جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
3.7
(3)

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که سن پدر شدن و بچه‌دار شدن آقایان خیلی مهم نیست و فقط زنان باید در مورد سن ایده‌ال برای بچه‌دار شدن تصمیم بگیرند. با این حال، بد نیست بدانید که تعداد و کیفیت اسپرم با افزایش سن کاهش می‌یابد. از دیدگاه بیولوژیکی، می‌توان سنی را به عنوان بهترین سن برای پدر شدن مطرح کرد. کارشناسان توصیه می‌کنند که مردان از اواخر دهه 20 تا اوایل 30 سالگی در سنین مناسب برای پدر شدن به سر می‌برند.

بهترین سن برای پدر شدن

البته که این امکان برای مردان وجود دارد که در سن 50 سالگی و بالاتر بچه‌دار شوند. طبق رکوردهای جهانی گینس، مسن ترین مردی که صاحب فرزند شد، 92 سال داشت. با این حال، محققان دریافته‌اند که سن مرد می‌تواند بر شانس بچه دار شدن زوجین تأثیر بگذارد. مردان بالای 40 سال احتمال موفقیت کمتری دارند.

ساعت بیولوژیکی مردانه

بهترین سن برای پدر شدن - ساعت بیولوژیکی مردانه

مردان معمولاً هرگز تولید اسپرم را متوقف نمی‌کنند، اما این بدان معنا نیست که آنها مانند زنان «ساعت بیولوژیکی» ندارند. با بالا رفتن سن، اسپرم مردان دچار جهش‌های ژنتیکی می‌شود، اتفاقی که احتمال آسیب دیدن DNA  اسپرم او را افزایش می‌دهد. این اتفاق می‌تواند باروری را تحت تأثیر قرار دهد و همچنین تأثیرات بالقوه ای بر سلامت فرزندان آینده او ایجاد کند.

مطالعات نشان داده اند که پدران «سن بالا» ممکن است فرزندانی با اختلالات عصبی رشدی داشته باشند. مطالعه ای که در سال 2010 انجام شد نشان داد که فرزندان مردان بالای 40 سال در مقایسه با جمعیت عمومی پنج برابر در معرض خطر ابتلا به اختلال طیف اوتیسم بودند.

تولید اسپرم توسط مردان در چه سنی متوقف می‌شود؟

مردان به طور معمول هرگز تولید اسپرم را متوقف نمی‌کنند، اما کیفیت اسپرم با افزایش سن کاهش می‌یابد. سازمان بهداشت جهانی پارامترهایی را در مورد مایع منی تعیین کرده است که معیارهایی برای اسپرم سالم هستند. این پارامترها شامل تعداد، مورفولوژی (شکل) و تحرک (حرکت) اسپرم می‌شود. از حدود سن 35 سالگی، مردان ممکن است شاهد بدتر شدن پارامترهای مایع منی خود باشند.

سلامت و باروری اسپرم

سلامت اسپرم می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد که بر شانس باروری تأثیر می‌گذارد. از نظر کمیت، اگر مایع منی خارج شده در یک انزال حاوی حداقل 15 میلیون اسپرم در هر میلی لیتر باشد، احتمال باروری وجود دارد. اسپرم بسیار کم در انزال ممکن است باردار شدن را دشوارتر کند. وقتی صحبت از تحرک اسپرم به میان می‌آید، بارداری با حرکت کمتر از 40 درصد اسپرم در انزال امکان پذیر است.

مردان در چه سنی بیشتر بارور هستند؟

سنی که در آن مردان بیشترین باروری را دارند بین 22 تا 25 سالگی است. بنابراین بچه دار شدن قبل از 35 سالگی توصیه می‌شود. پس از این سن، باروری مردان رو به افول می‌رود. پس از 35 سالگی، اسپرم ممکن است منجر به بارداری شود و در عین حال جهش هم ممکن است رخ دهد. از این گذشته، اگر سن مردان بالای 45 سال باشد، بدون توجه به سن زن باردار، احتمال سقط جنین بسیار بیشتر است.

برای رسیدن به بهترین سن پدر شدن چه مدت باید صبر کنید

برای رسیدن به بهترین سن پدر شدن چه مدت باید صبر کنید

چه سنی برای پدر شدن خیلی پایین است؟ یک تحقیق منتشر شده در مجله اپیدمیولوژی و سلامت جامعه نشان داد که پدر شدن قبل از 25 سالگی می‌تواند منجر به عواقب جدی برای سلامتی شود و حتی ممکن است منجر به مرگ نابهنگام در میانسالی شود. این مطالعه نشان داد مردانی که زودتر پدر شده‌اند، نسبت به کسانی که پدر شدن را تا سن 30 تا 44 سالگی به تعویق انداخته‌اند، بیشتر احتمال دارد از سلامتی ضعیف برخوردار بوده و جان خود را از دست بدهند. با داشتن فرزند در اوایل بزرگسالی، زمانی که برای آن آمادگی کامل ندارید، استرس مالی و روحی زیادی را هم متحمل خواهید شد.

عوامل سبک زندگی که باروری را مختل می‌کند

عوامل زیادی در سبک زندگی وجود دارد که می‌تواند کیفیت اسپرم را مختل کند. این عوامل شامل رژیم غذایی نامناسب، سیگار کشیدن، نوشیدن الکل، مصرف داروهای تفریحی و چاقی است. تحرک اسپرم توانایی اسپرم برای حرکت موثر از طریق دستگاه تناسلی زن برای رسیدن و بارور کردن تخمک است. سیگار کشیدن نه تنها با کاهش کیفیت اسپرم، بلکه با کاهش میزان و تحرک آن همراه است.

آزمایش‌های باروری برای مردان چیست؟

اگر مدتی است که شما و همسرتان برای باردار شدن تلاش می‌کنید و بی فایده بوده است، باید به پزشک مراجعه کنید. برای مردان، طیف وسیعی از آزمایش‌ها وجود دارد تا مشخص شود که آیا نابارور هستند یا خیر.

با ارزیابی توسط متخصص اورولوژی شروع کنید. شما باید تحت معاینه فیزیکی قرار بگیرید و پزشک از شما در مورد سابقه پزشکی و عادات زندگی‌تان سوال خواهد کرد.

یک معاینه فیزیکی شامل معاینه بیضه‌ها می‌شود، و پزشک به دنبال واریکوسل، تشکیل غیرطبیعی سیاهرگ‌های بالای بیضه خواهد بود. همچنین می‌توانید آنالیز اسپرم و مایع منی را انجام دهید که در آن متخصص تعداد اسپرم‌های شما، شکل، حرکت و سایر خصوصیات آن‌ها را بررسی می‌کند.

علاوه بر این، می‌توان ارزیابی هورمونی را نیز انتخاب کرد که در آن پزشک سطح تستوسترون و سایر هورمون‌ها را در بدن ارزیابی می‌کند. آزمایشات دیگر عبارتند از، آزمایش ژنتیک، آنتی بادی‌های ضد اسپرم، انزال رتروگراد و غیره.

چگونه اسپرم بهینه تولید کنیم

چگونه اسپرم بهینه تولید کنیم - بهترین سن برای پدر شدن

در صورتی که بهترین سن برای پدر شدن در مورد شما گذشته است، شاید بد نباشد اقداماتی برای بهینه کردن اسپرم انجام بدهید. برای تولید اسپرم بهینه، خوردن غذاهای سالم ضروری است. اگر اضافه وزن دارید، از دست دادن چند کیلوگرم از وزن‌تان باردار شدن را برای شما آسان‌تر می‌کند. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان نیز می‌تواند کمک کننده باشد. برای بهبود کیفیت اسپرم مصرف الکل و سیگار را کاهش دهید.

ترک تدریجی هر دو بهترین گزینه است. کشاله ران را خنک نگه دارید زیرا بیضه‌ها زمانی بهترین اسپرم را می‌سازند که کمی خنک تر از بقیه بدن هستند. برای این کار از پوشیدن لباس‌های خیلی تنگ، قرار دادن طولانی مدت لپ تاپ روی پا، گذراندن زمان زیاد در محیط‌های گرم یا نشستن طولانی مدت خودداری کنید.

چگونه قدرت باروری خود را حفظ کنیم

یک سبک زندگی سالم راهی عالی برای بهبود سلامت کلی اسپرم است. با این حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که از تأثیرات پیری بر باروری جلوگیری کنید. اگر می‌خواهید از قدرت باروری خود محافظت کنید، می‌توانید اسپرم را در حالی که جوان ترین و سالم ترین کیفیت خود را دارد منجمد کنید. انجماد اسپرم فرآیند جمع آوری، تجزیه و تحلیل، انجماد و ذخیره اسپرم مردان است. این امر می‌تواند در مورد زمانی که می‌خواهید بچه دار شوید، انعطاف بیشتری برای شما فراهم خواهد کرد.

انجماد اسپرم چقدر موثر است؟

انجماد اسپرم یک فرآیند بسیار موثر است و از سال 1953 با موفقیت انجام شده است. بقای اسپرم بیش از 50 درصد است، در واقع برخی از اسپرم‌ها در فرآیند انجماد زنده نمی‌مانند. با این حال، اگر نمونه از کیفیت بالایی برخوردار باشد، این کاهش مشکلی برای بچه دار شدن ایجاد نمی‌کند. هیچ مدرکی مبنی بر اینکه استفاده از اسپرم منجمد می‌تواند ریسک مشکلات سلامتی در نوزاد را افزایش دهد، وجود ندارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
کیف چرم زنانه دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان