جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
1.3
(3)

نوشیدن انواع دمنوش که هر یک خواص متفاوتی دارند، همیشه ایده خوبی است. انواع گیاهان دارویی و چای‌های مقوی در دسترس هستند که هر یک می‌توانند پایه‌ای برای یک دمنوش عالی باشند. اما شاید چیزی در مورد دمنوش برای افزایش سوخت و ساز بدن نشنیده باشید. واقعیت این است که برخی چای‌ها و دمنوش‌ها وجود دارند که به طور بالقوه متابولیسم بدن را افزایش داده و به شما در دستیابی به وزن مورد نظرتان کمک می‌کنند.

دمنوش برای افزایش سوخت و ساز بدن

در این نوشتار ۷ مورد از این دمنوش‌ها را خواهیم دید.

چای سبز

چای سبز - دمنوش برای افزایش سوخت و ساز بدن

چای سبز اغلب به دلیل فواید زیادی که برای سلامتی دارد، مصرف می‌شود. توانایی چای سبز در افزایش متابولیسم بدن ناشی از کاتچین موجود. در آن است، نوعی آنتی اکسیدان که باعث آزاد شدن چربی از سلول‌های چربی می‌شود و توانایی کبد را برای تبدیل چربی به انرژی افزایش می‌دهد، به ویژه هنگامی که با کافئین طبیعی ترکیب شود.

یک مطالعه 12 هفته ای برای تجزیه و تحلیل تاثیر چای سبز بر کاهش وزن انجام شد، که در آن شرکت کنندگانی که هر روز 4 تا 5 فنجان چای سبز می‌نوشیدند و یک تمرین 25 دقیقه ای هم داشتند، به طور متوسط یک کیلو بیشتر وزن از دست دادند و چربی شکم‌شان نسبت به ورزشکارانی که چای ننوشیده بودند، بیشتر کاسته شد.

مطالعات در مورد مصرف چای سبز بدون اضافه کردن ورزش نشان می‌دهد که مصرف چای سبز می‌تواند به شما کمک کند 75 تا 100 کالری اضافی در روز بسوزانید و اگر به دنبال افزایش متابولیسم خود هستید، آن را به یک انتخاب عالی تبدیل می‌کند. برای بهره مندی از این فواید سلامتی، بهتر است چای را خودتان دم کرده و از چای‌های آماده دوری کنید.

دمنوش دارچین

یکی دیگر از چای‌های گیاهی عالی برای چربی سوزی، چای دارچین است. این ادویه خوشمزه به طور طبیعی شیرین و آرامش بخش است، به این معنی که اغلب می‌تواند به رفع هوس‌های غذایی کمک کند. با این حال، قدرت واقعی دارچین تاثیری است که روی سطح چربی خون می‌گذارد.

دمنوش زنجبیل برای بالا بردن متابولیسم بدن

دمنوش زنجبیل

زنجبیل یکی از چای‌های مورد علاقه برای رفع حالت تهوع یا درد مفاصل است. اما می‌تواند برای چربی سوزی نیز مفید باشد. این ریشه پرقدرت خوراکی حاوی جینجرول و شوگاول است، ترکیبات دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی. این ترکیبات همچنین باعث افزایش ترموژنز می‌شوند، یعنی سرعت سوزاندن چربی در بدن. در نتیجه، زنجبیل می‌تواند به افزایش سوخت و ساز و همچنین کاهش سطح چربی بدن نیز کمک کند.

چای یا دمنوش اولانگ

چای اولانگ، یک چای سنتی مورد علاقه چینی‌هاست که مشخص شده در میان چند دمنوش برای افزایش سوخت و ساز بدن قرار می‌گیرد. اولانگ هم مانند چای سبز، مملو از کاتچین است که می‌تواند توانایی بدن را برای متابولیسم چربی بهبود ببخشد. مطالعات نشان می‌دهند که افزودن چای اولانگ به رژیم غذایی ممکن است تعداد کالری‌هایی که بدن شما می‌سوزاند را تا 3.4 درصد افزایش دهد.

چای اولانگ همچنین سرشار از اسید آمینه ال-تیانین است که مطابق با مطالعات انجام شده، اثرات شناختی مانند کیفیت خواب بهتر و کاهش استرس دارد که هر دوی این اثرات هضم و متابولیسم را بهبود می‌بخشند.

دمنوش یا چای پوئر

چای پوئر یا Pu-erh گیاهان آداپتوژن دارد و به دلیل توانایی‌اش در کمک به متابولیسم چربی در بدن شناخته شده است. آنتی اکسیدان‌ها و پلی فنول‌های موجود در چای پوئر ممکن است به هضم غذا کمک کنند و ثابت شده است که کافئین آن باعث سرکوب سنتز اسیدهای چرب می‌شود و به این ترتیب به کند کردن رشد چربی بدن کمک می‌کند.

فرآیند تخمیر که چای پوئر از طریق آن آماده می‌شود به ترویج میکروبیوم سالم کمک می‌کند، تاثیری که ممکن است به هضم و ارتقای سلامت کلی بدن کمک کند.

دمنوش برای افزایش سوخت و ساز بدن: چای سفید

دمنوش برای افزایش سوخت و ساز بدن: چای سفید

چای سفید دارای آنتی اکسیدان‌های مشابه چای سبز است که تحقیقات نشان داده‌اند می‌توانند متابولیسم را 4 تا 5 درصد بیشتر افزایش دهد. این رقم ممکن است برابر با سوزاندن 70 تا 100 کالری اضافی در روز باشد.

زردچوبه

شاید قبلاً هم شنیده باشید که زردچوبه یک ضد التهاب قوی است. این ادویه که منبع آنتی اکسیدان کورکومین است، یک داروی گیاهی محبوب برای همه چیز محسوب می‌شود از درد مفاصل گرفته تا درمان عفونت. البته زردچوبه هم می‌تواند در چربی سوزی نقش داشته باشد!

تحقیقات نشان می‌دهد که زردچوبه ممکن است از روند کاهش وزن حمایت کند – چرا که سرعت چربی سوزی را افزایش می‌دهد و حتی ممکن است از تشکیل بافت چربی (چربی) جلوگیری کند.

 کلام پایانی

فواید نوشیدن روزانه چای و دمنوش بی پایان است. لطفاً توجه داشته باشید که سفر سلامتی هر فرد متفاوت است و رژیم غذایی، ورزش، ژنتیک و موارد دیگر، همه مؤلفه‌های کلیدی هستند که باید هنگام برنامه‌ریزی رژیم شخصی خودتان در نظر بگیرید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان