جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3
(4)

با کاهش دما، بادهای تند و هوای سرد اغلب چربی طبیعی پوست را از بین می‌برد و آن را کدر و خشک می‌کنند. این مشکل به خصوص برای کسانی که پوست خشکی دارند، بسیار آزاردهنده است. بعضی‌ها هم که اصلا در سرما و گرما پوست‌شان دهیدراته و خشک است. هرچند می‌توانید برای خرید آبرسان‌ها و مرطوب‌کننده‌های گران قیمت هزینه کنید، اما اتکاء صرف بر مرطوب‌کننده‌ها ممکن است برای مبارزه با خشکی و دهیدراته شدن پوست کافی نباشد. ماسک های آبرسان خانگی را که از مواد طبیعی مانند عسل، بلغور جو دوسر و ماست ساخته شده اند امتحان کنید تا رطوبت پوست را دوباره تامین کرده و جوانی را به آن برگردانید.

6 ماسک صورت آبرسان خانگی برای پوست‌های دهیدراته

آبرسانی کلید اصلی داشتن پوستی درخشان است. در واقع پوستی که دهیدراته و خشک شده، کدر و خسته به نظر می‌رسد. هرچند محصولات مراقبت از پوست به راحتی در دسترس هستند، چرا از ماسک‌های صورت خانگی استفاده نکنیم؟ این ماسک‌ها شادابی را به پوست کدرتان برمی‌گردانند:

ماسک آووکادو و عسل

ماسک آووکادو و عسل

هر دو ماده آبرسان هستند و می‌توانند به طور موثر با خشکی پوست مقابله کنند. آووکادو اسیدهای چرب ضروری را تامین می‌کند، در حالی که عسل به عنوان یک مرطوب کننده عمل کرده و به رطوبت‌دهی پوست کمک می‌کند.

مواد لازم: 1 آووکادوی رسیده، 1 قاشق غذاخوری عسل.

طرز تهیه: آووکادو را له کرده و با عسل مخلوط کنید. ماسک را روی صورت پخش کنید، بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و بشویید. آووکادو سرشار از چربی‌های سالم، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هاست، در حالی که عسل خواص مرطوب‌کننده طبیعی را به ترکیب اضافه می‌کند و رطوبت پوست را افزایش می‌دهد.

ماسک ماست و بلغور جو دوسر

ماست حاوی اسید لاکتیک است که لایه برداری ملایمی ایجاد می‌کند و بلغور جو دوسر پوست تحریک شده و حساس را تسکین می‌دهد. این دو ماده با هم باعث درخشندگی پوست می‌شوند.

مواد لازم: 2 قاشق غذاخوری ماست ساده، 1 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر.

طرز تهیه: ماست و بلغور جو دوسر را با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر دربیاید. صورت‌تان را به آرامی ماساژ دهید، اجازه دهید 15 دقیقه بماند و بعد بشویید. ماست پروبیوتیک‌ها را برای سلامت پوست فراهم می‌کند و بلغور جو دوسر پوست را تسکین می‌دهد و آبرسانی می‌کند. این ماسک آبرسان خانگی را برای پوست‌های حساس عالی است.

ماسک نارگیل و موز

ماسک نارگیل و موز

در حالی که موز سرشار از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌هاست، روغن نارگیل خواص آبرسانی دارد. از این رو، این ماسک صورت نه تنها می‌تواند پوست را هیدراته نگه دارد، بلکه پوست کدر را نیز درخشان می‌کند.

مواد لازم: نصف یک موز رسیده، 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل.

طرز تهیه: موز را له کرده و با شیر نارگیل مخلوط کنید. ماسک حاصل را روی صورت بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و بعد بشویید. موز سرشار از ویتامین‌هاست و شیر نارگیل اسیدهای چرب مغذی را برای افزایش قدرت هیدراتاسیون (آبرسانی) اضافه می‌کند.

ماسک خیار و آلوئه ورا

این ماسک صورت می‌تواند پوست را درخشان و جوان کند. خیار خاصیت خنک کنندگی دارد و آلوئه ورا تسکین دهنده و آبرسان است.

مواد لازم: 1/2 خیار و 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا.

طرز تهیه: خیار را به صورت پوره درآورده و با ژل آلوئه ورا مخلوط کنید. ترکیب حاصل را روی صورت‌تان بمالید، 15 دقیقه صبر کنید و بشویید. خیار پوست را هیدراته می‌کند و تسکین می‌دهد، در حالی که آلوئه ورا به آرام کردن پوست تحریک شده کمک می‌کند.

ماسک عسل و گلاب

ماسک گلاب و عسل

عسل به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی، مواد مغذی برای پوست کدر و خشک فراهم می‌کند و گلاب به تقویت پوست و روشن شدن آن کمک می‌کند. از این رو، این ماسک یک ترکیب عالی برای مرطوب و درخشان کردن پوست است.

مواد لازم: 1 قاشق غذاخوری عسل، 1 قاشق غذاخوری گلاب.

طرز تهیه: عسل را با گلاب مخلوط کنید و روی صورت بزنید. بگذارید 15-20 دقیقه بماند و بشویید. عسل یک مرطوب کننده طبیعی است و گلاب به پوست طراوت می‌دهد و در عین حال به تعادل pH و سطح رطوبت پوست کمک می‌کند.

ماسک روغن زیتون و چای سبز

چای سبز دارای آنتی اکسیدان‌هایی است که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد و محافظت از پوست در برابر آسیب‌های محیطی کمک می‌کنند، اما وقتی با روغن زیتون مخلوط می‌شود، آبرسانی آن بیشتر هم خواهد شد.

مواد لازم: 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون، 2 قاشق غذاخوری چای سبز خنک.

طرز تهیه: روغن زیتون را با چای سبز مخلوط کرده و روی صورت بمالید. اجازه دهید 15-20 دقیقه بماند و بعد بشویید. روغن زیتون منبع فوق‌العاده‌ای آنتی اکسیدان‌ها و چربی‌های سالم است و چای سبز خواص ضدالتهابی را به آن اضافه می‌کند. 

نحوه درست استفاده از ماسک صورت

همیشه قبل از استفاده از ماسک‌های آبرسان و مرطوب کننده صورت‌تان را خوب تمیز کنید.

قبل از استفاده از هر ماسک جدید، آزمایش پچ را انجام دهید تا مطمئن شوید که پوست‌تان واکنش نامطلوبی ندارد.

در حالی که ماسک روی صورتتان است، ریلکس باشید و برای جلوگیری از ترک خوردن ماسک در حین خشک شدن هیچ کاری انجام ندهید.

برای رسیدن نتایج قابل توجه، حداقل دو بار در هفته از این ماسک‌ها استفاده کنید.

جدای از این ماسک‌های آبرسان خانگی، به میزان فراوانی آب بنوشید تا پوست‌تان کم آب نشود

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان