جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
11 بازدید

بنیانگذار انویدیا: هوش مصنوعی ۵ سال دیگر رقیب انسان خواهد بود

بنیانگذار انویدیا: هوش مصنوعی ۵ سال دیگر رقیب انسان خواهد بود
خواندن 3 دقیقه
0
(0)

نیویورک تایمز میزبان کنفرانس DealBook در شهر آمریکا بود و جنسن هوانگ بنیانگذار NVIDIA در میان تاجران دعوت شده بود که صحبت‌هایی در رابطه با آینده هوش مصنوعی داشت. به عقیده وی، هوش مصنوعی (AGI) در مدت پنج سال قادر به رقابت با انسان‌ها در سطح پاسخگویی به سوالات آزمون‌ها خواهد بود، اما رسیدن به توانایی نتیجه گیری منطقی منسجم زمان زیادی نیاز دارد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از CNBC، مدیر عامل انویدیا به معنای واقعی کلمه همین را گفته است: «اگر هوش مصنوعی AGI را به عنوان رایانه‌ای که قادر به انجام آزمایش‌های خاصی در سطحی مشابه با ذهن انسان است، در نظر بگیریم، مطمئناً قادر به انجام این آزمایش‌ها در پنج سال آینده خواهد بود “. مدیر این کمپانی توضیح داد که سیستم های هوش مصنوعی مدرن نتایج خوبی در تشخیص الگو یا درک اطلاعات به دست آورده اند اما هنوز قادر به نتیجه گیری منطقی منسجم نیستند و تلاش اصلی شرکت‌ها و محققین در سال های آینده بر دستیابی به این هدف متمرکز خواهد شد.

هوش مصنوعی: یک طلوع جدید یا یک تهدید بالقوه؟

در حالی که بیانیه هوانگ تصویری خوش بینانه از آینده هوش مصنوعی ترسیم می‌کند، سؤالات مرتبطی را نیز در مورد تأثیر بالقوه آن بر صنایع مختلف، بازارهای کار و جامعه به عنوان یک کل به ذهن می‌رساند. همچنین نگرانی هایی در مورد پیامدهای اخلاقی توسعه هوش مصنوعی وجود دارد. اریک اشمیت، مدیر عامل سابق گوگل، این نگرانی‌ها را اظهار کرده و هشدار داده است که هوش مصنوعی می‌تواند در پنج سال آینده تهدیدی مهم برای بشریت باشد. او ویرانی احتمالی ناشی از هوش مصنوعی را با پیامدهای بمباران هسته‌ای در ناکازاکی و هیروشیما مقایسه می‌کند و بر نیاز فوری به مقرراتی برای جلوگیری از به خطر انداختن بشریت توسط هوش مصنوعی تأکید داشته است.

نقش انویدیا در انقلاب هوش مصنوعی

چشم انداز انویدیا در مورد آینده هوش مصنوعی به ویژه با توجه به نقش پیشرو آن در صنعت هوش مصنوعی و محاسبات قابل توجه است. این شرکت واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) قدرتمندی را ارائه می‌کند که برای آموزش مدل‌های پیچیده هوش مصنوعی ضروری هستند. پیشرفت هوش مصنوعی به طور قابل توجهی به این پردازنده‌های گرافیکی بستگی دارد و پیش‌بینی هوانگ را به موضوعی قابل توجه تبدیل می‌کند.

پیشرفت های هوش مصنوعی: یک شمشیر دو لبه؟

چشم انداز هوش مصنوعی خالی از نگرانی نیست. ترس در میان متخصصان فناوری در مورد سطوح در حال توسعه هوش و توانایی هوش مصنوعی برای جایگزینی انسان در مشاغل، تولید کلیشه‌های مضر، سوگیری‌ها و اطلاعات نادرست به طور فزاینده‌ای رواج یافته است. حوادث نامناسب هوش مصنوعی، مانند ربات چت بینگ مایکروسافت که ابراز تمایل به مهندسی یک ویروس کشنده یا دسترسی به کدهای هسته ای می‌کند، تنها به این نگرانی ها می‌افزاید. مدل پیشرفته جدید هوش مصنوعی OpenAI، Q Star، نمونه دیگری است که نگرانی زیادی را ایجاد کرده‌ است.

هوش مصنوعی در دنیای سازمان‌ها

علیرغم نگرانی ها، هوش مصنوعی همچنان به پیشرفت در بخش سازمانی ادامه می‌دهد. آمازون اخیراً Q را راه اندازی کرده است، یک چت ربات تجاری که از هوش مصنوعی مولد پشتیبانی می‌کند و برای رقابت با ChatGPT طراحی شده است. Q می‌تواند محتوا تولید کند، ارتباطات روزمره را ساده کند و به کارمندان در انجام کارهای مختلف مانند ایجاد پست های وبلاگ کمک کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان