جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
5
(2)

نشستن به اندازه سیگار ضرر دارد! ما انسان‌ها با پیشرفت علم و تمدن، تغییرات زیادی را در سبک زندگی‌مان تجربه کرده‌ایم و به نظر می‌رسد که ساعات نشستن در بسیاری از ما افزایش چشمگیری داشته است. واقعیت این است که سبک کار ما نشستن به مدت طولانی را ایجاب می‌کند و نشستن خود با مضرات زیادی همراه است.

نشستن به اندازه سیگار کشیدن ضرر دارد!

نشستن به اندازه سیگار کشیدن ضرر دارد!

حال تصور کنید که نوع نشستن‌مان هم درست نباشد که در این صورت، مضرات نشستن چند برابر می‌شود.

نشستن به مدت طولانی

نشستن بیش از 45 دقیقه در دراز مدت برای کمر مضر است. اگر برای مدت طولانی بنشینید، قسمت پایین کمر فرسوده می‌شود. بهتر است هر 45 دقیقه یک استراحت کوچک داشته باشید، چند قدم پیاده روی کنید یا حرکات کششی انجام دهید. ساق پا و ماهیچه‌های گلوتئال می‌توانند در نتیجه نشستن طولانی مدت آسیب ببینند. این عضلات قدرتمند هم برای راه رفتن و هم برای حفظ تعادل ضروری هستند.

نشستن در حالت خمیده

نشستن در حالت خمیده

اگر مجبور به نشستن هستید، سعی کنید به حالت صاف بنشینید و شکم‌تان را به داخل بکشید، سینه را بیرون دهید و چانه را جمع کنید. خمیده نشستن برای مدت طولانی باعث ایجاد قوز پشتی به نام کیفوز می‌شود که جدای از کمردرد مشکلاتی در حفظ تعادل ایجاد می‌کند، باعث کاهش کیفیت خواب شده و آسیب نخاعی ایجاد می‌کند. سوزش سر دل ناشی از رفلاکس و بی اختیاری در زنان نیز به دلیل وضعیت نامناسب در هنگام نشستن و خمیده بودن دیده می‌شود.

نشستن روی سطوح نرم

نشستن روی سطوحی که خیلی نرم هستند یا تکیه گاه ندارند، نشستن روی سطوح خیلی پایین یا خیلی بلند، نشستن با پاهای بدون تکیه گاه آویزان در هوا باعث آسیب به کمر می‌شود. بهتر است وقتی که می‌نشینید پاهای خود را روی یک تکیه گاه محکم قرار بدهید. همچنین توصیه می‌شود روی یک صندلی محکم بنشینید.

کج کردن گردن هنگام استفاده از تلفن همراه

کج کردن گردن هنگام استفاده از تلفن همراه

تلفن‌های همراه هنگام نشستن خیلی پایین نگه داشته می‌شوند، عادتی که می‌تواند باعث درد در گردن شود چرا که تلاش می‌کنید تلفن همراه را هنگام استفاده در سطح چشم‌تان نگه دارد. صاف بنشینید و هنگامی که از تلفن در حالت نشسته استفاده می‌کنید، با استفاده از دسته صندلی، میز یا بالش، تکیه‌گاهی برای بازوهای‌تان داشته باشید.

رانندگی با صندلی خمیده به عقب

نشستن روی صندلی که زیادی آن را عقب داده‌اید در هنگام رانندگی به کمر آسیب می‌رساند. بهتر است تکیه گاه صندلی را کمی صاف‌تر کنید. همچنین می‌توانید از یک تکیه گاه کمری استفاده کنید تا به خوبی در قوس کمر قرار گیرد تا گودی کمر راحت باشد و در حین رانندگی درد نداشته باشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
دوره ICDL در تبریز بلیط هواپیما روگو محاسبه اسپرد در بازار فارکس قدرتمندترین افراد جهان دعای محبت فوری کمپ ترک اعتیاد تهران میز جلو مبلی مدرن خرید بهترین کف کاذب نمایندگی هاست وردپرس لاراتاندر دوچرخه برقی اسباب بازی ارزان تفاوت قهوه فوری با اسپرسو بیت کوین کش یا اتریوم مراکز تعمیر گیربکس وی آر اف - VRF داشبورد هوش تجاری کسب و کار تجارتخانه آراد برندینگ قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان