‌کند. استفاده از زردچوبه به صورت موضعی برای کاهش التهاب، تورم و قرمزی ناشی از آکنه مفید است.

اما نباید آن را به صورت مستقیم روی پوست بمالید زیرا باعث رنگی شدن شما می‌شود. بنابراین اگر قصد دارید از زردچوبه به عنوان یک داروی پوستی استفاده کنید حتما آن را با مقداری عسل یا آووکادو مخلوط کنید و روی پوست بمالید

برای تهیه ماسک زردچوبه، 2 قاشق چایخوری عسل یا نصف آووکادو (له شده) را با 2/1 قاشق چایخوری زردچوبه ارگانیک مخلوط کنید. سپس آن را روی صورت بمالید و بعد از نیم ساعت، پوست را با آب گرم بشویید.

همچنین می توانید 4/1 قاشق چایخوری زردچوبه را به یک لیوان آب داغ اضافه کنید و بنوشید. نوشیدن دمنوش زردچوبه به درمان التهاب بدن کمک می‌کند.

دارچین

دارچین

مانند زردچوبه، دارچین نیز دارای خواص ضد باکتری، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که آن را یکی دیگر از ادویه های قدرتمند برای مبارزه با آکنه و لک های روی پوست تبدیل می کند. با این حال دارچین یک ادویه قوی است و نباید آن را مستقیم روی پوست بمالید. به همین دلیل به خاطر استفاده از آن باید آن را با مقداری عسل یا شیر مخلوط کنید. این ترکیب نه تنها پوست را التیام می‌بخشد بلکه باعث می شود پوست بدون لک داشته باشید.

همچنین می توانید کمی پودر دارچین به قهوه یا چای اضافه کنید و بنوشید. این ترکیب منجر به کاهش قند خون و سم زدایی بدن می‌شود.

جوز هندی

جوز هندی

جوز هندی یک آنتی اکسیدان است. هنگامی که به صورت موضعی استفاده شود باعث تقویت و ترمیم سلول‌های پوست می‌شود و به حفظ سلامت آن کمک می‌کند. مانند ادویه های بالا، جوز هندی نیز به کاهش التهاب، تحریک، قرمزی ناشی از آکنه کمک می‌کند و منجر به صاف و یکدست شدن پوست می‌شود. اگر به فکر بهبود پوست‌تان هستید و می خواهید از شر جای زخم و لک های روی پوست خلاص شوید، پودر جوز هندی رنده شده تازه را با عسل مخلوط کنید و روی پوست بمالید. پس از 15 دقیقه صورتتان را با آب ولرم شستشو دهید و مرطوب کننده استفاده کنید.

ماسک ترکیبی جوزهندی، دارچین و زردچوبه

از طرفی شما می توانید با این 3 ادویه یک ماسک صورت قدرتمند درست کنید. استفاده منظم از این ماسک نه تنها آکنه را التیام می بخشد، بلکه به کاهش جای زخم و لک به جا مانده از آکنه و محو شدن زخم های قدیمی نیز کمک می کند. علاوه بر این، باعث مرطوب، روشن و یکدست شدن پوست صورت نیز می‌شود. برای مرطوب کردن پوست ها ما بهترین ماسک های آبرسان خانگی برای پوست های دهیدراته را معرفی می کنیم.

2 قاشق چایخوری عسل خام و ارگانیک را در یک ظرف کوچک بریزید. 4/1 قاشق چایخوری زردچوبه، 2/1 قاشق چایخوری جوز هندی و پودر دارچین را روی آن بریزید و خوب مخلوط کنید و روی پوست بمالید. پس از 20 دقیقه صورت خود را بشویید و مرطوب کننده استفاده کنید.

نوت: با این حال قبل از استفاده از این ماسک حتما پچ تست انجام دهید تا مطمئن شوید که به این سه ادویه حساسیت ندارید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.8 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان