جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
5
(1)

نام: هانیه

نام خانوادگی توسلی

تاریخ تولد: ۱۴ خرداد ۱۳۵۸

محل تولد: همدان

تحصیلات: کارشناسی نمایشنامه نویسی

پیشه: بازیگر

اینستاگرام هانیه توسلی

بیوگرافی هانیه توسلی

بیوگرافی هانیه توسلی

هانیه توسلی، بازیگر محبوب سینما و تئاتر ایرانی، در چهاردهم خرداد سال 1358 در شهر همدان به دنیا آمد. او دیپلم علوم تجربی را دریافت کرده و کارشناسی نمایشنامه نویسی را از دانشگاه آزاد اسلامی تهران اخذ کرده است. حضور او در فیلم “سگ کشی” بهرام بیضایی به عنوان شروعی برای حرفه‌ی بازیگری‌اش بود.

یکی از لحظات مهم در حرفه‌ هانیه توسلی، برنده شدن تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن در فیلم “شب های روشن” در هفتمین جشن خانه سینما بود که در شهریور 82 رقابت کرد. همچنین، او برای بازی در فیلم “دهلیز” در سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال 91 به دلیل بازی در نقش اصلی زن، برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

هانیه توسلی با داشتن سابقه‌ بازی در فیلم‌ و تئاتر، به یکی از بازیگران برجسته ایران تبدیل شده است و همچنان به فعالیت‌های هنری خود ادامه می‌دهد.

اگرچه هر روز شایعات زیادی درباره ازدواج هانیه توسلی شنیده می‌شود، اما این بازیگر هنوز هیچ اطلاعاتی راجع به ازدواج یا همسرش را منتشر نکرده است.

خانواده هانیه توسلی

مطابق با ویکی پدیا، پدر هانیه توسلی، مرحوم نادر تقی توسلی، سرهنگ ژاندارمری بودند و مادرش خانه‌دار بود. هانیه توسلی چهار خواهر دارد. خواهر بزرگترش به نام “هما” در گذشته مدتی در یک مجله به عنوان منتقد فعالیت می‌کرد و در حال حاضر به عنوان مترجم مشغول به کار است. خواهر دیگرش به نام “مهسا” جراح مغز و اعصاب است و در این حوزه مشغول به کار است. علاوه بر این، یک خواهر دیگر به نام “هدیه” در آمریکا زندگی می‌کند و خواهر کوچکترش به نام “مهرسا” در حال حاضر در حال تحصیل در رشته طراحی شهری است.

شروع بازیگری هانیه توسلی

شروع بازیگری هانیه توسلی

خانم توسلی از سال 1374 تئاتر را از شهر همدان شروع کرد و در سال 1378 پس از قبولی در دانشگاه به تهران رفت. اولین تجربه جدی خود را در دنیای سینما در سال 1379 با دستیاری کارگردان فیلم آخر بازی داشت و بعد از آن در تئاتر پدر و فیلمی کوتاه به نام “روی جاده نمناک” اولین تجربه‌های بازیگری خود را داشت.

در پاییز 1379، هانیه توسلی با سریال “غریبه” وارد عرصه تلویزیون شد. بازی برجسته‌اش در این سریال، که به کارگردانی جواد اردکانی بود و از شبکه دو سیما پخش می‌شد، زمینه‌ساز ورود او به عرصه سینما شد و سرانجام با فیلم معروف “شام آخر” توانست توجه‌ها را به خود جلب کند.

فعالیت هانیه توسلی در تئاتر

همانطور که گفته شد، هانیه توسلی سابقه فعالیت در تئاتر را نیز دارد. او در این زمینه اظهار کرده است: «تئاتر را به شکل غیرحرفه‌ای از سال ۱۳۷۴ آغاز کردم. در آن زمان، هنوز ۱۶ ساله بودم و این هنر را در شهر همدان آغاز کردم. فعالیت در زمینه تئاتر تا سال ۱۳۷۸، در سن ۲۰ سالگی ادامه یافت و پس از قبولی در دانشگاه، به تهران رفتم. همزمان با تحصیلم، در فیلم “آخر بازی” به کارگردانی همایون اسعدیان به عنوان دستیار کارگردان همکاری داشتم».

حضور هانیه توسلی در سینما

در سال ۱۳۷۹، زمانی که به عنوان بازیگر در جشنواره تئاتر تبریز حضور داشت، هانیه توسلی توسط نصرالله قادری، کارگردان و داور جشنواره، برای بازی در تئاتر “پدر” انتخاب شد. چند ماه بعد، برای اولین بار با فیلم کوتاه “روی جاده نمناک” بازی جلوی دوربین را تجربه کرد.

در پاییز سال ۱۳۷۹، هانیه توسلی با سریال “غریبه” وارد صحنه تلویزیون شد و سرانجام در سال ۱۳۸۰ با فیلم “شام آخر” تجربه حضور در عرصه سینما را نیز به دست آورد.

وی همچنین در رمضان سال ۹۶ با سریال “میوه ممنوعه” به کارگردانی حسن فتحی در کنار علی نصیریان، گوهر خیراندیش، و امیر جعفری به شهرت رسید.

بیوگرافی هانیه توسلی: اوج شهرت او

بیوگرافی هانیه توسلی: اوج شهرت او

هانیه توسلی به واسطه نقش‌آفرینی‌هایش در سریال‌های “وفا” و “میوه ممنوعه” به اوج شهرت رسید. این دو سریال نقش مهمی در جلب توجه مخاطبان تلویزیون داشتند و وی توانست در بین مخاطبان شناخته‌شده و محبوب شود. بازیگری وی در این سریال‌ها به ویژه نقش‌های قوی و جذابش، باعث شد تا هانیه توسلی به عنوان یکی از بازیگران برجسته و مورد توجه تلویزیون معرفی شود.

جوایز و افتخارات

هانیه توسلی چند سال پیش به خاطر بازی در فیلم “شام آخر” تندیس بهترین بازیگر را دریافت کرد. او همچنین در سال ۱۳۹۱ به خاطر بازی در فیلم “دهلیز”، جایزه سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول را از آن خود کرد.

هانیه توسلی موفق به دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن از هفتمین جشنواره خانه سینما در سال ۱۳۸۲ برای نقش‌آفرینی در فیلم سینمایی “شب های روشن” شده است. همچنین، با بازی درخشان خود در فیلم سینمایی “دهلیز” به کارگردانی بهروز شعیبی، توانست در جشنواره فیلم فجر سی و یکم، جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را از آن خود کند.

نگاهی کوتاه به نقش آفرینی های هانیه توسلی

هانیه توسلی در آثار بسیاری ایفای نقش کرده است که در ادامه به برخی از آنها اشاره کرده ایم:

هانیه توسلی در زخم کاری

هانیه توسلی در زخم کاری

“زخم کاری” یک سریال نمایش خانگی در ژانر درام جنایی است که به نویسندگی و کارگردانی محمدحسین مهدویان اجرا شده است.

هانیه توسلی در این سریال نقش منصوره، تنها دختر ریز آبادی را بازی می‌کند. او که به دلیل مخالفت پدرش با ازدواجش با مالک، به خارج از کشور رفته بود، پس از سال‌ها برای به دست گرفتن مدیریت شرکت به ایران باز می‌گردد.

هانیه توسلی در سریال میوه ممنوعه

در سریال تلویزیونی “میوه ممنوعه” به کارگردانی حسن فتحی، هانیه توسلی نقش “هستی” را بازی کرده است. این سریال در ماه مبارک رمضان سال 1386 از شبکه دو سیما پخش شد.

داستان “میوه ممنوعه” درباره‌ی زندگی فردی به نام حاج یونس است که در سن پیری عاشق دختری به نام هستی می‌شود، که فاصله‌ی سنی زیادی با او دارد.

هانیه توسلی در شب های روشن

در فیلم “شب‌های روشن” به‌کارگردانی فرزاد موتمن و نویسندگی سعید عقیقی، هانیه توسلی نقش رویا را بازی کرده است. او در این فیلم دختری به نام رویا را بازی می‌کند که عاشق فردی به نام امیر است و می‌خواهد چهار شب در محل و ساعت معینی در انتظار امیر بماند، اما استاد دانشگاهی که به او پناه داده و او را از چنگ مزاحمان خیابانی نجات داده، عاشق او می‌شود.

فیلم های سینمایی هانیه توسلی

فیلم های سینمایی هانیه توسلی

برخی از فیلم‌های سینمایی هانیه توسلی عبارتند از:

بی صدا حلزون

چرا گریه نمی‌کنی؟

جهان با من برقص

سیانور

مادری

هفت ماهگی

مردن به وقت شهریور

دهلیز

زندگی خصوصی

عاشق

شب‌های روشن

آخر بازی

گاهی به آسمان نگاه کن

شیرین

ابرهای ارغوانی

نهنگ عنبر

فیلم های تلویزیونی

فیلم های تلویزیونی که هانیه توسلی در آنها ایفای نقش کرده است، عبارتند از:

میوه ممنوعه

وفا

غریبه

شمس العماره

هانیه توسلی در شبکه نمایش خانگی

هانیه توسلی در شبکه نمایش خانگی

گیسو

زخم کاری

آکتور

قلب یخی

شاهگوش

ابله

هانیه توسلی در تئاتر

خشم و هیاهو

گل‌های شمعدانی

قرار

پدر

قرمز و دیگران

پروفسور بوبوس

جیره بندی پر خروس

مرثیه‌ای برای کتابسوزی‌ها

آمدیم نبودید رفتیم

نامه‌های عاشقانه از خاورمیانه

جمع بندی

هانیه توسلی، بازیگر برجسته سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است که از سال‌های زودهنگام فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرده و به سرعت موفقیت‌های چشمگیری را در دنیای هنر ایران کسب کرده است. با نقش‌آفرینی‌های برجسته در فیلم‌ و سریال‌های مختلف، او توانسته است محبوبیت و شهرتی گسترده در میان مخاطبان کسب کند. او به عنوان یکی از بازیگران برجسته سینمای ایران شناخته می‌شود و جوایز متعددی را از جشنواره‌های معتبر دریافت کرده است. هانیه توسلی با تنوع نقش‌هایش و استعداد درخشان در هنر تئاتر، سینما و تلویزیون، به عنوان یکی از نام‌های برجسته و مورد توجه در صنعت هنر ایران شناخته می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان