جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3
(2)

به طور کلی، بیشتر زنان نسبت به موهای خود آگاه هستند. مو می‌تواند ظاهر شما را بسازد یا خراب کند. موهای ابریشمی و براق نه تنها سالم‌تر به نظر می‌رسند، بلکه به شما این امکان را می‌دهند که ظاهر جذاب‌تری داشته باشید. اگر موهای خشک دارید با استفاده از گیاهان دارویی می‌توانید موهایی ابریشمی و براق داشته باشید. راز موهای زیبا از ریشه آن نشات می‌گیرد – داشتن پوست سر سالم شرط لازم برای داشتن طره های زیباست. 

موها به چه چیزهایی نیاز دارند؟

  • یک روتین گیاهی همیشگی بر اساس نیازهای خاص موهای شما
  • رژیم غذایی سالم
  • مرطوب کننده مناسب

گیاهان مختلفی وجود دارند که می‌توانند به وضعیت موهای شما کمک کنند، اما بهترین راه برای استفاده از این داروهای گیاهی چیست؟ در این نوشتار بخوانید. ما برخی از محصولات زیبایی طبیعی مورد علاقه خود را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت! هر یک از گیاهان ذکر شده در زیر برای قرن‌ها برای بهبود سلامت پوست و مو مورد استفاده قرار گرفته اند. آنها را امتحان کنید.

پودر آمله

پودر آمله (همچنین به عنوان انگور فرنگی هندی شناخته می‌شود) از میوه درخت انگور فرنگی هندی به دست می‌آید. این گیاه به دلیل خواص آنتی اکسیدانی مفیدش به هیدراته کردن تارهای مو و تقویت رشد موهای سالم کمک می‌کند. پودر آمله می‌تواند در شامپو یا نرم کننده عالی باشد. با این حال، بسیاری از دستور العمل‌های آنلاین به شما نشان می‌دهند که چگونه آن را به خمیر تبدیل و استفاده کنید.

برای درمان موخوره عالی است

پودر آمله خاصیت مرطوب کنندگی دارد و به همین دلیل از موخوره جلوگیری می‌کند. تهیه خمیر آمله در خانه و ترکیب کردن آن با نرم کننده یکی از بهترین راه‌ها برای ریشه کن کردن موخوره است.

نحوه استفاده از آمله برای درخشان کردن موها

یک قاشق چای خوری پودر آمله را به دستور شامپوی فعلی‌تان اضافه کنید تا از شر رشته‌های موخوره خلاص شوید و از طریق آبرسانی، درخشندگی بیشتری به موها بدهید. مراقب باشید این کار را با شامپوی ضد وز امتحان نکنید، زیرا این کار می‌تواند اثرات نامطلوبی روی موها داشته باشد.

ریحان برای نرم و درخشان کردن موها

ریحان محبوب ترین گیاه آشپزی در سرتاسر جهان است و به دلیل خواص ضد التهابی که دارد به درمان بیماری‌های پوستی مانند آکنه یا اگزما کمک می‌کند. از آنجایی که ریحان دارای خواص ضد عفونی کننده ای است که به درمان عفونت‌های پوست سر کمک می‌کند، مانند عفونت‌های قارچی معروف به شوره سر، بسیاری از افراد از این گیاه برای بهبود سلامت پوست سر استفاده می‌کنند.

برای رشد موی سالم

ریحان حاوی آنزیمی به نام اوژنول است که خواص ضد میکروبی دارد و می‌تواند هر عامل بیماری زا روی پوست مانند باکتری‌های مولد آکنه تجزیه کند. ریحان را به شامپو یا نرم کننده اضافه کنید تا به رفع علت اصلی مشکل شوره سر کمک کند. همچنین می‌توانید چندین دستور العمل برای تهیه شامپو و نرم کننده خانگی با اسانس ریحان به صورت آنلاین پیدا کنید.

نحوه استفاده از ریحان

چند قطره از روغن ریحان را به نرم کننده تان اضافه کنید و اجازه دهید حدود یک ساعت بماند و سپس آن را بشویید. این روش نه تنها موهای شما را نرم و صاف می‌کند، بلکه خواص ضد باکتریایی موجود در ریحان به کاهش تحریک پوست سر (مانند شوره سر) کمک می‌کند.

بابونه

اسانس بابونه یک راه شناخته شده برای کاهش استرس و اضطراب و در عین حال رشد موی سالم به طور همزمان است. مردم آن را از صدها سال پیش در بسیاری از نقاط جهان به عنوان یک درمان موثر برای آلوپسی یا لکه‌های روی پوست سر استفاده می‌کرده‌اند. از آنجایی که استرس می‌تواند یکی از دلایل اصلی ریزش مو باشد، استفاده منظم از بابونه به کاهش آسیب‌های بیشتر ناشی از اضطراب کمک می‌کند.

بابونه برای درمان موخوره

اسانس بابونه دارای خواص ضد التهابی است و همین آن را به یک درمان موثر برای تحریک یا خشکی پوست سر تبدیل می‌کند. برای استفاده حداکثری از این درمان، سعی کنید چند قطره اسانس را به شامپوی مورد علاقه تان اضافه کنید (یکی دو بار در هفته) و به طور مکرر از آن استفاده کنید تا مطمئن شوید که تمام موهای شکسته به طور موثر رشد می‌کنند.

رزماری

اسانس رزماری یک داروی گیاهی عالی برای موهاست زیرا گردش خون را در پوست سر تقویت می‌کند. استفاده منظم از رزماری می‌تواند جریان خون در ریشه‌های مو را بهبود ببخشد و خارش را کاهش دهد. این خاصیت رزماری به تسریع روند رشد در هر تار کمک می‌کند.

رزماری برای تسریع رشد مو

در یک مطالعه اخیر، مشخص شد روغن رزماری حاوی خواص لازم برای تحریک فولیکول‌های مو است. با استفاده موضعی از روغن رزماری، از هرگونه شکستگی بیشتر ناشی از استرس یا اضطراب جلوگیری خواهید کرد. 

رزماری برای نرم و درخشان کردن مو

این گیاه دارویی داری خواص ضد میکروبی است و با سالم کردن پوست سر، به بهبود سلامت هر تار مو کمک می‌کند.

نحوه استفاده از رزماری

رزماری قرن‌هاست که برای نرم و درخشان کردن موها، تحریک رشد مو و جلوگیری از طاسی استفاده می‌شود. می‌توانید حدود ده قطره اسانس رزماری را به بطری شامپوی استاندارد خود اضافه کنید یا قبل از شستن موها روغن معطر رزماری را مستقیماً روی پوست سر بمالید.

جمع بندی

اگر موهای شما خشک یا وز شده باشد و لازم است جان دوباره ای به آنها بدیهد، این درمان‌های طبیعی عالی هستند. قبل از امتحان کردن هر گونه درمان خانگی حتماً تحقیق کنید تا بدانید چه مقدار از هر گیاه را باید استفاده کنید و چه عوارضی ممکن است داشته باشد. همچنین مهم است توجه داشته باشید که کودکان زیر 18 سال نباید از این محصولات به دلیل نگرانی‌های ایمنی با مواد خاصی مانند روغن درخت چای استفاده کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان