جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
5
(1)

بچه دار شدن یکی از هیجان انگیزترین اتفاقات زندگی هر زنی است، اما هیچکس شما را برای فشار روحی و جسمی که می‌تواند با تولد طفل کوچک‌تان همراه باشد آماده نمی‌کند. چای ها و مکمل‌های طبیعی راهی عالی برای حمایت از سفر درمانی و سلامتی شما در اولین ماه های پس از زایمان هستند و می‌توانند به شما کمک کنند تا عادت های سالمی ایجاد کنید و زندگی پس از بچه‌دار شدن‌تان را با سلامتی کامل سپری کنید. در این نوشتار، بهترین دمنوش های بعد از زایمان و در واقع چای‌ها یا دمنوش‌های مخصوص مادران جدید را معرفی کرده‌ایم. با خبرنامه همراه باشید!

بهترین دمنوش برای مادران جدید چیست؟

اگر شما یک مادر جدید هستید، احتمالاً به دنبال راه های طبیعی و عاری از خطر برای حمایت از بدن‌تان در مرحله گذار پس از زایمان هستید. شاید هم به دنبال چای‌هایی باشید که لذت بردن از آنها در دوران شیردهی بی‌خطر است و می‌توانند انرژی و سلامت کلی شما را در طول روزهای طولانی (و حتی شب‌های طولانی‌تر!) افزایش دهند. در زیر، بهترین دمنوش های بعد از زایمان را که مادران جدید می‌توانند برای حمایت از سلامت روحی و جسمی خود مصرف کنند، فهرست کرده‌ایم:

چای بابونه

دمنوش بابونه

چای بابونه می‌تواند به طرز باورنکردنی تسکین‌دهنده باشد. در طول فرآیند پس از زایمان از چای بابونه لذت ببرید چرا که این چای می‌تواند بهبود خواب‌تان کمک کند و در عین حال سلامت روح و روان‌تان را تا حد زیادی بهبود دهد. بابونه را می‌توانید به راحتی در فروشگاه‌ها به صورت کیسه‌ای پیدا کنید اما خرید آن به صورت فله‌ ایده بهتری است. دمنوش بابونه را می‌توان به صورت گرم یا سرد میل کرد و طعم آن با کمی لیمو یا عسل بسیار بهتر خواهد بود. این دمنوش همچنین برای مادرانی که تغذیه با شیر مادر را انتخاب می‌کنند، بی خطر در نظر گرفته می‌شود.

دمنوش نعناع فلفلی برای بعد از زایمان

اگر با نوسانات هورمونی سر و کار دارید، ممکن است با حالت تهوع بیش از حد و اختلال در تنظیم دستگاه گوارش روبرو باشید. دمنوش نعناع فلفلی می‌تواند به شما کمک کند تا حالت تهوع را از بین ببرید و در واقع یک نوشیدنی آرام بخش است که کمک می‌کند دوره پس از زایمان به بهترین نحو ممکن سپری شود. نعناع فلفلی همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا احساس هوشیاری و بیداری بیشتری داشته باشید، تاثیری که برای مبارزه با آن شب های بی خوابی در چند ماه اول نیاز دارید. این دمنوش همچنین انواع دیگری از فواید سلامتی را ارائه می‌دهد که می‌توانید با هر فنجان از آنها بهره‌مند شوید، از جمله تسکین سردرد و حمایت تنفسی برای رینیت پس از زایمان. طعم تسکین دهنده و نعنایی آن نیز باعث می‌شود تا از یک نوشیدنی خوشمزه در هر زمانی از روز یا شب لذت ببرید.

دمنوش قاصدک

دمنوش قاصدک اغلب در دوران بارداری مصرف نمی‌شود – اما مادران تازه کار می‌توانند با خوردن چند فنجان از این دمنوش در روز از مزایای فوق العاده آن پس از زایمان بهره مند شوند. دمنوش قاصدک برای مادران شیرده بی خطر است و حتی می‌تواند تولید شیر را افزایش دهد. همچنین می‌توانید از ویتامین‌های موجود در این دمنوش بهره‌مند شوید، زیرا دمنوش قاصدک سرشار از ویتامین C و ویتامین A است.

دمنوش رویبوس

دمنوش رویبوس

چای رویبوس یک جایگزین گیاهی عالی برای مادرانی است که به دنبال یک چای بدون کافئین برای شروع روز خود هستند. چای سیاه و سبز اگرچه خوش طعم هستند، اما کافئین دارند که می‌تواند برنامه خواب کودک را از طریق شیر مادر مختل کند. این دمنوش به مادران اجازه می‌دهد تا هم از یک نوشیدنی داغ لذت ببرند و هم از کافئین دور بمانند. رویبوس برای کاهش سطح استرس مادر و جوانسازی بدن هم موثر است، به شما این امکان را می‌دهد که انرژی بیشتری را در طول روز آن هم بدون کافئین تجربه کنید.

چای برگ گزنه

چای گزنه به طور فعال در متعادل کردن بار هیستامین بدن عمل می‌کند و همین سبب شده یک چای موثر در برابر حملات آلرژی پس از زایمان و التهاب در بدن باشد. این دمنوش بعد از زایمان به طور بالقوه می‌تواند به روند بهبودی زنان بعد از تولد فرزندشان کمک کند. دمنوش گزنه همچنین به افزایش شیر مادر کمک می‌کند، و بنابراین برای کسانی که با کمبود شیر دست و پنجه نرم می‌کنند، مفید است. این دمنوش طعمی ملایم و تا حدی خوب دارد. با کمی شیرین کننده مورد علاقه‌تان و یک شاخه نعنا می‌توانید آن را حتی جذاب‌تر کنید.

نوشیدنی های مفید بعد از زایمان

مادرانی که تازه فرزندشان متولد شده است در کنار دمنوش های بعد از زایمان می‌توانند برخی نوشیدنی‌های مفید دیگر را نیز مصرف کند:

ترکیب شیر و سیر

اگر مشکلات گوارشی دارید (مشکلی که بعد از زایمان شایع است) یک لیوان ترکیب شیر و سیر بخورید. این نوشیدنی نه تنها سیستم روده را تقویت می کند، بلکه روند شیردهی را نیز بهبود می‌بخشد. نوشیدنی شیر و سیر سرشار از آنتی اکسیدان است که از کودک شما در برابر بیماری ها نیز محافظت می‌کند. این نوشیدنی همچنین حاوی ویتامین A، مواد معدنی، پروتئین، آنزیم های مفید است. اگر سیاتیک بعد از بارداری در شما تشخیص داده شده است، ترکیب شیر و سیر یکی از بهترین درمان های خانگی برای تسکین درد است. شیر و سیر به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کند و به این ترتیب باعث تسکین درد سیاتیک می‌شود.

طرز تهیه: ۳ تا ۴ حبه سیر، آب، ۱ فنجان شیر و شکر یا عسل آماده کنید. ابتدا از حبه های سیر خمیر درست کنید. خمیر سیر را در مقدار کمی آب بجوشانید. وقتی آب به نصف رسید شیر را به آن اضافه کنید. پس از جوش آمدن، شکر یا عسل را به ترکیب اضافه کنید و تمام. نوشیدنی شما آماده است.

آب رازیانه

آب رازیانه

اگر در تلاش برای کاهش وزن بعد از بارداری و زایمان هستید، آب رازیانه می تواند برای شما مفید باشد. نوشیدن آب رازیانه فواید زیادی برای بدن به همراه دارد. از نظر طب آیورودا، رازیانه برای معده بسیار مفید است. این دانه‌ها به دلیل آنتی اکسیدان هایی که دارند، متابولیسم را تسریع و به کاهش چربی کمک می‌کنند. رازیانه همچنین سرشار از فیبر، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است. این ماده حاوی 17 درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین ث، ۷ درصد کلسیم، 6 درصد آهن، 6 درصد منیزیم، 3 درصد پتاسیم و 19 درصد منگنز است. به علاوه نوشیدنی رازیانه کالری کمی دارد و بنابراین تاثیر منفی بر اهداف کاهش وزن شما ندارد.

طرز تهیه: برای تهیه آب رازیانه به یک قاشق چایخوری رازیانه، یک لیتر آب، نصف قاشق چایخوری عسل یا شکر نیاز دارید. آب و رازیانه را در یک قابلمه کوچک بریزید. ترکیب را روی حرارت قرار بدهید تا بجوشد. در نهایت ترکیب را صاف کنید. برای طعم بهتر نوشیدنی رازیانه، عسل به آن اضافه کنید.

آب زنیان رومی

ممکن است مادربزرگ یا افراد بزرگ‌تر خانواده را در حال نوشیدن آب زنیان رومی دیده باشید. طبیعی است که قدیمی‌ها به دلیل ذائقه‌شان یا طعم و مزه این نوشیدنی را انتخاب نکرده اند. در واقع آنها آب زنیان رومی را به دلیل فواید زیادی که برای سلامتی دارد مصرف می‌کردند. نوشیدن این نوشیدنی به بهبود سریع پس از زایمان کمک می کند. آب زنیان رومی همچنین هضم غذا را بهبود می بخشد. نوشیدن مداوم این نوشیدنی به مدت چند روز پس از زایمان بدون شک می‌تواند احساس بهتری در شما ایجاد کند.

طرز تهیه: پودر زنیان رومی، 1 فنجان آب، 1/2 قاشق چایخوری روغن حیوانی و مقداری شکر زرد آماده کنید. روغن حیوانی را در یک تابه گرم کنید. پودر زنیان رومی را به آن اضافه کنید. حالا آب را به ترکیب داخل تابه اضافه کنید و خوب هم بزنید. بعد از مدتی جوشیدن حرارت را کم کنید. شکر زرد را با ترکیب مخلوط کنید و بگذارید خنک شود. در نهایت نوشیدنی را صاف و آن را مصرف کنید.

کلام آخر

این هم فهرستی از دمنوش و نوشیدنی مخصوص دوره پس از زایمان! یادتان باشد که این نوشتار تنها در حد توصیه است و برای مصرف هر یک از این موارد در صورتی که مبتلا به بیماری خاصی هستید، حتما با پزشک مشورت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان