جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
4.6
(5)

همانطور که می‌دانید دمنوش‌های زیادی وجود دارند که برای سلامتی بدن به خصوص، سلامت زنان باردار مفید هستند. در واقع این دمنوش های گیاهی بهترین مسکن و دارو برای برخی مشکلات بارداری مثل حالت تهوع، کم اشتهایی و استرس به حساب می‌آیند. ما نیز در این مطلب به معرفی 14 دمنوش مناسب دوران بارداری پرداخته‌ایم که باعث می‌شوند دوران بارداری ایمن تری داشته باشید. از طرفی باید بدانید کدام دمنوش ها ممنوع هستند.

دمنوش مناسب دوران بارداری

موارد زیر برای دوران بارداری مناسب هستند:

دمنوش برگ تمشک

دمنوش برگ تمشک - دمنوش مناسب دوران بارداری

در دوران بارداری پس از هفته بیست و چهارم می‌توانید دمنوش تمشک بنوشید. زیرا این دمنوش سرشار از کلسیم و منیزیوم است. نوشیدن دمنوش برگ تمشک به آماده شدن رحم برای زایمان کمک می‌کند. همچنین این نوشیدنی از خونریزی بعد از زایمان پیشگیری می‌کند.

برگ تمشک حاوی آهن است که به تقویت مایع رحم، افزایش تولید شیر، کاهش حالت تهوع و کاهش درد زایمان کمک می‌کند. با این حال فراموش نکنید که نباید دمنوش برگ تمشک را در سه ماه آخر بارداری مصرف کنید زیرا ممکن است باعث انقباضات رحمی شود.

دمنوش زنجبیل

برای رفع حالت تهوع، می‌توانید دمنوش زنجبیل بنوشید. این دمنوش به درمان مشکلات گوارشی کمک می‌کند و تسکین دهنده ناراحتی‌های معده است. سعی کنید در طول بارداری خود روزانه 2 تا 3 فنجان جوشانده زنجبیل بنوشید.

دمنوش نعناع فلفلی

برای دوران حساس بارداری، به خصوص اگر حالت تهوع و استفراغ صبحگاهی دارید، دمنوش نعناع فلفلی بنوشید. این دمنوش باعث آرام شدن ماهیچه های معده می‌شود.

دمنوش گزنه

گیاه گزنه سرشار از آهن، ویتامین K،C و A کلسیم و منیزیوم است. بدن زنان باردار نیز به این مواد مغذی نیاز دارد. پس حتما این دمنوش را در طول بارداری بنوشید.

دمنوش قاصدک

دمنوش قاصدک سرشار از پتاسیم است و خاصیت ادرارآور دارد. برای زنانی که در دوران بارداری دچار احتباس آب می‌شوند، دمنوش قاصدک بهترین دارو است.

دمنوش بادرنجبویه

دمنوش بادرنجبویه

در کنار دمنوش های تسکین دهنده مغز، بادرنجبویه نیز خاصیت آرامبخشی دارد. اگر می‌خواهید از شر بی‌خوابی، زود رنجی و استرس در این دوران خلاص شوید، حتما این دمنوش را امتحان کنید.

دمنوش بابونه

بابونه رفیق دوران بارداری خانم‌ها است. این دمنوش سم زدا، التهاب مفاصل را از بین برده، باعث درمان بی‌خوابی نیز می‌شود. همچنین بابونه منبع غنی کلسیم و منیزیوم است.

دمنوش به لیمو

به لیمو به کاهش فشار خون کمک می‌کند و یک آرامبخش به حساب می‌آید. با این حال قبل از نوشیدن دمنوش به لیمو حتما با پزشک مشورت کنید.

دمنوش به و ‌سیب

یکی دیگر از دمنوش های ترکیبی مفید در بارداری، ترکیب دمنوش به و سیب است. این دمنوش حالت تهوع را از بین برده باعث جلوگیری از سقط جنین می‌شود.

دمنوش بهار نارنج

بهارنارنج بهترین داروی گیاهی برای درمان افسردگی است. حتما می‌دانید که زنان باردار نباید در دوران بارداری داروهای شیمیایی مصرف کنند، پس به جای قرص و دارو، دمنوش بهار نارنج بنوشید.

دمنوش گل محمدی در بارداری

دمنوش گل محمدی در بارداری - دمنوش مناسب دوران بارداری

چای گل محمدی نیز یکی از دمنوش های مناسب برای دوران بارداری است. این دمنوش درست مانند یک آرامبخش قوی عمل می‌کند. از طرفی این دمنوش گیاهی رفع کننده التهاب بدن است و به بهبود زخم و کبودی‌ها نیز کمک می‌کند. همچنین برای تقویت عضلات قلب حتما روزانه یک فنجان دمنوش گل محمدی بنوشید.

علاوه بر این، اگر شما جزء زنانی هستید که در دوران بارداری، دچار کم اشتهایی می‌شوید، حتما دمنوش گل محمدی بنوشید، زیرا این دمنوش هم اشتهاآور است، هم می‌تواند از اختلالات گوارشی جلوگیری کند. همچنین این دمنوش کلسترول خون را در دوران باردرای کاهش می‌دهد.

با دمنوش گل محمدی که منبع سرشار ویتامین سی است، می‌توانید آهن مورد نیاز روزانه بدن را دریافت کنید. این دمنوش همچنین برای رشد جنین و تولید کلاژن برای تشکیل ساختار استخوان و عضلات جنین موثر است. همچنین چای گل محمدی منبع غنی ویتامین ب، پتاسیم، ویتامین ‌ای و منگنز به حساب می‌آید. اگر باردار هستید و به آنفولانزا یا سرماخوردگی مبتلا شده اید، بهترین دارو دمنوش گل محمدی است. این چای به بهبود یبوست و تقویت دستگاه گوارش نیز کمک می‌کند.

تاثیر دمنوش عناب برای زنان باردار

ویتامین سی موجود در عناب در دوران بارداری تاثیر خوبی بر سلامت جنین دارد. همچنین مصرف این مواد مغذی احساس خستگی و بی‌حالی زنان باردار را از بین می‌برد.

برای کاهش دردهای شکمی، بهبود افسردگی، رفع حالت تهوع و کاهش فشار خون حتما در طول بارداری، دمنوش عناب بنوشید.

دمنوش به، دمنوش مناسب دوران بارداری

برای تقویت رحم خانم های باردار، دمنوش به معجزه می‌کند. این دمنوش به کاهش حالت تهوع و بهبود ناراحتی‌های گوارشی در این دوران کمک می‌کند.

دمنوش دارچین

برای آرامش اعصاب، درمان استرس و اضطراب و حتی عفونت‌های دوران بارداری، حتما دمنوش دارچین بنوشید. این دمنوش گیاهی برای رفع حالت تهوع و سم زدایی بدن مفید است.

دمنوش های خطرناک در دوران بارداری

دمنوش جعفری

در مقابل نوشیدن دمنوش های مفید در بارداری، باید از نوشیدن این چای های گیاهی نیز پرهیز کنید.

دمنوش جعفری

برای کاهش خطر سقط جنین، از نوشیدن دمنوش جعفری خودداری کنید.

دمنوش مریم گلی

برای جلوگیری از سقط جنین و خونریزی، سعی کنید در این دوران نوشیدن دمنوش مریم گلی را کنار بگذارید.

دمنوش شیرین بیان

شیرین بیان حاوی استروژن است و منجر به زایمان زودرس و ناهنجاری در بدن جنین می‌شود.

دمنوش زعفران

دمنوش زعفران

همیشه در مورد مضرات دمنوش زعفران شنیده‌اید، این دمنوش خطر خونریزی در دوران بارداری را افزایش می‌دهد و ممکن است نوزاد خود را برای همیشه از دست بدهید.

دمنوش زرشک

در طول بارداری خود، دمنوش زرشک مصرف نکنید. زیرا این دمنوش خطر سقط جنین را به همراه دارد.

چای سبز

چای سبز سرشار از کافئین است که مصرف آن می‌تواند تاثیرات مخربی بر مغز جنین بگذارد.

گل گاوزبان

برای جلوگیری از زایمان زودرس سعی کنید، جوشانده گل گاوزبان ننوشید. دمنوش گل گاوزبان هرچند خواص بی‌نظیری برای سلامت بدن دارد، اما برای زنان باردار و شیرده خطر آفرین است. زیرا گل گاوزبان حاوی آلکالوئید‌های پیرولیزیدین است، ماده‌ای که برای مادران مبتلا به بیماری کبد خطرناک بوده و منجر به سرطان می‌شود. همچنین این ماده در زنان باردار باعث نرم شدن دهانه رحم شده و خطر زایمان زودرس را افزایش می‌دهد.

دمنوش پونه

اگر می‌خواهید بارداری ایمن داشته باشید، نباید هرگز در طول بارداری دمنوش پونه بنوشید. این گیاه از دمنوش های مضر در بارداری است، زیرا باعث انقباضات رحمی شده، جان جنین‌تان را به خطر می‌اندازد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان